Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2010, 20:49
Michelle94
Michelle94 is offline
Hoi,

Wie gooit hier wel eens afval op straat of in de struiken? Sommige vriendinnen van me gooien echt alles weg, maar zelf doe ik dat alleen bij kauwgum, appelklokhuizen en bananenschillen. We staan eigenlijk elke pauze op dezelfde plaats buiten bij de bosjes waar ik dan altijd de bananenschil in slinger. Maar goed, sommige vriendinnen gooien ook hun drinkpakjes en blikjes daarin. Ik durf er niks van te zeggen maar vroeg me dus af of meer mensen dit doen?

Wie gooit er wel eens wat in de bosjes, en zo ja wat (klokhuizen en bananenschillen tellen ook mee)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2010, 20:51
Verwijderd
Alleen bij gebrek aan een vuilbak in de omgeving.
Ik ga geen uur met afval in mijn handen rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 20:53
Picidae
Picidae is offline
Nog nooit gedaan, ik erger me dood aan anderen die het wel doen, DOE MOEITE en gooi het ergens in een afvalbak.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 21:03
dr.rootz
Avatar van dr.rootz
dr.rootz is offline
Ik denk dat die struiken blij zijn met bananenschillen en klokhuizen van appels, dus daar zie ik geen kwalijke zaak in. Op de kauwgom na dan, dat vinden de struikjes niet zo lekker...

Zelf gooi ik afval altijd in de prullenbak, maar het scheiden van afval doe ik niet altijd.

dr.rootz
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 21:36
Verwijderd
als er een ton in de buurt is zal ik mijn afval netjes opruimen, gescheiden gebeurt dat niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 22:09
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Nee, wel eens een appelklokhuis voor de vogels/ongedierte maar nooit kunststof/karton etc. Ik vind het zo triest om afval op straat te zien. Het is echt amper moeite om het even bij je te houden tot je een prullenbak tegenkomt, je hebt het toch ook nog vast als er iets inzit? Ik heb er geen begrip voor, maar snap denk ik wel waarom mensen het doen, ze vinden het waarschijnlijk toch te veel moeite/te irritant om iets in hun handen te hebben en mikken het dan zonder na te denken weg. Maar echt, het is zo weinig moeite, en het scheelt zoveel voor het straatbeeld of de natuur. Ook omdat afval ander afval aantrekt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 22:25
Verwijderd
In de stad heel snel -dat hoort zo- in natuurlandschappen toch heel stuk minder eigenlijk.
enkel als ik echt met het afval geen weet heb
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 22:53
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
'Dat hoort zo' vind ik echt het stomste argument ooit. Jij was toch zo non-conformistisch FA?

Ik vind het sowieso stom als mensen hun afval zomaar neerpleuren. Ik heb van kleins af aan al geleerd dat dat niet mag, dus ik hou netjes m'n troep bij me tot ik een prullenbak tegenkom. Kleine moeite.

Sowieso vind ik dat veel mensen erg 'vies' zijn uit gemakszucht. In het café op m'n werk kom ik vaak tafels tegen die onder de chocoladesaus zitten, met tig opengescheurde zakjes suiker erin geplakt en lekkende plastic bekers ernaast.
Terwijl die tafels 2 stappen verwijderd zijn van een prullenbak. Dat vind ik dom en asociaal.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 00:41
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Om de zoveel meter staat er wel 'n afvalbak, dus met hetzelfde gemak..
Ik gooi hooguit af en toe m'n kauwgom op straat of in de struiken .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 01:30
Verwijderd
Citaat:
'Dat hoort zo' vind ik echt het stomste argument ooit. Jij was toch zo non-conformistisch FA?

Ik vind het sowieso stom als mensen hun afval zomaar neerpleuren. Ik heb van kleins af aan al geleerd dat dat niet mag, dus ik hou netjes m'n troep bij me tot ik een prullenbak tegenkom. Kleine moeite.

Sowieso vind ik dat veel mensen erg 'vies' zijn uit gemakszucht. In het café op m'n werk kom ik vaak tafels tegen die onder de chocoladesaus zitten, met tig opengescheurde zakjes suiker erin geplakt en lekkende plastic bekers ernaast.
Terwijl die tafels 2 stappen verwijderd zijn van een prullenbak. Dat vind ik dom en asociaal.
Ik non-conformist? Waar haal je dat toch joch?
Wat vuil op straat geeft een stad wat meer karakter.



Prachtige stad overigens, zeker moeite waard te bezoeken ^^
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 02:18
Verwijderd
Vrijwel nooit gedaan. In nederland is dat eigenlijk ook nooit nodig, gezien er zat vuilnisbakken staan. Zijn die er niet, dan bewaar ik het afval gewoon even tot die er wel zijn, wat nooit lang duurt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 10:00
Verwijderd
Alles wat verteerbaar is, gooi ik in de bosjes. En kauwgom. De rest gaat netjes in de prullenbak.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 10:13
Verwijderd
Ik heb het eigenlijk nooit gedaan. Ik heb altijd geleerd dat het niet mag, dat ik het gewoon in de prullebak moet gooien. Als er geen prullebak is, dan neem ik het gewoon mee, doe het in een tas, en ik gooi het later weg.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 10:13
Verwijderd
nee alleen klokhuizen en pitten in de hoop dat er overal fruitbomen gaan groeien, de rest sleep ik net zo lang mee tot ik een bak heb gevonden
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 11:12
Verwijderd
Dit topic was er laatst ook al. Ik gooi wel eens een klokhuis in de struiken, verder niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 15:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Alleen klokhuizen inderdaad. Bananen-/mandarijnschillen gooi ik wel altijd in de afvalbak omdat ik het idee heb dat die veel meer tijd nodig hebben om te verteren?

Toen ik deze zomer in Bolivia in de bus zat, en mijn plastic voedselverpakkingen bij me op schoot had (wachtend tot we ergens zouden stoppen), vond ik het wel heel aardig dat de conducteur aanbood dat hij het wel bij zich zou houden. Tot hij het raampje opende en alles zo de bus uitflikkerde...

maar nog net niet zo erg als de conducteur op een andere bus, die een volle afvalzak de rijdende bus uit gooide...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 17:36
Verwijderd
Vroegah was ik opstandig en baldadig, toen gooide ik alles gewoon in de struiken. Glazen flesjes stuk gooien, wat een pret . Iig, daar ben ik overheen gegroeid en nu gooi ik alleen fruitafval in de bosjes. In de stad verwacht ik dat er afvalbakken staan, staan die niet binnen het zicht, dan ben ik wel eens geneigd om het op de grond te gooien.
Peuken gooi ik eigenlijk altijd op de grond, tenzij ik mijn asbakje bij heb (een koperen doosje).
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 18:12
Verwijderd
alleen appelkroostjes of dingen waarvan ik weet dat ze snel vergaan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2010, 19:15
Verwijderd
Enkel wat licht radioactief afval en klein gevaarlijk afval.
Dingen waarvan toch niemand het overleefd om te komen klagen.

Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 19:46
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Alleen peuken. Kauwgoms slik ik altijd door

De rest, tja, waarvoor heb ik anders jaszakken, als het om papiertjes e.d. gaat dan...
Klokhuizen enzo gooi ik alleen weg als er geen afvalbak in de buurt is.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 23:00
kroot
kroot is offline
Alleen inderdaad fruitafval. En als ik mijn kauwgom echt zat ben, gooi ik die meestal in zo'n put /riool langs de weg.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 15:49
Verwijderd
Ik eet niet op straat, dat scheelt nogal in afval. Als ik toch ooit een papiertje of wat heb stop ik dat in mijn zak.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 18:59
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Nooit eigenlijk. Vroeger wel eens: lege flesjes drinken maar nu stop ik die gewoon in m'n tas zodat ik ze later weer eens kan gebruiken. Als ik ze niet meer kan gebruiken houd ik ze bij me totdat ik een afvalbak tegenkom en dat duurt eigenlijk nooit lang.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 20:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Alleen dingen zoals bananenschillen of appelklokhuizen. En dan nog alleen als ik in de buurt geen prullenbak kan vinden. Kauwgum gooi ik overigens wel netjes in de prullenbak.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 21:42
Verwijderd
Kauwgom altijd aan de onderkant van de stoel en nooit aan de bovenkant.
sympathiek van mij he?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2010, 01:04
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Alleen bij gebrek aan een vuilbak in de omgeving.
Ik ga geen uur met afval in mijn handen rondlopen.
Dat ja.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 05:44
Verwijderd
Desnoods in de tas of tuk van mien jack.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 07:01
RonaldVG
RonaldVG is offline
Is mij geleerd gewoon in vuilnisbak te gooien.
alleen soms is het nog wel zo dat ik kauwgum in de struiken gooi.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 11:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik hou er niet van om afval te dumpen, maar het komt wel eens voor dat ik met een leeg blikje in m'n handen sta en er geen vuilnisbak te bekennen is. Dan gooi ik het soms wel eens gewoon weg
Papiertjes e.d. doe ik gewoon in m'n jaszak tot ik een bak tegen kom, maar zo'n blikje gaat lekken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 18:25
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
als ik nergens een afvalbak zie gaat het vliegen, peuken en kauwgom altijd, pilsflesje voor geluk over de linkerschouder (altijd maar 1). KCA gaat ook altijd vliegen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 19:28
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
als ik nergens een afvalbak zie gaat het vliegen, peuken en kauwgom altijd, pilsflesje voor geluk over de linkerschouder (altijd maar 1). KCA gaat ook altijd vliegen.
Gebroken bierflesjes op het fietspad zijn altijd
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 20:00
Verwijderd
Nee die zijn niet van mij
glas doe ik altijd netjes in de glasbak
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 20:40
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Gebroken bierflesjes op het fietspad zijn altijd
Ik gooi ze niet op het fietspad, ik moet zelf nog fietsen, nee ik gooi ze tegen een muur
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Ik gooi ze niet op het fietspad, ik moet zelf nog fietsen, nee ik gooi ze tegen een muur
Ohja, want mensen hoeven nóóit langs muren te fietsen. Of gooi je het tegen huizen zodat het bij mensen in de tuin landt? Zijn ze vast blij mee als ze op een zomerochtend met blote voeten hun tuin in lopen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 08:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik gooi ze niet op het fietspad, ik moet zelf nog fietsen, nee ik gooi ze tegen een muur
Waarom nu weer kapot gooien. Je kunt zo'n flesje toch ook op de grond zetten?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Ik gooi ze niet op het fietspad, ik moet zelf nog fietsen, nee ik gooi ze tegen een muur
Dus als je niet zelf nog moest fietsen gooide je ze wel op het fietspad?

Gebroken glas op straat is echt ellende. Van een appelkroos meer of minder zal niemand echt grote last hebben, maar glas is echt scherp. Denk niet alleen aan meisjes op dunne slippertjes, maar zeker ook aan bijvoorbeeld een hond die uitgelaten wordt langs de muur waar jij je bierflesjes tegenaan gooit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-11-2010, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Dus als je niet zelf nog moest fietsen gooide je ze wel op het fietspad?

Gebroken glas op straat is echt ellende. Van een appelkroos meer of minder zal niemand echt grote last hebben, maar glas is echt scherp. Denk niet alleen aan meisjes op dunne slippertjes, maar zeker ook aan bijvoorbeeld een hond die uitgelaten wordt langs de muur waar jij je bierflesjes tegenaan gooit.
Op die leeftijd dacht ik daar ook niet over na, ik wilde gewoon stoer zijn
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Op die leeftijd dacht ik daar ook niet over na, ik wilde gewoon stoer zijn
Ja, en zie hoe jij bent geëindigd: achtentwintig en nog steeds forumbaas op een scholierenforum!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Ja, en zie hoe jij bent geëindigd: achtentwintig en nog steeds forumbaas op een scholierenforum!
Tja, elk zo zijn of haar idee van carrière maken he XD
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ja, en zie hoe jij bent geëindigd: achtentwintig en nog steeds forumbaas op een scholierenforum!
Tja, wat ik in het dagelijkse leven niet kan bereiken, probeer ik maar hier

Maar ontopic: er was een tijd dat met dingen gooien stoer was, maar uiteindelijk groeien de meesten eroverheen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 01:58
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Alleen bij gebrek aan een vuilbak in de omgeving.
Ik ga geen uur met afval in mijn handen rondlopen.
Want het is zo'n klus om plastic in je jaszak of tas te stoppen.
Citaat:
Nog nooit gedaan, ik erger me dood aan anderen die het wel doen, DOE MOEITE en gooi het ergens in een afvalbak.
Qft.
Citaat:
Enkel wat licht radioactief afval en klein gevaarlijk afval.
Dingen waarvan toch niemand het overleefd om te komen klagen.

[afbeelding]

Citaat:
Waarom nu weer kapot gooien. Je kunt zo'n flesje toch ook op de grond zetten?
Dat is niet coel.

Waarom gooit iedereen z'n kauwgum in de bosjes of op straat? Mensen lopen maar te zeuren over bezuinigingen terwijl het gemeenten tot wel 20€/m² kost om kauwgum van het trottoir te verwijderen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 16:50
Verwijderd
Citaat:
als ik nergens een afvalbak zie gaat het vliegen, peuken en kauwgom altijd, pilsflesje voor geluk over de linkerschouder (altijd maar 1). KCA gaat ook altijd vliegen.
Kansloos.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 17:46
Verwijderd
FA ook, trouwens.

Ik zal jullie 'ns iets vertellen, kinders. Als je iets van plastic op straat gooit en niemand raapt het op, waait het uiteindelijk het water in. En als het vervolgens niet uit het water gevist wordt, drijft het met de stroming mee en belandt uiteindelijk in de Pacific Garbage Patch, een eiland midden in de Grote Oceaan dat volledig is gemaakt van niet-afbreekbaar drijvend afval. 'Eiland' is wel een beetje een understatement, het is een gebied dat twee keer zo groot is als Texas, of 34 keer de oppervlakte van Nederland. Plastic vergaat niet, het valt alleen uiteen in kleinere stukken, dus afgezien van die enorme vlakte aan troep is al het water in de buurt ook vervuild met een confetti van plastic dat zich op die manier de voedselketen in forceert. Dat is niet alleen giftig voor de beesten in dat water, maar ook voor de dieren die die beesten eten, en de dieren die díe dieren eten. SPOILER: die laatsten zijn wij. Al moet dat eigenbelang niet je argument zijn voor 't niet op straat gooien van je rommel, maar de absurditeit van 46.000 stukken plastic per vierkante kilometer in een gebied dat relatief aan ons eigen formaat zo groot is dat je het nauwelijks kunt bevatten.





Meer.

Plus dat je een beetje een mongool bent als je troep op straat gooit, dat is ook een goed argument om het niet te doen.

Dus, ontopic: nee, nooit gedaan. Als ik op het strand ben raap ik ook weleens plastic op van anderen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 19:12
Erato
Avatar van Erato
Erato is offline
Citaat:
Alles wat verteerbaar is, gooi ik in de bosjes. En kauwgom. De rest gaat netjes in de prullenbak.
Kauwgom is niet biologisch afbreekbaar, nou het duurt iig wel 20+ jaren over om afgebroken te worden. Het kost gemeentes ook jaarlijks een klein fortuin om die zooi uit stoeptegels te krijgen etc. dus gooi het toch maar even in de vuilnisbak.

Ik vind het echt onbehoorlijk om rotzooi op straat te gooien, vooral omdat er in Nederland overal wel een vuilnisbak staat op een paar meter loopafstand. Ik kan het iig niet los zien van tokkiegedrag.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 19:15
Verwijderd
Citaat:
FA ook, trouwens.

Ik zal jullie 'ns iets vertellen, kinders. Als je iets van plastic op straat gooit en niemand raapt het op, waait het uiteindelijk het water in. En als het vervolgens niet uit het water gevist wordt, drijft het met de stroming mee en belandt uiteindelijk in de Pacific Garbage Patch, een eiland midden in de Grote Oceaan dat volledig is gemaakt van niet-afbreekbaar drijvend afval. 'Eiland' is wel een beetje een understatement, het is een gebied dat twee keer zo groot is als Texas, of 34 keer de oppervlakte van Nederland. Plastic vergaat niet, het valt alleen uiteen in kleinere stukken, dus afgezien van die enorme vlakte aan troep is al het water in de buurt ook vervuild met een confetti van plastic dat zich op die manier de voedselketen in forceert. Dat is niet alleen giftig voor de beesten in dat water, maar ook voor de dieren die die beesten eten, en de dieren die díe dieren eten. SPOILER: die laatsten zijn wij. Al moet dat eigenbelang niet je argument zijn voor 't niet op straat gooien van je rommel, maar de absurditeit van 46.000 stukken plastic per vierkante kilometer in een gebied dat relatief aan ons eigen formaat zo groot is dat je het nauwelijks kunt bevatten.

[afbeelding]


[filmpje]

Meer.

Plus dat je een beetje een mongool bent als je troep op straat gooit, dat is ook een goed argument om het niet te doen.

Dus, ontopic: nee, nooit gedaan. Als ik op het strand ben raap ik ook weleens plastic op van anderen.
We gaan toch allemaal dood, zou jij niet beter eens wat meer plezier aan je korte tijd beleven?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 19:19
Verwijderd
Citaat:
We gaan toch allemaal dood, zou jij niet beter eens wat meer plezier aan je korte tijd beleven?
Dat is echt een soort van achterlijk. . Weet je, we gaan allemaal dood ja, en als we plezier willen beleven van de tijd die we hebben, moeten we fatsoenlijk met onze aarde omgaan. Om een ander dat plezier te gunnen, maar ook omdat ik niet wil eindigen in een steeds groter wordende berg vies plastic. Misschien moet je daaraan denken als je je afval op straat dondert; dat jij jouw leven en de lol die je daarin beleeft, dankt aan de aarde waar jij zo achteloos je troep op neergooit.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt een soort van achterlijk. . Weet je, we gaan allemaal dood ja, en als we plezier willen beleven van de tijd die we hebben, moeten we fatsoenlijk met onze aarde omgaan. Om een ander dat plezier te gunnen, maar ook omdat ik niet wil eindigen in een steeds groter wordende berg vies plastic. Misschien moet je daaraan denken als je je afval op straat dondert; dat jij jouw leven en de lol die je daarin beleeft, dankt aan de aarde waar jij zo achteloos je troep op neergooit.
1. Je overdrijft
2. Ik heb nooit gevraagd om geboren te worden
3. Dit is een stom onderwerp, waarvan ik nu al weet dat er straks een boze moderator mij bij escalatie als enige schuldige zal aanwijzen
4. Ik recycleer en deponeer zelden of nooit afval op de straatstenen. Al het voorgaande wat ik gezegd heb was dus sarkastisch.
5. Ecologisten hebben echt zéér zwaar nood aan een hobby.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Kauwgom is niet biologisch afbreekbaar, nou het duurt iig wel 20+ jaren over om afgebroken te worden. Het kost gemeentes ook jaarlijks een klein fortuin om die zooi uit stoeptegels te krijgen etc. dus gooi het toch maar even in de vuilnisbak.
Daarom zette ik het ook apart. Ik weet dat kauwgom slecht verteerbaar is. Meestal gooi ik het in een prullenbak of slik ik het door.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 19:47
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
2. Ik heb nooit gevraagd om geboren te worden
kusje hoor!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 20:28
Verwijderd
Citaat:
kusje hoor!
Toch nog één iemand hier die een beetje compassie met een arme ziel zoals ik heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.