Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2010, 18:46
Verwijderd
Ik zit er over te denken om Photoshop van Adobe te kopen, maar ik weet niet zo goed welke.

Creative Suite lijkt me heel leuk omdat je daar de 'design' en animatie kant op kan, maar bij de 'gewone' photoshop kan je echt foto's bewerken.

Nu vroeg ik me af of jullie hier misschien ervaring mee hebben.
Ze lijken we alle twee namelijk erg leuk. Kun je bijvoorbeeld dingen die je met Creative Suite kan ook met de gewone versie of andersom?

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2010, 20:58
florejaen
florejaen is offline
Ik zou misschien eerst eens de demo-versie's downloaden? dan weet je direct wat je wilt en wat niet
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 14:57
Verwijderd
Ja dat wilde ik ook wel doen..

Ik had alleen geen zin om mn postcode en alles daarvoor te geven voor de registratie..
Maar ik denk dat ik het toch maar moet gaan doen..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 15:47
M@rco
M@rco is offline
Photoshop CS5 zit gewoon in de Creative Suite-pakketten (Design, Web en Production). Dat heb je dus sowieso. Bij een Creative Suite krijg je nog een hoop andere programma's, bijvoorbeeld Flash of Dreamweaver.
Oud 22-11-2010, 15:52
Nocturnal
Nocturnal is offline
Juist, en als je alleen Photoshop nodig hebt zou ik dat gewoon los aanschaffen, die pakketten zijn namelijk niet goedkoop.
Oud 22-11-2010, 16:44
rens..
rens.. is offline
CS suite = alles, dus ook Photoshop ( en dus heel erg duur)
Alleen Photoshop zegt het al, dat is gewoon een los programma.

bijv. CS5 Master Collection = 2600 dollar, niet iets wat een 16 jarige uitgeeft aan software omdat het "leuk lijkt" Eigenlijk vind ik alleen Photoshop al erg duur...
Oud 22-11-2010, 17:24
jacobdb
jacobdb is offline
er zijn ook gratis photoshop achtige programma's zoals GIMP en Inkscape
Oud 22-11-2010, 22:49
ILUsion
ILUsion is offline
Afhankelijk van wat je wilt gaan doen en waarvoor je het nodig hebt, is het handig om de volgende dingen te weten:
1) als je CS of Photoshop los koopt, betaal je je blauw (een volledige versie van Photoshop CS5 kost bijna 1000 euro, CS in zijn geheel kost rond de 2500 euro afhankelijk van de uitvoering, geloof ik)
2) er bestaat ook zoiets als Photoshop Elements (kostprijs rond de 100 euro, dacht ik),dat bevat eigenlijk het meeste dat je nodig hebt voor normaal gebruik.
3) Als je toch de volledige versie wilt van Photoshop, jaren geleden kreeg je soms Photoshop LE bij printers, scanners, ... meegeleverd, met wat geluk heb je dat nog liggen. Enerzijds kan je dat proberen gebruiken, je mist dan wel de nieuwe features. Anderszijds kan je bij Adobe navragen of je aan een upgrade kan geraken met die versie: dat kost ongeveer 200 euro.
4) Via je school/universiteit (signpost) kan je soms aan goedkopere studentenversies voor Adobe-software komen, hier kan ik prijzen vinden van ongeveer 250 euro voor Photoshop en tussen 250 en 700 euro voor de CS5-suite (afhankelijk van de uitvoering). Voorwaarde is wel dat je student/scholier bent en ze je instelling erkennen. Licentie van die software moet je soms ook mee opletten: bij sommige software vervalt die op het einde van het schooljaar, op het einde van je studies en in andere gevallen mag je de software blijven gebruiken.

Alternatieven zoals jacobdb vermeldt, bestaan inderdaad. GIMP bestaat ook als GIMPshop dat meer lijkt op Photoshop. En hoewel ik tegenwoordig vaak GIMP gebruik, het is toch wennen tegenover Photoshop. Inkscape is een vector-pakket, zoals Illustrator dus (en niet te verwarren met Photoshop!). Voor Windows is Paint.NET ook geen slecht stukje software om wat mee te knutselen.
Oud 27-11-2010, 22:05
Verwijderd
Heey!

Thnx,
Ik had idd al photoshop elements in gedachten.
Op www.slim.nl kan je als scholier goedkope versies aanschaffen, dus het liefst wil ik hem dan daar vandaan halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten