Advertentie | |
|
24-11-2010, 20:26 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
24-11-2010, 21:51 | |
ik let meestal vooral erop om gewoon een paar minuten eerder weg te gaan, als ik dan langzaam moet fietsen, kom ik niet meteen te laat
als het glad is btw ook niet te wilde manoeuvres, dat gaat ook op de bek
__________________
ik vul dit eig alleen maar in omdat het anders zo leeg staat
|
24-11-2010, 23:06 | |
Ik zat me serieus af te vragen of zoiets kon werken, maar kennelijk wel Niet echt een oplossing, want ik denk wel dat je daar redelijk hard je banden mee sloopt na een tijdje en het is alleen rijdbaar op een complete sneeuwondergrond.
Ik weet niet wat wat voor fiets je rijdt, maar je zou kunnen kijken of er banden met een grover profiel voor je fiets te vinden zijn en die erop leggen. Ik heb diverse mensen hierover gehoord dat ze dit prettiger vinden rijden in de winter. Verder gewoon de andere tips in dit topic in acht nemen en jezelf ertoe dwingen wat vaker op de fiets te stappen. Uiteindelijk zal je met vooral oefenen de meeste onzekerheden wegnemen En als je eens onderuit gaat, denk er dan aan; je bent bij lange na niet de enige In de winter glibbert iedereen alle kanten op!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
26-11-2010, 11:22 | |
Verwijderd
|
Niet fietsen als het glad is, ik snap niet waarom je dat zou doen... Maar ja, ik heb dan ook ooit m'n been gebroken door uit te glijden met m'n fiets, dus no way dat ik nog ooit eens onderuit ga Dan maar lopen of met de bus.
(Ik dacht toen trouwens ook meteen 'niet huilen, gewoon weer opstappen!' maar dat gaat niet als je been gebroken is ) |
27-11-2010, 13:24 | |
Verwijderd
|
Niet te hard remmen, zeker niet met je voorwiel want als je voorwiel slipt dan lig je (tenzij je heel snel herstelt). Ga ook overdreven langzaam door de bochten, 10-15km/u kan al te snel zijn. En trek handschoenen aan, anders haal je je handen steeds open als je valt.
En inderdaad doen wat ikzelf100 zegt, je gaat toch wel een keer onderuit. Ik ben afgelopen winter 2x gevallen (en allebei de keren een gat in mn broek gekregen). Edit: en ook NOOIT remmen in de bochten (moet je sowieso niet doen). Merk je dat je toch te hard gaat dan zul je de bocht ruimer moeten nemen of eerst nog even remmen en dan pas de bocht nemen. Laatst gewijzigd op 29-11-2010 om 19:36. |
29-11-2010, 00:37 | |
Heel zachtjes door de bochten, niet hard aanzetten om snelheid te maken, nooit remmen met het voorwiel... Dat doet het meestal wel.
Als het achterwiel wegslipt kun je meestal gewoon het been aan de binnenzijde op de grond zetten en overeind blijven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
04-12-2010, 09:08 | |
Verwijderd
|
Het kan ook helpen om je zadel wat lager in te stellen, zodat je makkelijk een voet op de grond kan zetten.
Maar als het echt spekglad is, vind ik het eigenlijk wel terecht om niet te durven fietsen. Zo superglad is het vooral op klinkerstraatjes, dus daar loop ik met de fiets aan de hand. |
04-12-2010, 11:52 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
13-12-2010, 20:32 | ||
Citaat:
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
|
14-12-2010, 21:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
26-12-2010, 17:29 | |
Ik fiets meestal 'snel' als het glad is. ALs je langzaam en krampachtig gaat fietsen ga je zeker onderuit. Ga niet scherp door de bocht. En maak ook soepele bewegingen. Dus niet scherp naar links om iets uit te wijken. Pas ook op voor oneffenheden in de weg. Asfalt is het makkelijkst bereidbaar, maar klinkertjes moet je meestal mijden.
En als je het enig ogenblik te eng vindt moet je gewoon met je fiets aan de hand gaan lopen. Zo kom ik de winter door. |
15-01-2013, 18:33 | |
hallo ik ben geen student meer maar fiets wel veel. Ik heb in november 2011 ergens tip van iemand gelezen. Als je fiets hebt zonder versnellingen en gewone achteruittraprem dan kan je tie ribs om je banden doen om de paar spaken, werkt als een sneeuwketting, heb het geprobeerd vorig jaar en werkt perfect.
|
Advertentie |
|
|
|