Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2010, 00:11
Yasino
Yasino is offline
Beste,

Ik zit nu in Havo 5 en wil graag huisarts worden. Alleen heb ik begrepen dat je hiervoor Universiteit moet hebben, dus is mijn vraag welke hbo-school ik (voor een jaartje, totdat ik mijn propedeuse heb) moet volgen om daarna naar de universiteit te kunnen voor huisarts.

Dus wat is eigenlijk de vooropleiding op het hbo om daarna door te stromen naar het universiteit om huisarts te worden?

Kan iemand me hiermee helpen?

Thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2010, 01:16
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Om huisarts te worden moet je bij mijn weten geneeskunde gaan studeren. Op het moment is daar een vrij zware loting voor en kom je er met een HBO propedeuse niet makkelijk door. Als ik jou was zou ik ook eens met je decaan/studieadviseur praten, die zou er meer van moeten weten.
Oud 26-10-2010, 08:45
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Wat shoebuddy zegt. Het is een studie met een zware loting, dus ik vrees dat je er idd niet doorheen gaat komen met propedeuse HBO. Daarbij ís het een zware studie. Ik denk niet dat je dat trekt als je niet op vwo niveau gewend bent te leren denken. Dus misschien, als je dit echt graag wilt, is het handiger als je eerst vwo gaat doen na je eindexamen havo en dan probeert ingelood/aangemeld te raken voor geneeskunde. Meestal is de overgang van havo naar vwo fijner en ook makkelijker dan die van HBO naar de uni.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 09:36
Verwijderd
Ik denk dat het ook makkelijker is om via het VWO te gaan, dus na je Havo nog in 1 jaar (of 2, dat is ook geen ramp) je VWO-diploma halen. Na je VWO moet je dan Geneeskunde gaan studeren, als je dat hebt gehaald (6 jaar), moet je nog een huisartsenopleiding volgen (3 jaar, als ik het goed heb).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten