Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2010, 22:09
Verwijderd
Een vriend van me heeft sinds kort een vriendin. Ik ben een keer meegegaan naar een wedstrijd van die vriendin, zodat ik haar ook eens zou ontmoeten .
Na de wedstrijd ben ik toen even daar gebleven en heb ik een deel van het team ontmoet.

Later, daarna dus , raakte ik via msn aan de praat met iemand die daar ook was. Ik had haar daar echter niet gesproken of ontmoet. Tijdens dat gesprek vond ik haar nogal opdringerig en ze wou heel snel veel te weten komen over mij. Iets wat ik niet echt prettig vond.

Toen kreeg ik vervolgens van die vriend te horen dat zijn vriendin een dubbeldate wou regelen voor mij, dat meisje en hun 2. Ik heb haar echter slechts 2 keer via msn gesproken.

Ik vind dat meisje bovendien niet knap, en van wat ik tot nu toe gehoord heb ook niet echt leuk qua innerljk. De rest van de mensen zegt meer iets van: "Doe toch, kan je haar gelijk beter leren kennen". Ik zie echter niks in haar, en heb het gevoel dat dat ook niet gaat komen. Wat verder belangrijk voor me is, is dat ik goeie gesprekken kan voeren. En door het verschil VWO (ik) en VMBO (zij) heb ik het idee dat je dan niet zo goed een gesprek kan voeren over onderwerpen die ik interresant vind zoals scheikunde of natuurkunde.

Misschien lijkt dit voor andere een makkelijke kwestie, maar voor mij is het toch lastig beslissen. Doordat ik toch het idee blijf houden van: 'misschien ga ik haar toch nog leuk vinden, want ik weet nog niet zoveel van haar'.

Zou ik nou meegaan of niet?
(een beetje informatie over hoe je tot een conclusie bent gekomen zou ik zeer op prijs stellen)
En als ik mee zou gaan en later toch zou blijken dat ik haar niet leuk vind hoe kan ik dit dan het beste tegen haar zeggen/duidelijk maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2010, 22:15
Infidel
Infidel is offline
Waarom niet? Je hebt toch niets te verliezen, of wel? En als je het echt niet ziet zitten zou ik dat ook gewoon zeggen, ofwel tegen jouw vriend ofwel tegen zijn vriendin. Zij heeft jou niet mee uitgevraagd en dus hoef je ook niet aan haar uit te leggen waarom je niet wil.
Oud 15-11-2010, 22:26
Verwijderd
Bedankt voor je reactie...

Waarom niet? Nou vooral omdat ik het idee heb dat het niks wordt maar tegelijkertijd ook zoiets van het zou wel nog kunnen...

En ik begrijp dat ik het niet uit hoef te leggen dat ik niet mee wil, maar dat was meer bedoeld voor als ik nadat ik dus mee zou zijn gegaan en haar beter ken. Niks in haar zie en zij wel in mij, en hoe ik dat dan het beste zou kunnen aanpakken...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 13:32
hookee
hookee is offline
Citaat:
Bedankt voor je reactie...

Waarom niet? Nou vooral omdat ik het idee heb dat het niks wordt maar tegelijkertijd ook zoiets van het zou wel nog kunnen...

En ik begrijp dat ik het niet uit hoef te leggen dat ik niet mee wil, maar dat was meer bedoeld voor als ik nadat ik dus mee zou zijn gegaan en haar beter ken. Niks in haar zie en zij wel in mij, en hoe ik dat dan het beste zou kunnen aanpakken...
Ik denk dat ik 't begrijp; als je op de eerste double-date in zou gaan, zou het meisje je wel eens méér willen ontmoeten, je hebt geen zin om haar te moeten teleurstellen of uit te leggen waarom niet.
Ik stel dan ook voor er niet aan te beginnen, waarom je in die situatie te brengen?
Ik ga ook niet in op een uitnodiging voor een voetbalwedstrijd, het is niks, zal niks worden, ik lees liever een boek.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 13:40
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik denk dat ik 't begrijp; als je op de eerste double-date in zou gaan, zou het meisje je wel eens méér willen ontmoeten, je hebt geen zin om haar te moeten teleurstellen of uit te leggen waarom niet.
Ik stel dan ook voor er niet aan te beginnen, waarom je in die situatie te brengen?
Ik ga ook niet in op een uitnodiging voor een voetbalwedstrijd, het is niks, zal niks worden, ik lees liever een boek.
Ik ben het eens met Hookee.

Overigens kan je toch ook goede gesprekken voeren met iemand van een ander leerniveau? Het hoeft dan niet per se over natuur-/scheikunde te gaan, maar je kan dat ook niet verwachten met iemand van je eigen leerniveau. Ik heb CM gedaan op vwo en mijn vriendin doet NG op vwo, wij hebben ook goede gesprekken over dingen die geen verband houden met cultuur en media(mijn interesse) of geneeskunde(haar interesse).
Oud 16-11-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Wat verder belangrijk voor me is, is dat ik goeie gesprekken kan voeren. En door het verschil VWO (ik) en VMBO (zij) heb ik het idee dat je dan niet zo goed een gesprek kan voeren over onderwerpen die ik interresant vind zoals scheikunde of natuurkunde.
Ik vind dit eigenlijk onzin, je kan toch wel ergens anders over praten dan over Scheikunde en Natuurkunde bijvoorbeeld uitgaan etc., misschien kan je beter wat Nederlandse lessen volgen want iemand met VMBO ziet nog wel dat het niet interresant maar interessant is.

Verder, als jij je er niet prettig bij voelt me je het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 15:14
Verwijderd
Bedankt voor de reactie's, maar zoals Hookee al aanraadde denk ik dat ik het toch maar niet doe.

@ Batave
Met dat leerniveau bedoelde ik meer dat ik dan ervan uit zou gaan dat iemand iets weet over bepaalde onderwerpen die ik geleerd heb en interessant vind, maar die niet behandeld worden op een ander niveau. En als ik daar dan over wou praten zou ik alles uit moeten gaan leggen, zodat iemand het begrijp en daar heb ik dan al helemaal geen zin in.

@ Blackbetty
Tuurlijk ook over andere onderwerpen, (zie hierboven).
Dat van interessant vind ik ook onzin van jouw, want er zijn zat mensen hier waarvan de spelling veel slechter is en daar zeg je dan weer niks over.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 15:22
Batave
Batave is offline
Citaat:
Bedankt voor de reactie's, maar zoals Hookee al aanraadde denk ik dat ik het toch maar niet doe.

@ Batave
Met dat leerniveau bedoelde ik meer dat ik dan ervan uit zou gaan dat iemand iets weet over bepaalde onderwerpen die ik geleerd heb en interessant vind, maar die niet behandeld worden op een ander niveau. En als ik daar dan over wou praten zou ik alles uit moeten gaan leggen, zodat iemand het begrijp en daar heb ik dan al helemaal geen zin in.

@ Blackbetty
Dat van interessant vind ik ook onzin van jouw, want er zijn zat mensen hier waarvan de spelling veel slechter is en daar zeg je dan weer niks over.
Alsnog kan ik aannemen dat zij dan meer weet van dingen waar jij weinig tot bijna niks over weet. Wederom, mijn vriendin weten ook weinig van elkaar interessegebieden en toch hebben wij interessante gesprekken. Als ik jou was zou ik het toch proberen en als ze dan toch een Barbie blijkt te zijn kan je altijd nog duidelijk zeggen dat je niet meer met haar wilt afspreken.
Oud 16-11-2010, 15:40
Verwijderd
Citaat:

@ Blackbetty
Het punt waar het mij om ging is dat je niet naar opleiding moet kijken. Je kan net zo'n leuke gesprekken hebben met iemand van het VMBO dan iemand met een Universitaire opleiding.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 15:41
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je hoeft niks te doen wat je niet wil. Als je zeker weet dat je die avond echt geen pret zal beleven hoef je het niet te doen. Je hoeft het ook niet te doen alleen vanwege je vriend en die chick van hem, het zou ook een beetje sneu zijn als jij dan die double date hebt en je vriend de hele tijd met zijn meisje bezig is en aan haar zit en jij en jouw meisje helemaal niks hebben om over te praten of niks met elkaar gemeen hebben.
Ik zou het gewoon niet doen, je wil duidelijk toch niet.
Oud 16-11-2010, 16:03
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ik vind dit eigenlijk onzin, je kan toch wel ergens anders over praten dan over Scheikunde en Natuurkunde bijvoorbeeld uitgaan etc.
Oud 16-11-2010, 16:50
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik zou het ook niet doen, laat haar toch. Zeker omdat ze na twee keer praten al zo doet, waarschijnlijk doet ze dat ook bij iedereen. Er zijn dan (grof gezegd) ook twee types VMBO'ers: VMBO'ers die serieus zijn en VMBO'ers die dat niet zijn en die dus altijd zitten te zeuren hoe dom ze wel niet zijn, ook zeggen ze altijd dat vwo'ers veel te slim en alleen maar nerd zijn. Als het zo'n iemand is moet je er vooral niet op ingaan.
Maar goed, je zegt al dat je het zelf ook niet echt leuk lijkt dus gewoon niet doen.
Oud 16-11-2010, 17:26
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Ik vind dat meisje bovendien niet knap, en van wat ik tot nu toe gehoord heb ook niet echt leuk qua innerljk. De rest van de mensen zegt meer iets van: "Doe toch, kan je haar gelijk beter leren kennen". Ik zie echter niks in haar, en heb het gevoel dat dat ook niet gaat komen. Wat verder belangrijk voor me is, is dat ik goeie gesprekken kan voeren. En door het verschil VWO (ik) en VMBO (zij) heb ik het idee dat je dan niet zo goed een gesprek kan voeren over onderwerpen die ik interresant vind zoals scheikunde of natuurkunde.
Dit meen je toch niet, hè?
Waarom denk je überhaupt na over zo'n keuze? Hoe kan het dat jij en dat kind genoeg praten om het zover te laten komen? Je hoort eerst van anderen dat ze nogal een slecht innerlijk heeft, je weet dat ze er niet goed uit ziet..
Praat je ooit weleens met meisjes, trouwens? Ikzelf ben ook mateloos geïnteresseerd in natuurkunde, en ik doe toevallig ook VWO. Maar ik heb toch liever een íets interessanter gesprek met mijn vriendin, misschien een reden dat ik hetero ben is dat ik met meisjes anders om ga dan met de mensen van mijn natuurkunde klas.
Het is maar een idee hoor, maar probeer iets meer van de wereld te ervaren. Zoek meisjes op en praat tegen ze. Vind uit hoe het nou is om met ze te praten, hoe anders dat is.
Het is wel tof hoor.

Voor het geval je het nou echt niet begreep, niet doen dus. Of juist wel, om te merken dat meisjes wel leuk zijn, als andere mensen dan bierbuddies. Of juist weer niet, omdat ze nou niet echt het goede voorbeeld lijkt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 21:58
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Vmbo en vwo zegt niet hoe je bent of doet, je kan ook goede gesprekken voeren als je vmbo doet maar Miss heb je dan gewoon wat meer moeite met leren
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 22:32
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Vmbo en vwo zegt niet hoe je bent of doet, je kan ook goede gesprekken voeren als je vmbo doet maar Miss heb je dan gewoon wat meer moeite met leren
kan het geval zijn maar helaas is dat vaak niet het geval en is persoon in kwestie gewoon dommer en oppervlakkiger
Oud 16-11-2010, 22:44
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
En de manier van typen is vaak nogal irritant. Het kan zijn dat ik nogal generaliseer maar ik weet uit ervaring dat vmbo'ers hele korte zinnen maken en zo'n beetje elk werkwoord verkeerd spellen.
Oud 17-11-2010, 12:44
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Gelieve de discussie over de capaciteiten van VMBO'ers bij deze te staken. Volgende posts hierover zal ik verwijderen.
Oud 17-11-2010, 13:09
Thinus
Thinus is offline
Ik zou het niet doen. Als je nu al een negatief beeld van haar hebt word het er echt niet oppeens beter van. Niets is zo vervelend als een date uitzitten met iemand die je totaal niet aantrekt. Je komt haar vast nog wel eens tegen of je spreekt haar nog welleens op msn. Dan kun je nog altijd gaan daten als je denkt dat ze toch wel interessant is.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 14:08
Verwijderd
Ik ben benieuwd of er veel vwo meisjes zijn die graag door jongens worden ge-smooth-operate dmv interessante praatjes over scheikunde en natuurkunde. Misschien moet ik dan toch maar eens mijn gameplan aanpassen.

Maargoed, als ze niet lekker en niet interessant is zie ik niet waarom je met haar zou afspreken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 13:01
chriszie1
chriszie1 is offline
''en door het verschil VWO (ik) en VMBO (zij) heb ik het idee dat je dan niet zo goed een gesprek kan voeren over onderwerpen die ik interresant vind zoals scheikunde of natuurkunde.''

oeff.. ook bij mij valt die niet goed.
Ik zat zelf op HAVO en ging vervolgens naar VMBO. Ik heb gezien dat er op beide vlakken zoveel verschillende soorten mensen zitten en door die opmerking lijkt het of je ze allemaal over één kam scheert..
In mijn ogen gaat het in eerste instantie om het uiterlijk en daarna het innerlijk. Bij jou is het dus eerst uiterlijk en dan het opleidingsniveau. Béétje jammer..
En wees redelijk, ik denk dat je nogal snel bent uitgepraat over natuur- of scheikunde. Er is meer in het leven dan dat. Natuurlijk bedoel je die vakken niet als enige onderwerpen waarover je wilt praten maar mijn tip aan jou: kijk eerst naar het uiterlijk.. dan innerlijk.. en als je het zo belangrijk vind, dán pas het opleidingsniveau! xD
haha niet te geloven.

Succes drmee.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 16:47
Verwijderd
Volgens mij heb je zelf al gekozen dat je het niet wilt.

Dat je het verschil noemt in opleidingsniveau begrijp ik helemaal, voor gewoon kletsen maakt dat niveau niet uit maar als je wat serieuzere gesprekken wilt voeren of gesprekken over natuurkunde enzo gaat het lastig worden. Ik denk ook dat je je daar enorm aan gaat ergeren na een tijdje.

Oh en ik zou trouwens niet eerst naar het uiterlijk kijken en dan pas het innerlijk. Ja je ziet het uiterlijk wel het eerst, maar als je iemand leuk vindt ga je diegene vanzelf mooi vinden. Andersom werkt dat niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 16:52
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Volgens mij heb je zelf al gekozen dat je het niet wilt.

Dat je het verschil noemt in opleidingsniveau begrijp ik helemaal, voor gewoon kletsen maakt dat niveau niet uit maar als je wat serieuzere gesprekken wilt voeren of gesprekken over natuurkunde enzo gaat het lastig worden. Ik denk ook dat je je daar enorm aan gaat ergeren na een tijdje.

Oh en ik zou trouwens niet eerst naar het uiterlijk kijken.
ligt eraan hoe belangrijk je het vindt of je gesprekspartner (= (potentiele) vriendin in dit geval) ook alles snapt wat je te vertellen hebt. als je met iemand wilt praten van 'zo die toets van laatst was wel pittg hè' of zo iets heb je daar gewoon klasgenoten voor en ik zoek zulke gespreken niet bij mn vriendin
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 21:05
Verwijderd
Maar de TS geeft aan dat hij haar nog niet echt kent, ze reageert volgens hem niet leuk. Misschien is zij ook wel zenuwachtig en weet ze niet wat ze moet zeggen.

Ik zou gewoon een keer op date gaan, misschien word het heel gezellig, misschien niet? Dan heb je toch niks verloren.

Ik zeg DOEN

Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Ik ben benieuwd of er veel vwo meisjes zijn die graag door jongens worden ge-smooth-operate dmv interessante praatjes over scheikunde en natuurkunde. Misschien moet ik dan toch maar eens mijn gameplan aanpassen.

Maargoed, als ze niet lekker en niet interessant is zie ik niet waarom je met haar zou afspreken.
Ik moet zeggen dat religie en filosofie het veel beter doen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 22:34
Verwijderd
Citaat:
''en door het verschil VWO (ik) en VMBO (zij) heb ik het idee dat je dan niet zo goed een gesprek kan voeren over onderwerpen die ik interresant vind zoals scheikunde of natuurkunde.''

oeff.. ook bij mij valt die niet goed.
Ik zat zelf op HAVO en ging vervolgens naar VMBO. Ik heb gezien dat er op beide vlakken zoveel verschillende soorten mensen zitten en door die opmerking lijkt het of je ze allemaal over één kam scheert..
In mijn ogen gaat het in eerste instantie om het uiterlijk en daarna het innerlijk. Bij jou is het dus eerst uiterlijk en dan het opleidingsniveau. Béétje jammer..
En wees redelijk, ik denk dat je nogal snel bent uitgepraat over natuur- of scheikunde. Er is meer in het leven dan dat. Natuurlijk bedoel je die vakken niet als enige onderwerpen waarover je wilt praten maar mijn tip aan jou: kijk eerst naar het uiterlijk.. dan innerlijk.. en als je het zo belangrijk vind, dán pas het opleidingsniveau! xD
haha niet te geloven.

Succes drmee.
Ik kijk eerst naar het innerlijk, maar als zij heel opdringerig enzo overkomt vind ik dan al niet prettig.

En had ik dat opleidingsniveau maar niet genoemd

Het was NIET bedoeld om mensen van het vmbo als min of meer "minderwaardig" te bestempelen.
Het was ook niet bedoeld om te beweren dat je met vmbo leerlingen geen interessant gesprek kan voeren.

Het was zo bedoeld dat je met VMBO mensen over bepaalde onderwerpen die zij niet behandelen en die jij interessant vind, geen goed gesprek kan voeren door het gebrek van kennis over dat onderwerp die jij als basis zou beschouwen, maar die hun niet behandeld hebben, waardoor je dat zou moeten gaan uitleggen. En dat vind ik vervelend...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2010, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zeggen dat religie en filosofie het veel beter doen eigenlijk
Ha, die gebruikte ik vroeger ook altijd. Moet zeggen dat whisky-cola toch wel het beste werkt.

Maarja, blijkbaar heb je geen interesse dus dan lijkt het me het beste om duidelijk te maken dat je er geen zin in hebt. Dat scheelt een hoop frustratie voor dat arme vmbo meisje.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 12:09
Verwijderd
er zijn genoeg relaties waarin mensen veel verschil in opleiding hebben, dat lijkt me geen rede om niet mee te gaan.
en geloof me, een meisje is net zo onzeker bij een ontmoeting als jij, mss wist ze gewoon niet helemaal hoe ze moest reageren toen ze je zag, omdat ze je mss toen al wel een kans gaf, dus gewoon proberen, wat heb je te verliezen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 08:32
hookee
hookee is offline
Citaat:
wat heb je te verliezen?
Naar mijn voorbeeld van die voetbalwedstrijd: mijn eigenwaarde. Als je iets niet wil doen of beginnen, waarom dan toch maar doen "omdat je niks te verliezen hebt"?"
Doe dan gewoon iets anders "waar je wat kan winnen". Oftewel; ga uit naar een gelegenheid waar je meisjes vindt die je wèl interessant vindt.
Jullie doen net of er geen andere opties zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 18:45
Verwijderd
+ het is zielig voor het meisje als je haar eerst hoop geeft en dan afwijst.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 00:46
JustM700
JustM700 is offline
Ik zit op het MBO, maar ik ga om met mensen van de HAVO en VWO. Misschien omdat ik ook gemakkelijk HAVO kan maar gewoon te lui ben.

Maar to the Point:

Wat heb je te verliezen? Ga gewoon!
Dit zijn vooroordelen, die misschien wel uit zullen komen, ja.
Maar wie weet, misschien zal je wel aangenaam verrast worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten