Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2010, 15:27
Yasminalove
Yasminalove is offline
Heey,

Ik zit in het 4e jaar vmbo-t en ik maak me grote zorgen...
Ik zit zegmaar op een school die "een slechte school" genoemd
word en dat valt wel te merken.. de situatie is namelijk zorgelijk..

Vooral biologie.. het is niet moeilijk, maar veel lesstof(4 boeken), ongeveer
17 hoofdstukken. Aangezien we met onze klas pas bij hoofdstuk 2 zijn, en nog
net afgerond en volgende week toets gaan doen.. heb ik gewoon het idee
dat die school achterloopt.

Ik hoorde van een meisje van een andere
school dat ze al anderhalf boek behandeld hadden wat ongeveer 9 hoofdstukken
omvat.. Ik weet dat op die school ongeveer 93% van de leerlingen slaagt(van website)
en op mijn school ongeveer 15%(niet normaal, maar het is waar)..1 hoofdstuk doen in
een maand gaat gewoon te traag en ik heb het idee dat ik gewoon vooruit moet gaan
werken voor mezelf..huiswerk is saai maarja ik wil wel slagen.. zeker omdat er nog tot
het examen in mei ongeveer 7 maandjes te gaan zijn en in april krijg je geloof ik examen
training dus dan zijn er nog maar 5 maanden over.

Ik zou graag van iemand willen weten hoe snel jullie ongeveer gaan met de klas, hoeveel hoofdstukken jullie al geleerd hebben totnutoe(en welke).. dan haal ik ze voor mezelf wel in want als het een slechte school is betekent het niet dat ik dankzij die school ook niet slaag....

Opzich leer je de hoofdstukken voor het examen gauw nog een keer maar als je het al eerder hebt gehad dan onthoud/begrijp je het beter..

Heel erg bedankt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2010, 15:30
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Je kunt ook voor jezelf gewoon een planner maken voor het hele jaar. Daar komt nog bij dat er verschillende methode's zijn voor biologie. Zoals het nu lijkt zul je elke twee weken een hoofdstuk moeten doen. Als je je daaraan houdt kan je wel slagen. Dat is dus ook mijn advies: als het echt zo erg is als je zegt moet je een planner maken en je daaraan houden.

15% is trouwens belachelijk. Op mijn school was dat altijd 100% al kreeg je vrij snel een tl-advies zelfs als je havo kon doen. Maar dat idee heb ik alleen maar.

Ik zit trouwens zelf niet op tl.
Oud 04-11-2010, 15:33
Yasminalove
Yasminalove is offline
Een planner is wel een goed idee, komt vast wel goed ..

Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 15:37
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Dat klinkt niet al te best nee. Kun je niet aan je docent vragen, wat je allemaal voor het examen doen
moet. Dan kun je daarna wel naar de schoolleiding stappen om de planning te laten aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 15:38
Picidae
Picidae is offline
Hierin staan alle dingen die jij moet weten: http://www.examenblad.nl/9336000/1/j...f=/bestand.pdf
( Syllabus biologie 2011, vmbo )
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 15:38
Em.
Em. is offline
Misschien kun je je leraar vragen wat er op je examen komt. 15% klinkt me wel heel slecht in de oren en zelfs al zou het niet aan de school liggen (wat mij niet logisch lijkt) dan nog zouden de leerlingen/klassen niet het juiste niveau hebben. Nou doen wij gewoon één boek per jaar, maar dat lijkt me in jouw geval niet relevant. Slim als je voor jezelf gaat werken, in ieder geval. En verder geloof ik Mark wel als ie zegt dat één hoofdstuk/week ongeveer genoeg is om alles op tijd af te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 15:39
Yasminalove
Yasminalove is offline
Inderdaad, dankjewel XandiXy

@Em:

Ja het ligt aan de school, en hun strengheid.. het is anders best vreemd dat op andere scholen 100% bijna slaagt en hier heel weinig.., en dat ieder jaar weer.

Ik heb ervaring met een andere school en ik weet dat die kinderen hier gewoon niet leren omdat de juf gewoon niet streng is als er niet is geleerd, de juf zegt, in dat geval als het huiswerk niet af is, dan doen we het volgende week .. behalve ik en een ander meisje.. op die andere school haalde ze voor SE's 8'en en vaak negens, en hier 4,5 en dat gaat constant door.. en ik meestal een 7,8 of 9..

Neem nou bijv een vak als wiskunde op de mavo.. hier halen ze 4'en en 5'en terwijl het zo makkelijk is en zo weinig theorie(tenminste, dat vind ik wel)..

Laatst gewijzigd op 04-11-2010 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 16:12
Picidae
Picidae is offline
Spijtig dat jouw school zo slecht is, kun je niet overwegen om een andere school op te zoeken? Want dit is zowel slecht voor je basis als slecht voor je motivatie...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten