Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De wiskunde die je op de alfaprofielen krijgen op het vwo is erg simpel en vereist eigenlijk geen inzicht. Het voornaamste probleem lijkt me hier jouw gebrek aan zelfvertrouwen en het feit dat je overtuigd bent van het feit dat je wiskunde niet snapt. Hierdoor raak je snel gefrustreerd en kun je je niet concentreren op de stof. Het lijkt me dat je beter hieraan kan werken i.p.v. de symptomen te bestrijden door wiskunde te vermijden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het wel met Kazet Nagorra eens. Persoonlijk had ik liever alfa wiskunde gehad, omdat ik veel dingen daarvan toch wel redelijk snapte.
En een tip, al is je wiskunde docent het daar vast niet mee eens. Ik liet de laatste paragraaf meestal gewoon liggen. Te moeilijk, en op toetsen verklote ik het altijd. Ik stak zelf gewoon meer tijd in de overige stof, zodat ik dat beter begreep. Beter een paar opgaven goed maken, dan een paar opgaven slecht. |
![]() |
|
![]() |
Het mooie van wiskunde is dat er atlijd een systeem in zit. Met jouw IQ zou je zeker geen moeite hebben met die dingen in te zien. Als je ergens niet uitkomt, wees dan niet bang om een antwoordenboek te pakken. Als je eenmaal snapt hoe hun de opgaven oplossen, zou je het zelf ook moeten kunnen. Vooral niet opgeven, daarmee verhelp je het probleem niet.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Moeite met extra vakken kiezen Anoniem>< | 33 | 13-03-2016 14:51 | |
Studeren |