10-11-2010, 17:23 | |
In de politiek gaan stemmen op om het aantal snelheidscontroles op de snelwegen terug te draaien, of zelfs af te schaffen, zodat er meer controles in woonwijken kunnen worden gedaan. Een belangrijke reden is dat er in de wijken relatief meer verkeersslachtoffers vallen.
Lees hier een artikel op nu.nl Stelling: snelheidscontroles op de snelwegen kunnen ingeperkt of afgeschaft worden om de verkeersveiligheid in de woonwijken te vergroten. |
Advertentie | |
|
10-11-2010, 18:49 | ||
Citaat:
Ja, klinkt logisch, op een snelweg rijden we allemaal dezelfde kant op, is meerbaans en dus alles ingesteld op snelheid. Snelheidcontroles zijn dan ook zelden nuttig; als het druk is KUN je vaak niet eens de maximumsnelheid rijden. Als het rustig is kan er gewoon weer een tandje bovenop, waarom een betuttelende agent die zegt "dat mag niet" ? |
10-11-2010, 19:59 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
zat plekken waar kinderen spelen en waar auto's rijden hoor. |
10-11-2010, 20:38 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
11-11-2010, 00:27 | ||
Citaat:
Ben het dus wel met de stelling eens. Heb dan ook liever iemand die op de snelweg 20km/u te hard rijdt dan iemand die 40 rijdt in een 30km/u zone (woonwijk).
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
|
11-11-2010, 08:09 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
11-11-2010, 16:12 | |
Verwijderd
|
De controles afschaffen op de snelweg lijkt mij niet een heel goed plan. Een andere manier van controleren zou ik beter vinden. Als ik 140 rijd op de A27 is dat iets te snel en kan ik daarvoor bekeurd worden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het overige verkeer in gevaar heb gebracht. Ik maak regelmatig mee dat mensen met 100-120 km/u voor je langs schieten om de afslag te halen en ondertussen nog remmen ook om precies in het kleine gaatje op de afrit te passen. Dat is veel gevaarlijker dan 140 op de linkerbaan. Onopvallende politiewagens zouden dus vaker ingezet moeten worden (ja duurder, ik weet het) om de excessen eruit te halen en mensen aan te spreken op hun gevaarlijke rijgedrag. Extra snelheidscontroles binnen de bebouwde kom waar het ook nuttig is kan ik alleen maar toejuichen. Rondom scholen, winkelcentra etc, maar niet op een 50-weg die eruitziet als 70/80-weg staan flitsen, want dat riekt dan weer naar staatskas spekken.
|
11-11-2010, 16:34 | |
Snelheidscontroles op de snelweg afschaffen is absurd. Naast dat ze de veiligheid moeten verhogen, hebben de controles ook als functie dat de regering er geld aan verdient, en volgens mij leveren controles op snelwegen meer op dan controles in woonwijken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
|
11-11-2010, 20:24 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
11-11-2010, 22:01 | ||
Citaat:
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
|
12-11-2010, 07:30 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-11-2010, 08:18 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-11-2010, 12:07 | ||
Citaat:
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
|
12-11-2010, 14:32 | ||
Citaat:
__________________
Onzichtbaar en idioot.
|
12-11-2010, 22:28 | ||
Citaat:
En v.w.b. 30 km zones; moet ik 's-avonds om 11 uur ook rekenig houden met spelende kinderen? Kinderen liggen in Nederland toch al om 7 uur op bed? |
12-11-2010, 23:42 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
13-11-2010, 08:07 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het een prima maatregel. Het aantal ongevallen op de snelweg en de ernst daarvan wegen niet op tegen het aantal ongevallen in de bebouwde kom. Daarnaast levert het ook nog eens een winst voor de staatskas op. Het aantal boetes zal niet veel minder worden, maar de kosten zullen sterk dalen. |
13-11-2010, 09:41 | |||
Citaat:
Citaat:
Trouwens pleit ik ook voor drempels die gescikt zijn voor V max, en niet voor 10km/u.. Begrijp me niet verkeerd; ik ben vóór snelheidslimieten binnen de bebouwde kom maar niet voor betutteling en willekeurige toewijzing van 30km zones. |
13-11-2010, 10:23 | |
Verwijderd
|
Als ik jou was zou ik me eerder drukmaken om de provincies die opeens vinden dat je niet meer mag inhalen op N-wegen waar het prima kan. Die 30km zones rij je over het algemeen slechts enkele minuten in en of dat nou met 30 of 50 gaat lijkt me niet zo spannend. Dan is voor de verkeersveiligheid 30 een betere keuze.
|
14-11-2010, 09:24 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
14-11-2010, 17:10 | |
Imo meer flitsen in woonwijken. Hier in het dorp zitten nogal wat bochten waar mensen met 50 door heen denderen, terwijl daar overdag veel bejaarden zijn en 's nachts veel 14 jarige zatlappen.
Daarintegen, als ik om 4 uur de a58 terug neem naar huis; zie ik in mijn achteruikijkspiegel geen auto, vooruit geen rode autlichten, en op de andere rijbaan ook niks. Deze weg bevat geen kuilen, hobbels of oneffenheden. Toch is de kans dat ik om 4 uur 's nachts op de snelweg een beukring krijg voor 140 rijden groter dan dat ik om half 5 's middags met 65 kmpu door het dorp jakker. Dat terwijl ik vrij veilig met 240 over de snelweg kan jakkeren maar 50 kmpu in het dorp al gevaarlijk is. |
Ads door Google |
14-11-2010, 20:09 | |
Aangezien er voor een groot deel wordt gecontroleerd via trajectcontrole en flitspalen lijkt het me erg onnodig om veel manschappen in te zetten voor steekproeven.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
|
Advertentie |
|
|
|