Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2010, 21:26
Verwijderd
Hallo allemaal . Mijn vader en ik hebben een klein meningsverschil...

Wij hebben thuis een compleet netwerk. Hierop zijn aangesloten 1 vaste computer en twee laptops. De computer is een windows xp Mediageval, 1 laptop is windows xp professional, en mijn laptop is een windows 7. Wij kunnen dus allemaal internetten door gebruik van dit netwerk.

Mijn vader wil echter ook kunnen printen via het netwerk, en daarover gaat het verschil. Ik denk dat dit helemaal niet mogelijk is, omdat de printer niet draadloos is, en dat dus die signalen op de een of andere manier niet goed kunnen doorkomen. In mijn ogen gaat het dus als volgt: laptop stuurt signaal naar computer, en computer stuurt signaal naar printer. Maar omdat het niet rechtstreeks naar de printer gaat, vraag ik me af of dat wel kan via een router .

Mijn vader denkt echter dat dit wel mogelijk is op de een of andere manier, waarschijnlijk op de manier zoals ik beschreef: via de computer.

De printer is een HP Deskjet D2300. Het is dus geen draadloze, of netwerk printer, heeft geen Bluetooth, of wat voor snufjes dan ook.

Wie kan mij hier helpen? Heb ik gelijk, of mijn vader?

Laatst gewijzigd op 12-11-2010 om 22:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2010, 21:47
freyk
freyk is offline
Je kan op verschillende manieren de printer aan het netwerk sluiten.

Maar in jouw geval, kan dat via een desktop/laptop of een router (als deze een usb toegang heeft en het ondersteund) of een printservertje.

Ieder heeft zijn voor- en nadelen.
Wanneer je hem aan een laptop/desktop hangt, moet deze altijd geactiveerd zijn wanneer je iets wil printen. Bij een printerserver of een router is dit (meestal) niet nodig.

Je kan hem ook aan een router hangen (als je router dit ondersteund), maar je moet dan wel naar de beveiliging kijken.

Ik raad ik je aan om je printer aan een printerserver te hangen.

Laatst gewijzigd op 12-11-2010 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 21:55
Verwijderd
Oke, maar op welke manier dan, want op de een of andere manier blijft mijn eigen laptop weigeren om die stomme printer te vinden .
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 22:07
jacobdb
jacobdb is offline
ik weet zowieso niet of het printen via netwerk op windows 2000 gaat werken, aangezien draadloos support hier nauwelijks voor is.
Oud 12-11-2010, 22:12
Verwijderd
Oh, mijn ecuses. De laptop is geupdate naar windows XP Professional. Kennelijk vonden ze dat nodig . Ik heb het ook even aangepast in de beginpost.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 23:42
M@rco
M@rco is offline
Je vader heeft gelijk!

Wat je moet doen is de printer delen. Als je in het Configuratiescherm bij de eigenschappen van de printer kijkt dan zou het eigenlijk zichzelf moeten wijzen (er is een tabblad 'Delen'). Vervolgens kun je gewoon op de laptops de printer toevoegen en daarbij aangeven dat het een netwerkprinter is, dan zou het goed moeten komen. Nadeel is inderdaad wel dat de computer waarop de printer is aangesloten aan moet staan om ermee te kunnen printen vanaf een andere computer.
Oud 13-11-2010, 11:52
Verwijderd
Dank jullie wel .

Dan weet ik in ieder geval hoe het moet, maar dan heb ik (stiekem) nog gelijk. (Vind ik zelf, mijn vader niet) Want we hebben die computer nooit aan staan, alleen als we moeten printen. Dan kun je net zo goed meteen usb meenemen en het daarvanaf printen, is een beetje lastig om altijd die computer aan te hebben! Maar misschien wel voor in de toekomst, in ieder geval iets om even naar te kijken .

Edit: En het werkt!!!!

Laatst gewijzigd op 13-11-2010 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 21:52
Verwijderd
Ons netwerk is nu ontzettend aan het storen . Geen idee hoe het kan, maar sinds het aansluiten van de printer, wat gewoon goed ging, is het netwerk ontzettend irritant. Om de zoveel tijd verliest mijn laptop gewoon het complete signaal, waarna hij eerst weer helemaal moet identificeren en daarna kan ik pas weer verder internetten. Nou ja, dat duurt ook weer 2 minuten ofzo, omdat ik dan eerst wel verbonden ben met het netwerk, maar geen internettoegang heb.
Kan dit eraan liggen dat de router gestoord word door de printer of iets dergelijks? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, en kon het ook niet zo vinden op google...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 11:17
freyk
freyk is offline
Dit zou je ook gehad hebben, wanneer je de printer niet aan had gesloten.
Als je eens je router reset, door het stroom even van je router te af te halen.
Reageren

Regels voor berichten