Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2010, 19:29
Maxmale
Maxmale is offline
Haai
Ik ben laatst in het wereldje van de drugs en wiet etc. gestapt maar nu vraag ik me af, want ik wil nog allemaal dingen uitproberen enso, waar ik een beetje voor moet oppassen.
qua verslavingen en dingen die egt helemaal niet goed voor je zijn en die ik maar beter kan vermijden.
thnx
Oud 25-10-2010, 19:42
Toneless
Toneless is offline
Uhm, ik ben ook niet zo ervaren maar weet wel dat je met coke, pep, heroine (zowieso niet doen ), tripmiddelen ed zeker even moet wachten omdat je nog best jong bent. Hou het maar bij alcohol (niet te veel) en wiet (niet te vaak, beinvloed je school in mijn ervaring). Maargoed, iedereen gaat wel is te ver en misschien leer je je grenzen kennnen zo. Roken zou ik niet eens gaan beginnen want dat is gewoon kut als je eenmaal verslaafd bent.
Oud 25-10-2010, 20:16
Maxmale
Maxmale is offline
Citaat:
Uhm, ik ben ook niet zo ervaren maar weet wel dat je met coke, pep, heroine (zowieso niet doen ), tripmiddelen ed zeker even moet wachten omdat je nog best jong bent. Hou het maar bij alcohol (niet te veel) en wiet (niet te vaak, beinvloed je school in mijn ervaring). Maargoed, iedereen gaat wel is te ver en misschien leer je je grenzen kennnen zo. Roken zou ik niet eens gaan beginnen want dat is gewoon kut als je eenmaal verslaafd bent.
Is THC dan nog wel oke volgens jou?
Oud 25-10-2010, 21:20
Verwijderd
als 14 jarige niet
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 22:48
Toneless
Toneless is offline
Ik vind 14 ook wel erg jong. Wacht maar gewoon. Ga het zowiezo niet doen omdat al je vrienden het doen of omdat het zogenaamd stoer is.
Oud 26-10-2010, 11:40
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Vraag me altijd af of er uberhaupt wel een pcp scene is in Nederland, ben het echt nog nooit tegengekomen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 13:06
gewoonmax
gewoonmax is offline
Dat jullie iemand (van 14!) gewoon drugs aanraden snap ik niet. Als je 14 bent zijn je hersens nog niet volgroeit en je kan nog niet zo zelfstandig en verantwoordelijk denken en doen als een 20 jarige. Doe je dat wel dan zou ik het idd het beste bij heel af en toe een blowtje OF biertje houden en dan echt maar af en toe, je moet het zien als dat je even op vakantie gaat en je gaat normaal dus ook niet elke dag op vakantie.

Vooral NIET gaan roken, hoe jonger je bent hoe makkelijker je nog kunt stoppen dus doe dat nu je nog kan. En ook energy drank is echt gruwelijk slecht voor je, ik zie dat veel jongeren drinken als water tegenwoordig! Het is wel bewezen dat wiet slecht voor je is wanneer je hersens nog in de groei zijn, kan die link voor je zoeken als je wilt, sowieso goeie docu over wiet.

Kan me voorstellen hoe jij je voelt na zo'n ervaring, het is nieuw, spannend, avontuurlijk en je wilt meer ontdekken. Doe dat ook, maar je kunt ook hele gave ervaringen opdoen met andere nieuwe, spannende en avontuurlijke dingen. Mijn beste tip is wacht tot je 18 bent en leer tot die tijd vanalles over bewustzijnsverruiming en meditatie, dat heeft vaak dezelfde uitwerking als sommige drugs maar dan op de natuurlijke, juiste manier
Oud 26-10-2010, 13:44
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
En hoezo 18, heb je daar ook een mooie link voor?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 13:50
Verwijderd
Ja en het heeft natuurlijk heel erg veel zin om diegene dingen te gaan verbieden of te zeggen dat ie het niet moet doen. In de OP wordt duidelijk gevraagd naar advies en dingen die hij niet moet doen, nou dat is toch alleen maar goed dat hij daar op gewezen wordt? Natuurlijk is het niet goed als je dit doet als 14-jarige, maar hell, het gebeurd gewoon hoor.

OT: Ik zou het nog eventjes bij wiet houden, tripmiddeltjes, xtc en speed lekker links laten liggen. Je kunt je grenzen wel verkennen maar kijk uit, ga niet te snel. Doe het omdat je dingen zelf wilt, niet omdat anderen het willen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 16:12
Toneless
Toneless is offline
@gewoonmax, ik zie hier niemand die het hem aanraad hoor. En die link ben ik wel benieuwd naar.
Oud 26-10-2010, 16:14
Maxmale
Maxmale is offline
Citaat:
Dat jullie iemand (van 14!) gewoon drugs aanraden snap ik niet. Als je 14 bent zijn je hersens nog niet volgroeit en je kan nog niet zo zelfstandig en verantwoordelijk denken en doen als een 20 jarige. Doe je dat wel dan zou ik het idd het beste bij heel af en toe een blowtje OF biertje houden en dan echt maar af en toe, je moet het zien als dat je even op vakantie gaat en je gaat normaal dus ook niet elke dag op vakantie.

Vooral NIET gaan roken, hoe jonger je bent hoe makkelijker je nog kunt stoppen dus doe dat nu je nog kan. En ook energy drank is echt gruwelijk slecht voor je, ik zie dat veel jongeren drinken als water tegenwoordig! Het is wel bewezen dat wiet slecht voor je is wanneer je hersens nog in de groei zijn, kan die link voor je zoeken als je wilt, sowieso goeie docu over wiet.

Kan me voorstellen hoe jij je voelt na zo'n ervaring, het is nieuw, spannend, avontuurlijk en je wilt meer ontdekken. Doe dat ook, maar je kunt ook hele gave ervaringen opdoen met andere nieuwe, spannende en avontuurlijke dingen. Mijn beste tip is wacht tot je 18 bent en leer tot die tijd vanalles over bewustzijnsverruiming en meditatie, dat heeft vaak dezelfde uitwerking als sommige drugs maar dan op de natuurlijke, juiste manier
Ik kan zelf best verantwoordelijk denken en ik heb best een hoog IQ. Roken zit er voor mij sowieso niet in. af en toe een sigaar etc. maarja. energy drink ik heel afentoe, en tripmiddelen speed en xtc kom ik het liefst nooit aan. ik doe zelf ook al erg veel met meditatie en bewustzijnsverruiming
maar toch wil ik erg graag dat soort dingen uitproberen
Oud 26-10-2010, 17:41
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Ik kan zelf best verantwoordelijk denken en ik heb best een hoog IQ. Roken zit er voor mij sowieso niet in. af en toe een sigaar etc. maarja. energy drink ik heel afentoe, en tripmiddelen speed en xtc kom ik het liefst nooit aan. ik doe zelf ook al erg veel met meditatie en bewustzijnsverruiming
maar toch wil ik erg graag dat soort dingen uitproberen
dat dacht ik ook altijd, maar je weet pas wat je ontwikkeld als je het al ontwikkeld hebt Maargoed, dan zou ik zeggen probeer de wat 'zachtere drugs'. Calamus, cannabis (probeer ook eens een vaporizer dan is het niet schadelijk voor je) en kanna zijn erg interessant. Kijk maar eens op http://erowid.org en tik die namen in
Oud 26-10-2010, 22:49
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Haai
Ik ben laatst in het wereldje van de drugs en wiet etc. gestapt maar nu vraag ik me af, want ik wil nog allemaal dingen uitproberen enso, waar ik een beetje voor moet oppassen.
De man met de hamer.
Oud 27-10-2010, 08:21
SacredRose
SacredRose is offline
ja de man met de hamer is niet zo gezellig .

ik denk je mischien ook eens kan kijken naar salvia divinorum het is moeilijk om te roken maar de effecten zijn wel lvet en kort . zoek het maar op op erowid
Oud 27-10-2010, 14:02
Verwijderd
yeh 14 jarige pubers aan de salvia

je bent nog maar 14 dus is het verstandig om gewoon nog een tijdje te wachten, een leeftijdsgrens is natuurlijk arbitrair en om nou te zeggen om te wachten tot je 23 24e wanneer je hersens uitgegroeid zijn is ook wat overdreven maar ik denk dat je wel degelijk kan stellen dat 14 jaar te jong is om dit soort dingen te doen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 23:33
Wammus
Wammus is offline
Citaat:

Laat ik voorop stellen dat ook ik het niet goed keur dat 14 jarigen drugs in welke vorm dan ook gaan gebruiken. Echter dit is een forum (met als doelgroep nog altijd scholieren van 12 t/m 18 jaar waar de ts dus in valt) waar openlijk over drugs en het gebruik daarvan gepraat mag worden en waarin iedereen een goed advies krijgt. Het is juist goed dat de ts dit topic opent omdat dat aangeeft dat hij op zoek is naar de informatie en dat is altijd een goede zaak. Zo is het ook opgenomen in het beleid dat hier te vinden is. Mocht je het hier niet mee eens zijn dan bestaat de mogelijkheid via pm te reageren of een topic aan te maken op beleidszaken.

@ TS:

Zoals gezegd denk ik dat het beter voor je is om er nog een paar jaar mee te wachten in verband met je leeftijd. Als je het toch wilt doen dan zou ik beginnen met wiet of hash en dan zou ik het roken in een joint.

Zorg er echter wel voor dat er altijd iemand bij is die weet waar je mee bezig bent en zo nodig in kan grijpen. Ook is het verstandig om er goed op te letten dat je er geen gewoonte van maakt om te gaan blowen omdat dat al vrij snel tot een verslaving kan leiden.
Oud 28-10-2010, 21:08
silentbob
silentbob is offline
er is ondertussen wel onderzoek dat heeft bewezen dat voor je 15e veel blowen niet goed is(bron: 2 docu's: cannabis, the eveil weed(bbc-docu, staat op youtube in 6 delen) en the union:the business behind getting high(staat vast ook wel op youtube of google video, anders even een torrent zoeken))
als je toch blowt, ga dan gelijk puur roken, beter als met tabak en loop je ook niet het risico daardoor aan tabak verslaafd te raken
en een vaporizer is nog het allerbeste(of cake/brownies etc, olie onder je tong kan ook maar dat word eigenlijk alleen bij medicinaal gebruik toegepast)

roken(tabak) idd niet aan beginnen, ik ben er ook nooit aan begonnen en begin nu langzaamaan af en toe klachten te horen van vrienden dat ze verslaafd zijn eraan

alcohol, leuk met mate, schijnt wel behoorlijk schadelijk te zijn bij nog ontwikkelende hersenen(en dat gaat door tot je 21e-23e, daarna beginnen ze alweer gelijk af te nemen trouwens)

dan heb je de natuurlijke psychedelica zoals salvia en paddo's(beide wil ik ooit nog wel eens proberen, zijn niet echt partydrugs maar meer voor goed nadenken, meditatie etc, wat ik ervan gehoord/gelezen heb tenminste

dan een hele zooi chemische drugs waar ik niet zo heel veel van weet en die onderling erg verschillen(o.a. lsd, xtc)
ook crystal meth, dat is nogal slopend en verslavend wat ik ervan gehoord heb

en dan nog de echte hard drugs zoals heroine, cocaine
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 11:34
Maxmale
Maxmale is offline
Citaat:
als je toch blowt, ga dan gelijk puur roken, beter als met tabak en loop je ook niet het risico daardoor aan tabak verslaafd te raken
en een vaporizer is nog het allerbeste(of cake/brownies etc, olie onder je tong kan ook maar dat word eigenlijk alleen bij medicinaal gebruik toegepast)
Wat bedoel je eigenlijk met puur roken?
Oud 29-10-2010, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ik kan zelf best verantwoordelijk denken en ik heb best een hoog IQ.
Als dat zo is blijf je van drugs af.
Citaat:
Roken zit er voor mij sowieso niet in. af en toe een sigaar etc.
Je spreekt jezelf tegen.
Citaat:
Wat bedoel je eigenlijk met puur roken?
Dat je een sigaret rolt van alleen wiet i.p.v. van een mengsel van wiet en tabak.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 22:16
Maxmale
Maxmale is offline
Citaat:
Je spreekt jezelf tegen.
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik geen sigaretten ga roken.
Oud 30-10-2010, 04:15
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Als dat zo is blijf je van drugs af.
Wat een bullshit. Ik ben op m'n 13e begonnen met blowen, ik ben een paar keer getest op IQ en ik zat (en zit, thank you very much) altijd boven de 130.
Ik ben nu 10 jaar verder en ik blow nog steeds wel eens en ik ben er echt niet een of andere kwijlende junk van geworden. Sowieso heeft je intellect er niets mee te maken, ik ken zat stoners met bovengemiddeld IQ en zat met normaal/lager IQ.

@TS: Geniet, maar rook met mate. Ga er slim mee om, ga niet stoned op school zitten, zorg dat je huiswerk af is voordat je een joint rookt, ga niet probleem-blowen, als je merkt dat je (te) vaak zin krijgt in een joint, laat het dan juist even liggen zodat je er niet afhankelijk van/verslaafd aan wordt. Als er verslavingsneigingen in je familie zijn, pas er extra mee op.
Als je het nodig vindt om te experimenteren, zorg dat je je goed inleest in wat je gaat doen, doe het wanneer je je goed voelt, als je extra veilig wil zijn zorg je voor een oppasser zodat je geen rare dingen gaat doen als je wel vaag gaat trippen.
En echt, in godsnaam, ga niet blowen om erbij te horen of stoer te doen.

Ter benadrukking, zorg dat je school er niet onder gaat lijden. Ik spreek nog wel eens met oude schoolvrienden die dagelijks blow(d)en, stoned in de les zaten enzovoort en stuk voor stuk hebben ze er spijt van dat ze (mede) daardoor hun opleiding niet serieus hebben genomen.
Reageren

Regels voor berichten