Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2010, 17:55
Verwijderd

Etmakas 53
N00dles 50
sann 48
egon 43
Stefenootje 36
Pippeloen 26
Absinthe 23
Sarah 22
wheezle 19
Paranoide 18
Uice 16
Carn 15
Macrador 13
Moz 12
Kazet Nagorra 12
Martiño 12
Trimm Trabb 11
CreativeMusic 10
Queasy 9
Tink* 9
Cherry Springs 7
forever 6
Missy 6
Geel 5
Little Phoebe 5
Furby Feeder 3
Signy 3
Rationeel 2
IKBENBABSWEL 1
Tigerly 1
Commendatore 1
FA 1
Lorelei 1
Severus 1
qandy 1
Advertentie
Uice
Uice is offline
Best-of-albums zijn sowieso faal. Waarom zou je een best-of downloaden? Er staan meestal ook totaal niet de beste nummers op.
Verwijderd
Wie is tom?
Verwijderd
Ik wou doen:

Geel: ik heb geen idee hoe ik van een saai stuk moet genieten #1208
Oud 08-11-2010, 17:57
Verwijderd
Ik vind Best-of-albums best leuke dingen. Of van die verzameldingen van Vic van de Reijt. Zolang ze maar niet willekeurig achttien goede nummers hebben genomen en die in willekeurige volgorde op een schijfje gebrand hebben ofzo.
Oud 08-11-2010, 17:58
Macrador
Macrador is offline
wat vinden jullie van die nieuwe scholieren banner bovenaan met die justin bieber wanna be?
Oud 08-11-2010, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Best-of-albums zijn sowieso faal. Waarom zou je een best-of downloaden? Er staan meestal ook totaal niet de beste nummers op.
Als je niet weet welke albums goed zijn, dan vind ik een best-of een goeie instap om kennis te maken met een artiest. Je kan ook wel meteen alle muziek downloaden, maar daar voelt Geel niks voor.
Oud 08-11-2010, 17:59
Verwijderd
Citaat:
wat vinden jullie van die nieuwe scholieren banner bovenaan met die justin bieber wanna be?
Die is er niet op het geel
Verwijderd
mijn zus heeft rare verhalen over china die is ze nu aan de telefoon aan het vertellen, op de intercom. En mijn ouders kruipen echt bijna die telefoon in
Verwijderd
Citaat:
Beter dan Justin Bieber zelf. Welke banner?
Verwijderd
Citaat:
mijn zus heeft rare verhalen over china die is ze nu aan de telefoon aan het vertellen, op de intercom. En mijn ouders kruipen echt bijna die telefoon in
Is ze in China?
Oud 08-11-2010, 18:00
Verwijderd
Op geel forumers schijnen 'm niet te zien.
Verwijderd
Rationeel naamzoek, voordeel van geel forumen: geen banners
Verwijderd
Ik heb 'm ook maar weer even op geel gezet

Edit: maar mijn avatar is zo veel lelijker. Hij matcht beter bij wit
Verwijderd
Ik ga ff weg, brb.
Oud 08-11-2010, 18:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
Als je niet weet welke albums goed zijn, dan vind ik een best-of een goeie instap om kennis te maken met een artiest. Je kan ook wel meteen alle muziek downloaden, maar daar voelt Geel niks voor.
Als je niet weet welke films van Hitchcock goed zijn, ga je toch ook niet naar een compilatie van scènes kijken?

Met een beetje onderzoek weet je zo welke albums als het beste beschouwd worden.

Het probleem met best-ofs is ook dat er doorgaans de meest generic nummers opstaan, in plaats van de beste.
Oud 08-11-2010, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Is ze in China?
ze is net weer thuis, ze was met haar vriend naar een bruiloft van een chinese vriendin.
Oud 08-11-2010, 18:03
Verwijderd
Ik zou Geel ook Frank Zappa aanraden.

En wellicht The Doors.

Hoewel dat misschien wel minder goed is als je niet van muziek kan genieten. ()
Oud 08-11-2010, 18:05
Geel
Geel is offline
Wat is er zo raar aan die uitspraak?
Oud 08-11-2010, 18:06
Verwijderd
De meeste mensen zien muziek als iets universeels dat iedereen in principe zou moeten kunnen waarderen.
Oud 08-11-2010, 18:07
Verwijderd
M'n afstandsbediening is kwijt, écht kwijt! Hoe kan dat, ik heb helemaal geen grote kamer, hij kan nergens zijn!

Ik raak daar altijd een beetje van in paniek, straks heb ik hem per ongeluk weggegooid.
Oud 08-11-2010, 18:09
Verwijderd
Maar Geel: kan je wel van een mooie melodie (dus zuivere melodie, geen muzikale hotseflots) genieten? Dan heb je meer dan de helft al te pakken.
(Niet dat ik je nu ineens wil dwingen om van instrumentale muziek te gaan houden of wat, just wondering)
Oud 08-11-2010, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Wat is er zo raar aan die uitspraak?
Nouja, het is zoiets als 'ik weet niet hoe ik moet genieten van het weer'. Dus niet een specifiek soort weer, zwoele zomeravonden of warme lentedagen of sneeuw of regenbogen, maar gewoon ál het weer.
Oud 08-11-2010, 18:11
Verwijderd
Jeetje, ik kan misschien juist wel meer van een instrumentaal stuk genieten. Als het goed is dan hè.
Oud 08-11-2010, 18:12
Verwijderd
Citaat:
M'n afstandsbediening is kwijt, écht kwijt! Hoe kan dat, ik heb helemaal geen grote kamer, hij kan nergens zijn!

Ik raak daar altijd een beetje van in paniek, straks heb ik hem per ongeluk weggegooid.
Heb je in de prullenbak gekeken? En in schoenen/achter gordijnen?
Advertentie
Oud 08-11-2010, 18:14
Verwijderd
Yes, ik heb 'm ! Ik dacht, laat ik eens kijken in het dekbed dat ik op m'n bed had gehad, en daar zat hij nog tussen!

phew

Ja, de afstandsbediening is een dierbaar bezit van me.
Oud 08-11-2010, 18:15
Verwijderd
Ik zeg altijd zapper, geloof ik
Oud 08-11-2010, 18:16
Verwijderd
Maar Geel, je hoeft je niet te schamen dat je niet weet wat je moet luisteren of voor je muzieksmaak hoor. Je krijgt hier soms misschien het idee dat je per se dit en dat moet luisteren, en dat je anders geen smaak hebt, maar boeiend, luister gewoon wat jij leuk vindt.
Oud 08-11-2010, 18:17
Verwijderd
Ach af en toe zitten er best wat goede tips tussen de muziek hier, maar hoe hard 'iedereen' ook blijft roepen dat de Editors kutmuziek maken, ik blijf duisentfan <3.
Oud 08-11-2010, 18:18
Verwijderd
ach, als je mijn iTunes bekijkt, het is zo divers.

Ongetwijfeld zitten er dingen tussen die de meesten hier :''') vinden, maar nou en. Toen ik 13 was had ik daar moeite mee, als mijn vriendinnen iets stom vonden dacht ik, oke, misschien is het echt stom...?
Maarja, daar ben je 13 voor.
Oud 08-11-2010, 18:19
Uice
Uice is offline
Je hoeft je niet te schamen als je een slechte muzieksmaak hebt, maar wel als je daar genoegen mee neemt.
Oud 08-11-2010, 18:21
Verwijderd
Alsof hier mensen zitten die van hun lievelingsband(s) afzien nadat een of andere forumer heeft gezegd dat het een kutband is. "Oh, het internet zegt dat ik iets anders leuk moet vinden, laat ik dat maar doen dan." Kijk maar naar LP, met 'r Tokyo Hotel.
Verwijderd
Apart dat het Geel vooral om de tekst gaat. Het gaat mij eigenlijk vooral om de muziek, ik luister soms niet eens echt naar de tekst.

Maar wat luister je nu dan Geel? Kan je geen bands/artiesten proberen die aansluiten op wat je nu leuk vindt?
Verwijderd
ik wou? :'D
Oud 08-11-2010, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft je niet te schamen als je een slechte muzieksmaak hebt, maar wel als je daar genoegen mee neemt.
Ach over smaak valt niet te twisten. Ofzo
Verwijderd
Citaat:
Alsof hier mensen zitten die van hun lievelingsband(s) afzien nadat een of andere forumer heeft gezegd dat het een kutband is.
Zeg ik dat dan?
Verwijderd
Citaat:
Apart dat het Geel vooral om de tekst gaat. Het gaat mij eigenlijk vooral om de muziek, ik luister soms niet eens echt naar de tekst.

Maar wat luister je nu dan Geel? Kan je geen bands/artiesten proberen die aansluiten op wat je nu leuk vindt?
ik vind muziek wel vaak gaver als ik iets herkenbaars hoor in de tekst .

Het is bij mij 50/50 ofzo denk ik
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook, maar god, start die discussie alsjeblieft niet op. Zeker niet als bijv Kazet in da house is.
Oud 08-11-2010, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook, maar god, start die discussie alsjeblieft niet op. Zeker niet als bijv Kazet in da house is.
Kazet is niet in tha house
Oud 08-11-2010, 18:24
Verwijderd
Nou ja, ik heb wel een beetje een hekel aan mensen die echt maar een soort genre luisteren, en niet eens iets anders willen proberen.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Over smaak valt te twisten, maar dan moet je het wel hebben.
Allure
Allure is offline
Smaak is objectief.
Oud 08-11-2010, 18:25
Verwijderd
Oh ik luister overigens alles wat me aangeraden wordt
Oud 08-11-2010, 18:26
Uice
Uice is offline
Als ik nooit over smaak getwist had met anderen, zou ik een armer mens zijn. Je gaat gewoon anders naar bepaalde artiesten kijken als je er goed over gediscussieerd hebt.
Oud 08-11-2010, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Over smaak valt te twisten, maar dan moet je het wel hebben.

net als stefenootje weinig zin in discussie over goede/slechte smaak. Iedereen z'n eigen ding

Nu ga ik boodschappen doen.
Oud 08-11-2010, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Zeg ik dat dan?
Het schemerde er wel doorheen, ja. Waarom zou je anders een voor de hand liggend advies als 'gewoon luisteren wat je leuk vindt, hoor, jochie' geven?
Oud 08-11-2010, 18:29
Geel
Geel is offline
Citaat:
Maar Geel: kan je wel van een mooie melodie (dus zuivere melodie, geen muzikale hotseflots) genieten? Dan heb je meer dan de helft al te pakken.
(Niet dat ik je nu ineens wil dwingen om van instrumentale muziek te gaan houden of wat, just wondering)
Ik denk het wel.

Citaat:
Nouja, het is zoiets als 'ik weet niet hoe ik moet genieten van het weer'. Dus niet een specifiek soort weer, zwoele zomeravonden of warme lentedagen of sneeuw of regenbogen, maar gewoon ál het weer.
Weer zo'n rare uitspraak. Ik wil niet lullig doen of zo, maar jou contra-uitspraken slaan nergens op. Waarom is het zo moeilijk om je voor te stellen dat iemand gewoon niet de kans heeft gehad om bijv. van het weer te genieten? Misschien dat iemand wel eens denkt, goh wat een kutweer, maar toch geen tijd heeft gehad om stil te staan bij het weer.

Citaat:
Maar Geel, je hoeft je niet te schamen dat je niet weet wat je moet luisteren of voor je muzieksmaak hoor. Je krijgt hier soms misschien het idee dat je per se dit en dat moet luisteren, en dat je anders geen smaak hebt, maar boeiend, luister gewoon wat jij leuk vindt.
Ik schaam me er niet voor.

Citaat:
Niet mee eens.
Oud 08-11-2010, 18:30
Verwijderd
Hm, er is nu ook geen spaghetti of kaas meer in huis, dus ik moet zo toch echt boodschappen gaan doen, maar ik heb geen ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnn.
Oud 08-11-2010, 18:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Niet mee eens.
Nou ja, of je moet gewoon weten dat je niet van muziek houdt, of dat je niet van goede muziek houdt. Maar het is stom om te zeggen 'ik heb geen zin om te verdiepen in muziek, dus ik neem maar genoegen met inferieure artiesten.'
Oud 08-11-2010, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Het schemerde er wel doorheen, ja. Waarom zou je anders een voor de hand liggend advies als 'gewoon luisteren wat je leuk vindt, hoor, jochie' geven?
Omdat zijn post in het vorige topic zo verontschuldigend was, hij was bang om iets doms te zeggen. En dat hoefde imo dus helemaal niet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten