Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2010, 14:33
Uice
Uice is offline
Een plant, Moz.
Verwijderd
Ik wist dat deze titel zou komen
Verwijderd
diezelfde titel had ik ook in me hoofd
Oud 28-10-2010, 14:34
Verwijderd
Die sprong ook in mn hoofd, maar die vond ik te makkelijk

En ja, qandy, "moet je meer in de soep doen", maar als je soep eet om vol te raken, kun je dus net zo goed vast voedsel eten.
Oud 28-10-2010, 14:34
Verwijderd
M'n moeder maakt gruwelijk lekkere roomkaassoep (wat smerig klinkt maar goddelijk is) en ook gruwelijk lekkere bietensoep. En bospaddestoelensoep en champignonsoep zijn ook lekker. Maar die maakt ze niet. En ik ook niet, ik koop het in blikjes want ik vind soep maken zo'n gedoe.
Oud 28-10-2010, 14:35
Verwijderd
Ik heb na een of twee kommen soep meestal wel genoeg bagage om in elk geval niet wakker te worden van de honger.
Verwijderd
Citaat:

En ja, qandy, "moet je meer in de soep doen", maar als je soep eet om vol te raken, kun je dus net zo goed vast voedsel eten.
maar je eet dan toch ook soep omdat je daar zin in hebt?
Verwijderd
Ik ga mezelf gewoon quoten, want soep verdient erkenning als prima maaltijd.

Citaat:
Ik vind soep als maaltijd heel goed Omdat je maag denkt dat al dat water in de soep ook voedsel is, door de voedingsstoffen die erin zitten, dus het geeft al snel een lekker voldaan vol gevoel. En na een tijdje heb je weer honger, want dan heeft je lichaam door dat 't water was, en dan kun je nog meer soep eten. Superveel eten zonder dat het ongezond is en zonder dat je eet terwijl je eigenlijk geen honger hebt, win
Uice
Uice is offline
Citaat:

Ja, maar dan kun je ook net zo goed soep eten.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb na een of twee kommen soep meestal wel genoeg bagage om in elk geval niet wakker te worden van de honger.
ik word sowieso elke ochtend om 10 uur wakker doordat ik honger heb
Oud 28-10-2010, 14:36
Verwijderd
Mijn vader drinkt bessensoep. Pakjesbessensoep, welteverstaan. Hij beweert dat die in Nederland niet bestaat, wat misschien ook wel zo is, en daarom sturen vrienden en familie uit de hele wereld ons pakjes aanmaakbessensoep :')
Oud 28-10-2010, 14:36
Verwijderd
Oud 28-10-2010, 14:37
Verwijderd
Ik heb nog nooit van bessensoep gehoord. Is het iets Russisch? Zo ja, doe dan 'es de Russische naam?
Oud 28-10-2010, 14:37
Verwijderd
Oud 28-10-2010, 14:38
Verwijderd
Citaat:

Ja en als je kebab/pasta/zuurkoolstamppot eet om vol te raken kun je net zo goed boerenkool/pizza/pepernoten eten? soep is soms slekker
Oud 28-10-2010, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Ja en als je kebab/pasta/zuurkoolstamppot eet om vol te raken kun je net zo goed boerenkool/pizza/pepernoten eten? soep is soms slekker
het is zeer slekker
Oud 28-10-2010, 14:40
Verwijderd
Volgens mij is het niet iets Russisch, maar het bestaat wel in Rusland, geloof ik. Wacht, er ligt hier ergens een woordenboek. Oh, daar staat het niet in.
Beneden stond een pak Noorse. Het heet daar bloobaersoppa. Met een rondje op de a en de ae aan elkaar, maar ik heb geen zin om uit te vinden hoe dat moet op dit toetsenbord.
Verwijderd
dankzij de late topicstart van N00dles herinner ik me dat haaienvinnensoep best te eten is
Verwijderd
Citaat:
ik heb nog nooit van bessensoep gehoord. Is het iets russisch? Zo ja, doe dan 'es de russische naam?
беʂʂепʂоеф
Oud 28-10-2010, 14:41
Verwijderd
Wat een stom woordenboek, er staat niet in 'bessensoep' maar wel 'raglanmouw'. Wat dat dan ook is.
Oud 28-10-2010, 14:42
Tink*
Tink* is offline
Soep van fruit lijkt me echt superraar.
Uice
Uice is offline
Citaat:
dankzij de late topicstart van N00dles herinner ik me dat haaienvinnensoep best te eten is
Haaienvinnen zijn smakeloos. Ze worden altijd op smaak gebracht met andere vis. Het wordt dus alleen maar gemaakt voor mongolen die het cool en exotisch vinden om haaienvinnen te eten.
Verwijderd
Wat een mooi spul allemaal

Die gezichtsuitdrukkingen van die kat steeds <3
Oud 28-10-2010, 14:43
Verwijderd
Volgens google.ru bestaat wel jagodnyj sup. http://www.povarenok.ru/recipes/category/157/
Verwijderd

godver
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Haaienvinnen zijn smakeloos. Ze worden altijd op smaak gebracht met andere vis. Het wordt dus alleen maar gemaakt voor mongolen die het cool en exotisch vinden om haaienvinnen te eten.
het smaakt wel naar kippensoep. wou het gewoon een keer proberen
Verwijderd
bloobaersoppa
Verwijderd
ååååå
Oud 28-10-2010, 14:44
Verwijderd
Финский ягодный суп. Finse bessensoep, dat zal het zijn.
Verwijderd
Citaat:

Als je iets wil eten om je honger te stillen, eet dan iets wat goed vult. Soep beschouw ik echt als een licht voorgerecht, maar niet als hoofdmaaltijd, hoe vol je die soep ook stouwt.

Hm, btw, zou kebabsoep niet een instant-hit kunnen worden?
Verwijderd
ææææ
Verwijderd
Citaat:

Als je iets wil eten om je honger te stillen, eet dan iets wat goed vult. Soep beschouw ik echt als een licht voorgerecht, maar niet als hoofdmaaltijd, hoe vol je die soep ook stouwt.

Dat klinkt als een soep met potentie!
Oud 28-10-2010, 14:45
Verwijderd

Deze blijft het mooist. Het hele verhaal dan.
alsof je een spiegel voorgehouden wordt!!!!!!!!!!
Verwijderd
Citaat:
met extra shoarma?
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat hangt er dus net vanaf wat voor vis ze erbij gooien om er smaak aan te geven. Haaienvinnen op zich smaken nergens naar.
Verwijderd
Citaat:
Haaienvinnensoep(次湯)
Soep van haaienvinnen en kip gemaakt, maar in Nederland (in de minder dure restaurants) is het een met maiszetmeel gebonden kippensoep met eiwit erdoorheen, die zogenaamd de haaienvinnen moeten voorstellen. Soep met echte haaienvinnen is er doorgaans wel in restaurants, maar vaak onder een andere naam, bijvoorbeeld Chinese Haaienvinnensoep. Deze zijn echter tamelijk duur en er moet vaak langer op gewacht worden, omdat de haaienvinnen nog ontdooid moeten worden.

Kans dat je dus gewoon kippensoep hebt gegeten dat voor haaienvinnensoep moest doorgaan
Oud 28-10-2010, 14:46
Verwijderd
Pf ik zou maandag dus aan het werk gaan, maar omdat het big-register zo sloom is kan dat waarschijnlijk niet is tegen het beleid van het ziekenhuis, je moet eerst een nummertje hebben.

En eerst kreeg ik een heel stom onduidelijk mailtje daarover maar gelukkig heb ik nu ook een duidelijk mailtje.
Oud 28-10-2010, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Haaienvinnensoep(次湯)
Soep van haaienvinnen en kip gemaakt, maar in Nederland (in de minder dure restaurants) is het een met maiszetmeel gebonden kippensoep met eiwit erdoorheen, die zogenaamd de haaienvinnen moeten voorstellen. Soep met echte haaienvinnen is er doorgaans wel in restaurants, maar vaak onder een andere naam, bijvoorbeeld Chinese Haaienvinnensoep. Deze zijn echter tamelijk duur en er moet vaak langer op gewacht worden, omdat de haaienvinnen nog ontdooid moeten worden.

Kans dat je dus gewoon kippensoep hebt gegeten dat voor haaienvinnensoep moest doorgaan
ik vertrouw voorlopig geen chinezen meer.
Oud 28-10-2010, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Haaienvinnensoep(次湯)

Aan haaienvinnen zit ook niet veel smaak, heb ik begrepen. Zo'n vin bestaat vooral uit kraakbeen, en als je de vin in de soep kookt lost dat kraakbeen op en werkt het als een soort gelatine. Daarna halen ze de vin er weer uit.
Oud 28-10-2010, 14:47
Verwijderd
Shoarmasoeprecept:

Men neme: Water. Vooral water. Knoflook. Knoflookpers. Pan. Gasfornuis. Brood. Schaap. Zout. Olie.
Bereiding: Hak het schaap in stukken. Doe de stukken schaap in de pan. Kokenkokenkoken. Zout erbij, brood verkruimelen en in de pan, knoflook en olie erbij. Volgorde toevoegen ingrediënten is optioneel.
Oud 28-10-2010, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Pf ik zou maandag dus aan het werk gaan, maar omdat het big-register zo sloom is kan dat waarschijnlijk niet is tegen het beleid van het ziekenhuis, je moet eerst een nummertje hebben.
Is toch een juridisch ding? ik neem aan dat je geen dokterdingen mag doen zonder BIGnummertje
Uice
Uice is offline
Sowieso, dingen eten omdat je ze een keer wil proberen, wat een onzin. Ik wil dat filmpje van Sean Lock en Jeremy Clarkson in QI daarover posten, maar het is er niet.
Verwijderd
ik was nog wel zo trots op mezelf dat ik wat nieuws probeerde
Uice
Uice is offline
Citaat:
Shoarmasoeprecept:

Men neme: Water. Vooral water. Knoflook. Knoflookpers. Pan. Gasfornuis. Brood. Schaap. Zout. Olie.
Bereiding: Hak het schaap in stukken. Doe de stukken schaap in de pan. Kokenkokenkoken. Zout erbij, brood verkruimelen en in de pan, knoflook en olie erbij. Volgorde toevoegen ingrediënten is optioneel.
Shoarma is per definitie een draaiend spit bereid.
Oud 28-10-2010, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Is toch een juridisch ding? ik neem aan dat je geen dokterdingen mag doen zonder BIGnummertje
Ja, is ook zo. Maar de eerste twee weken word ik toch ingewerkt, dus ik zou dan de dokterdingen (voorbehouden handelingen heet dat) door mijn inwerker kunnen laten doen.

En ik ken mensen die ook donderdag hun diploma kregen, en toen al drie weken aan het werk waren, waarbij iemand anders garant stond voor hen.
Verwijderd
ik zou teruggebeld worden voor half 4, maar dat is natuurlijk niet gebeurd

nu werken.
Verwijderd
En haaienvinnensoep is gemeen. Want ze vangen een haai, snijden de vinnen eraf en gooien de haai weer terug. Die gaat dan langzaam doet van honger en pijn.
Verwijderd
Citaat:
Ja, is ook zo. Maar de eerste twee weken word ik toch ingewerkt, dus ik zou dan de dokterdingen (voorbehouden handelingen heet dat) door mijn inwerker kunnen laten doen.
Oh, dan is het wel jammer ja
Verwijderd
Citaat:
En haaienvinnensoep is gemeen. Want ze vangen een haai, snijden de vinnen eraf en gooien de haai weer terug. Die gaat dan langzaam doet van honger en pijn.
kennelijk moet je het woord haai vervangen door kip
Verwijderd
Citaat:
Shoarma is per definitie een draaiend spit bereid.
Nouja, dan doe je dat schaap aan het spit terwijl je het in stukken snijdt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten