Je kan dat ook numeriek uitwerken (op een grafisch rekenmachine zoals de TI-84/83 heb je daarvoor alles wat nodig is).
Voor de duidelijkheid ga ik je gegevens herhalen.
Je hebt de stochastische variabele x (degene die je bestudeert) die volgens een normaalverdeling verdeeld is. Dus
Zoals je wel weet, heeft de normaalverdeling een specifiek geval, namelijk de standaardnormaalverdeling:
)
. Je kent waarschijnlijk ook de formule om over te gaan van een willekeurige normaalverdeelde variabele x naar de standaardnormaalverdeelde variabele z:

.
Je hebt nu dat de oppervlakte P1 onder de kandsdichtheidsfunctie (probability density function of ook wel "pdf") voor het punt x1 = 450 gelijk is aan P1 = 0,78. We gaan de omzetting naar standaardnormaalverdeling proberen uitbuiten omdat we weten dat een rekenmachine allerlei leuke functies heeft voor de standaardnormaalverdeling, namelijk het omzetten van die oppervlakte (of ook wel de kans) P1 naar de z-waarde z1 die daarmee overeenstemt. De functie die daarvoor gebruikt wordt, is de functie invNorm als ik me niet vergis (ik heb hier geen TI liggen, enkel MATLAB en daar noemt het norminv).
We weten nu dus de z-waarde die hoort bij een kans (of oppervlak) van 0,78. We kunnen dit eens gaan invullen in de transformatievergelijking:
Dit omvormen en z1 invullen:
Dat geeft dus de waarde van sigma net zoals je zelf al gevonden hebt.
Als het iets te abstract voor je is, wil ik best enkele grafiekjes in elkaar proberen te boksen en wat meer uitleg geven.