Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2010, 23:33
dominique192
dominique192 is offline
Hi,
Ik weet niet of lifestyle goed is maar ik wist niet waar ik het anders moest neerzetten maar hier komt het:
Ik wil een husky, ze zijn zo lief en als ik er een op straat zie lopen smelt ik gewoon, maarja mijn moeder, ik weet echt niet hoe ik het moet vragen,
Dus help! Hoe moet ik het vragen?? En hoe moet ik mijn moeder overtuigen?
Help!
XxXx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2010, 09:11
AlopiA
AlopiA is offline
Een husky ziet er mooi uit, maar qua karakter zijn ze vreselijk eigenwijs en lastig op te voeden. Als het je eerste hond is, zou ik niet aanraden te beginnen met een husky. Daarbij zijn ze ook nog eens erg duur, dus je moeder overtuigen een husky te nemen zal wel lastig worden. Als je een hond mag van je moeder, ga dan eens in een asiel kijken naar een hond die al wat opgevoed is. Er zitten ontzettend veel leuke en lieve honden in het asiel.
Oud 22-10-2010, 20:24
Sudoku.
Sudoku. is offline
Husky's zien er inderdaad prachtig uit, maar heb je überhaupt wel nagedacht wat het inhoudt om een hond te hebben?
Een hond hebben lijkt geweldig, en dat kan het ook zeker zijn, maar bedenk dat er ook heel veel nadelen aan vastzitten. Een hond moet minimaal 3 keer per dag uitgelaten worden. Een husky is een hond die zeker een flinke wandeling van 1,5 uur per keer nodig heeft. Een hond heeft elke dag een hoop liefde en aandacht nodig, ook als je eens wat minder tijd hebt. Er zitten veel kosten gebonden aan een hond, denk aan het voer (bekijk maar eens hoe duur dit is!), de aankoop zelf (een pup van een goede fokker kost al gauw zo'n 500 tot 2000 euro), de dierenartskosten, spullen die de hond nodig heeft zoals een mand, inentingskosten, hondenschool, ontworming en ontvlooiing, hondenbelasting, zo mogelijk ook een verzekering...
Een hond mag niet te lang alleen gelaten worden. Zéker de husky niet, aangezien dit ras er over het algemeen zeer slecht tegen kan. Dan is een uurtje of 3 toch echt het maximaal wat de hond per dag alleen kan doorbrengen. Onderschat ook de opvoeding van een pup niet. Dit vergt de eerste anderhalf jaar ongelofelijk veel moeite, tijd en geld.
Denk ook aan vakanties. Waar gaat de hond dan heen? Op veel plaatsen (vakantieparken en campings) zijn geen honden toegestaan. Husky's kunnen slecht tegen warmte, dus meenemen naar warmere landen is sowieso onmogelijk.

En zoals AlopiA al zegt is de husky zeker niet het makkelijkste ras, en eigenlijk volledig ongeschikt als eerste hond (ik weet echter niet of jullie al ervaring hebben met honden?).
Oud 23-10-2010, 15:20
Verwijderd
als je uiteindelijk geen hond mag is t mss een optie om bij een dierenpension of asiel te vragen of je een keer in de week mag helpen, gewoon als vrijwilliger, je hoeft dan echt niet altijd poep te ruimen etc. mijn nicht doet t ook en die mag ook gewoon met de dieren spelen en met ze wandelen enzo
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 15:27
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
als je uiteindelijk geen hond mag is t mss een optie om bij een dierenpension of asiel te vragen of je een keer in de week mag helpen, gewoon als vrijwilliger, je hoeft dan echt niet altijd poep te ruimen etc. mijn nicht doet t ook en die mag ook gewoon met de dieren spelen en met ze wandelen enzo
Dat is inderdaad een leuk idee!
Ik heb ook een tijdje bij een dierenasiel gewerkt als vrijwilliger, was erg leuk!
Maar pas op: meestal vragen ze mensen die 16 jaar of ouder zijn (ik weet niet hoe oud je bent?)
Oud 24-10-2010, 17:53
dominique192
dominique192 is offline
Dank jullie wel, mijn moeder zegt altijd nee maar ik wist nooit waarom door jullie weet ik dat ik het echt niet moet onderschatten dank jullie wel
Maar mijn moeder is heel de dag werken 5 dagen elke week en ik ben vaak alleen en ik wil niet zo graag alleen zijn dus wat voor huisdier kan ik dan nemen? Iemand een idee?
Xx
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 17:55
Em.
Em. is offline
Een kat misschien? Die zijn aaibaar, hoef je niet uit te laten en kunnen een stuk beter tegen alleen zijn dan een hond.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 19:48
Eend
Eend is offline
cavia, konijn?
Oud 24-10-2010, 20:09
dominique192
dominique192 is offline
Ik heb al een kat gehad, ze liep weg na 7 jaar en een cavia of konijn is niks voor mij, ik heb nu een hamster maar dat is het toch net niet, niet de liefde van een hond of een kat
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 22:58
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik vind het ten eerste heel erg goed van je dat je dat inziet, in plaats van door te zeuren of het niet te geloven!
Het lijkt mij ook niet leuk om zoveel alleen thuis te zijn, dan kan ik me voorstellen dat je graag een dierenmaatje zou willen hebben.
Ik begrijp volkomen dat een hamster niet het meest sociale, gezellige huisdier is.
Als je voor een knaagdier gaat kan je misschien beter denken aan een rat (of liefst 2 of meer, aangezien het erg sociale dieren zijn). Of misschien een cavia.
Als jullie al een kat gewend zijn zou dit zeker ook een goede optie kunnen zijn: misschien kan je eens gaan kijken in het dierenasiel. Hier zijn heel veel lieve katten en kittens die een nieuw thuis zoeken.
Oud 26-10-2010, 14:22
Verwijderd
Rat inderdaad , zijn echt supergrappige beestjes
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 14:36
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Rat inderdaad , zijn echt supergrappige beestjes
Inderdaad. Ik heb zelf nooit ratten (of knaagdieren überhaupt) gehad, maar mijn vroegere beste vriendinnetje had er altijd twee. Waren ontzettende leuke beestjes, kon je ook zo over je schouder laten lopen.
Oud 26-10-2010, 21:28
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
@sudoku, zei je niet ooit dat cavia's vet irritant waren omdat ze zulke vreselijke geluiden maken?

OT: Zelf lijkt mij een cavia wel vet gaaf. Gewoon omdat ze er zo leuk uitzien en natuurlijk zijn ze niet zo irritant klein als een hamster.
Oud 27-10-2010, 11:55
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
@sudoku, zei je niet ooit dat cavia's vet irritant waren omdat ze zulke vreselijke geluiden maken?

OT: Zelf lijkt mij een cavia wel vet gaaf. Gewoon omdat ze er zo leuk uitzien en natuurlijk zijn ze niet zo irritant klein als een hamster.
Haha, dat je dat nog weet.
Ja, ik ben absoluut geen knaagdierenliefhebber (ik ben echt een hondenmens), maar ik kan me heel goed voorstellen dat het leuk is om een cavia te hebben (ookal vind ik ratten leuker).
Maar een kat lijkt me in deze situatie misschien het meest geschikt.
Oud 27-10-2010, 14:19
dominique192
dominique192 is offline
@Sudoku hoe kan ik dan het best aan mijn moeder vragen of ik een kat mag? Want ik ben ook niet echt een knaagdieren-mens
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 22:06
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
@Sudoku hoe kan ik dan het best aan mijn moeder vragen of ik een kat mag? Want ik ben ook niet echt een knaagdieren-mens
Ik denk dat je het best eens rustig (en vooral NIET zeurderig!) kan beginnen over dat je het niet zo leuk vindt dat ze zo vaak weg is, dat je je wel een beetje alleen voelt thuis. Vertel haar dat je het erg leuk zou vinden om een kat te hebben, dat je daar veel steun aan zou kunnen hebben, en laat haar zien dat je er veel voor overhebt (en dat je er grotendeels zelf voor zult zorgen). Als ze zegt dat het niet mag, vraag dan rustig waarom het niet mag. Vraag haar wat je kan doen om ervoor te zorgen dat het wél mag.
Je kan haar misschien ook overtuigen met het feit dat het verzorgen van een huisdier heel goed is voor de ontwikkeling van kinderen.
Het kan ook erg handig zijn om een brief te schrijven naar je moeder waarin je vertelt waarom je graag een kat wil, dan heb je niet de kans boos/verdrietig te worden als ze nee zegt en kan je moeder het rustig lezen en erover nadenken.
Ik raad je sowieso heel erg aan om eens bij het asiel te gaan kijken (misschien zelfs samen met je moeder).
Je kan ook alvast eens kijken op: www.ikzoekbaas.nl

MAAR, dit wil ik wel even zeggen, een kat wordt gemiddeld wel 10 tot 20 jaar oud en moet zijn hele leven zorg krijgen. Bedenk dat de verzorging van een kat ook niet niks inhoudt!
Oud 29-10-2010, 22:03
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Maar een kat loopt toch gewoon de hele tijd buiten rond? Totdat het onder een auto komt oid. En dan wordt een kat dus zo'n 5 jaar?
Of heb ik daar nou zo'n slecht beeld van?
Oud 29-10-2010, 22:45
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Maar een kat loopt toch gewoon de hele tijd buiten rond? Totdat het onder een auto komt oid. En dan wordt een kat dus zo'n 5 jaar?
Of heb ik daar nou zo'n slecht beeld van?
Nee gekkie, er bestaan genoeg katten die helemaal niet naar buiten gaan (die doen hun behoeften dan dus op de kattenbak )
Als je zo'n typische buiten-kat hebt is er bar weinig aan vind ik.
Oud 31-10-2010, 12:58
Verwijderd
mijn kat komt ook niet buiten hoor, ze krijgt al paniekaanvallen als de voordeur opengaat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten