Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2010, 12:16
Krekkie
Krekkie is offline
Hallo, sinds een maand of 2 krijg ik bijna 3 tot 5 keer in de week allemaal advertentie's en proefpaketten in de brievenbus. Ik heb hier niet ongevraagt en ik wil dat dit zo snel mogelijk stopt. Ik doe wel mee aan advertenties die je dan moet invullen om vervolgens punten op een bepaalde site te krijgen, ik vink altijd alles uit. Maar dat wilt toch niet zeggen dat ik nu allerlei advertenties en telkens proefpakkettendozen terug moet sturen via de post? Hoe kan ik deze ''abbonoment'', waar ik niet omgevraagt heb toch te stoppen? Ook via mijn Mail adres krijg ik een heleboel spam binnen met daarin je hebt gewonnen een camera en vervolgens krijg ik daarvan brieven in de bus.. Ik wil dat dit zo gauw mogelijk stopt want al die proefpaketten worden allemaal betaald via een willekeurig kaarthouder die zich nergens af van weet. Ik heb dat rekeningnummer echter niet opgegeven.

Wat moet ik nu doen en hoe kan ik er voor zorgen dat dit zo snel mogelijk stopt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2010, 13:30
Verwijderd
Bel bij ieder pakketje het bedrijf dat er achter zit op en zeg dat je in de toekomst niets meer van ze wenst te ontvangen, stuur zonodig pakketjes terug (als het bv gaat om pakketjes met een inhoud waar voor betaald is/moet worden).
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 13:33
Krekkie
Krekkie is offline
Citaat:
Bel bij ieder pakketje het bedrijf dat er achter zit op en zeg dat je in de toekomst niets meer van ze wenst te ontvangen, stuur zonodig pakketjes terug (als het bv gaat om pakketjes met een inhoud waar voor betaald is/moet worden).
Ja dat doe ik nu ook, ook meld ik me nu bijna bij alle sites af waarvan in mail krijg in de inbox.. Ik heb nu nog 2732 ongelezen berichten openstaan. Vrijwel allemaal spam.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 19:01
Verwijderd
gebruik je kachel!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 19:23
Verwijderd
Citaat:
gebruik je kachel!
Goed idee .

Verder, geef je gewoon niet op voor dat soort mailtjes. Meld inderdaad alles, maak je complete mailbox leeg.

Wat je ook kan doen is sowieso een nieuw e-mail adres aanmaken, dat is niet moeilijk, en zo ben je overal vanaf. Over je post, neem zo'n prachtige sticker, dat je in ieder geval geen ongeadresseerde post meer kan krijgen. Pakketjes en dergelijke zullen wel op naam staan, en ik weet zo 1,2,3 niet hoe je dat kan stoppen. Stuur gewoon alles terug, en als je het wel open maakt zitten er misschien ook wel een formulier bij waar je zo'n dienst (of wat het ook maar is) kan opzeggen.

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 19:34
ganralph
ganralph is offline
Kijk of er in die mailtjes nergens een link staat waarmee je je uit kunt schrijven. (meestal onderaan)

Post in je brievenbus zou ik ongeopend terugsturen. Eventueel schrijf je op de envelop dat je het niet meer wilt of hier nooit om gevraagd hebt.
Pakketjes kun je ook weigeren en dan moet de postbode ze weer mee terug nemen.

Citaat:
al die proefpaketten worden allemaal betaald via een willekeurig kaarthouder die zich nergens af van weet. Ik heb dat rekeningnummer echter niet opgegeven.
Wat bedoel je hier precies mee?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 06:17
Verwijderd
retour erop schrijven en n briefje erin stoppen dat je geen post meer van ze wil
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 20:53
Krekkie
Krekkie is offline
Citaat:
Kijk of er in die mailtjes nergens een link staat waarmee je je uit kunt schrijven. (meestal onderaan)

Post in je brievenbus zou ik ongeopend terugsturen. Eventueel schrijf je op de envelop dat je het niet meer wilt of hier nooit om gevraagd hebt.
Pakketjes kun je ook weigeren en dan moet de postbode ze weer mee terug nemen.

Wat bedoel je hier precies mee?
Nou ik had dus een zo'n pakketje open gemaakt en daar zat een rekeningafschrift bij van een rekeninghouder. Daar is dus geld vanaf geschreven wat ik niet heb ingevoerd.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 14:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik doe wel mee aan advertenties die je dan moet invullen om vervolgens punten op een bepaalde site te krijgen
Ik geloof dat hiermee het probleem al gediagnosticeerd is, niet?
Citaat:
Nou ik had dus een zo'n pakketje open gemaakt en daar zat een rekeningafschrift bij van een rekeninghouder. Daar is dus geld vanaf geschreven wat ik niet heb ingevoerd.
Dat is wel ernstig, want dan wordt er dus gewoon gestolen van andere mensen.

Heb je daarvoor toevallig een rekeningnummer moeten invoeren, en vulde jij een willekeurig nummer in zodat je niets hoefde te betalen, maar toch verder in het menu kon komen?

Let erop dat men er wel van uit zal gaan dat jij of dat valse rekeningnummer hebt ingevoerd om een ander te laten opdraaien, of dat je nog een schuld open hebt staan.

Aan jou dan de eer om aan te tonen dat jij niet fout zat, maar de zender malafide is. Een hele hoop gedonder waar je vast niet op zit te wachten.
Oud 22-11-2010, 18:31
Krekkie
Krekkie is offline
Citaat:
Ik geloof dat hiermee het probleem al gediagnosticeerd is, niet?
Dat is wel ernstig, want dan wordt er dus gewoon gestolen van andere mensen.

Heb je daarvoor toevallig een rekeningnummer moeten invoeren, en vulde jij een willekeurig nummer in zodat je niets hoefde te betalen, maar toch verder in het menu kon komen?

Let erop dat men er wel van uit zal gaan dat jij of dat valse rekeningnummer hebt ingevoerd om een ander te laten opdraaien, of dat je nog een schuld open hebt staan.

Aan jou dan de eer om aan te tonen dat jij niet fout zat, maar de zender malafide is. Een hele hoop gedonder waar je vast niet op zit te wachten.
Klopt, maar ik kan me helemaal niet herinneren dat ik uberhaupt een rekeningnummer heb opgegeven. Dus ik vind het wel raar want je moet altijd van alles invullen, rekeninghouder etc.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 22:41
Verwijderd
Ongevraagde pakketten en post mag je ook gewoon houden en hoef je niet te betalen, ook al zit er een rekening bij.
Zie
BW. Artikel 7:7
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing

1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten