Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2010, 19:31
nachtmens
nachtmens is offline
HEY,,

Ik heb het volgende probleem.
Afgelopen jaar besloot ik lenzen te gaan dragen. Via het Sint Locas ziekenhuis, heeft men lenzen voor mij besteld. Een paar weken later, kreeg ik een factuur die ik binnen 14 dagen moest betalen. Dit heb ik dan ook betaald( wel geleend van mijn broer). Ik vertrouwd hun en heb niet moeilijk gedaan, gewoon ervan uitgaand dat alles klopte. Niets is minder waar, een paar maanden later kwam ik die factuur tegen en tot mijn ongeloof heb ik voor twee paar lenzen betaald(400 euro) terwijl ik maar één paar hebben ontvangen!

Ik heb als eerste een mail gestuurd, als antwoord kreeg ik dat ze geen klachten behandelen over iets dat meer dan 3 maanden verouderd is.

Oke, dat begrijp ik wel, ik had moeten opletten en ik ben er heel laat meegekomen.

Ik heb meermalen geprobeerd hun te bellen, wat me een hoop geld heeft gekost, je moet wel zo'n een half uurtje wachten voordat je geholpen wordt. Maar oke goed , uiteindelijk gaat het om 200 euro die ik betaald heb voor niets...

na lang wachten kreeg die vrouw te spreken, ik legde mijn probleem uit en ze bod me aan om me die paar lenzen alsnog te sturen, maar ik weigerde, omdat ik aan een paar genoeg heb en die zijn voor twee jaar bedoeld. ik vroeg om mijn geld, en toen zei ze dat ze mijn verhaal wel raar vond en dat ze met anderen wilde erover praten, dat vond ik goed, ze beloofde me terug te bellen en tot de dag van vandaag niets gehoord.

Wat moet ik nu doen?

dankee jullie,,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2010, 19:49
martijn1985
martijn1985 is offline
Wat je in elk geval moet doen is nog eens bellen. Mensen hebben het druk, en het is makkelijk om te vergeten iemand terug te bellen. Weet je nog de naam van de vrouw met wie je gesproken hebt? Dan moet je daar meteen bij de receptie naar vragen, scheelt een boel uitleggen. Of je juridisch een poot hebt om op te staan weet ik niet, maar er zijn vast mensen die dat nog wel weten.
Oud 10-11-2010, 21:59
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Weet niet of je getekend hebt voor ontvangst of rederlijke wijs kan aantonen dat je idd maar 1 set lenzen hebt besteld, dan wel ontvangen. Zo ja, is het geld niet voor hun en logischerwijs terug te vorderen.

Probleem is dat in hun administratie waarsch staat dat er 2 maal verzonden is (of 1 maal maar dan 2 stuks) en in hun systeem dus geen overbetaling is geweest; en zie mensen dat maar eens uit te leggen.

Wellicht een ingebrekestelling sturen, wijs ze daarbij eventueel op wat wets artikeltjes waarin staat dat het ze meer geld gaat kosten. Vermeld bijv. dat je bij creditstonering ook verloren rentekosten vergoed wil zien, of eventuele andere gemaakte juridische kosten. Dergelijke shizzle hoeft niet zo precies en acuraat, vaak kan je met wat google werk en een nette lay-out schrik er voldoende inbrengen bij een gemiddelde adminstratie medewerken, vaak vmbo mensen die wel boekhouden hebben gehad, maar geen elementair recht. Maar zodra mensen wetten zien in combi met 'DIT GAAT JE GELD KOSTUUUH' snappen ze het niet meer, worden ze bang en voeren ze maar uit wat hun zo oogschijnlijk formeel verteld wordt.

in gebreke stelling altijd op zwart wit, gewoon brief, kan eventueel per e-mail; (als je school e-mail hebt oid, of van je werk; deze geven soms vanzelf een melding wann ontvanger de e-mail opent, wellicht dit gebruik, je wilt met zulke dingen zoveel mogelijk zwart op wit)

Dat klacht meer dan 3 maanden oud is is jammer voor ze, juridisch gezien vervallen vorderingen op overeenkomsten pas na 3 of 5 jaar (weet ik zo even niet uit mijn hoofd), maar daar ben jij zoiezo nog niet overheen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten