Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2010, 11:21
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik ben medewerker bediening (22 jaar) bij een café. Ik krijg hier €7.50 per uur in een envelop uitbetaald (wel wit, ik krijg ook loonstroken namelijk).

Nu lees ik in het horeca-CAO het volgende:

22 jaar: functiegroep III: €9.01.
Link.

In mijn arbeidsovereenkomst staat de volgende zin:
De werknemer wordt ingedeeld in functiegroep III conform artikel 9.1 van de Horeca-Cao.
Op de werknemer zijn de wachtperiodieken (WML) van toepassing. Hij/zij geniet een brutoloon naar leeftijd, waarvan de hoogte staat vermeld in de loontabel die onderdeel uitmaakt van de Horeca-CAO.

Zie ik iets over het hoofd, of kan ik bij de werkgever om €9.01 vragen?

Bij voorbaat dank.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2010, 11:44
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
die 9Euro is bruto en die 7,50 netto. Je moet even op je loonstrookje kijken wat je bruto verdient.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 11:50
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Dat wordt lastig op dit moment, ik krijg ze allemaal aan het eind van het jaar.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 12:26
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
nou dan laat je het zo. pff als je meer wil verdienen kun je toch zelf wel een manier verzinnen om achter je bruto loon te komen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 13:16
Verwijderd
Je kunt nu natuurlijk ook meteen even naar je werkgever gaan en vragen om een loonstrook. En bovendien, je kunt ook gewoon vragen wat je bruto verdient, of wat ze er allemaal op inhouden.

Deze tabel is inderdaad bruto loon, en als je neto 7.50 verdient, lijkt me dat nog niet zo heel raar.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 22:06
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Wil je nu je nettoloon verhogen, dan kun je ook loonheffingskorting toe laten passen door de Belastingdienst. Moet je even nagaan (of misschien weet je dat gewoon uit je hoofd) bij je werkgever of je eigen administratie. Dan houd je een hoger netto loon over.

Het is niet erg handig om al je loonstroken pas achteraf te krijgen. Zo kun je moeilijk controleren of alles wel goed is gebeurd. Ik zou eens gaan vragen of daar niet iets mee te doen valt?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 22:16
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je bent waarschijnlijk ingeschaald op een wachtperiodiek; en dus mag het wettelijke minimum jeugdloon worden toegepast. Dit bedraagd 7,31 bruto per uur zonder de bekende vakantie toeslagen en dergelijke.

Enkel met opleiding, functiegroep 4 of vanaf het 5e jaar in dienst hoeft deze wachtperiodiek niet toegepast te worden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 23:11
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Wil je nu je nettoloon verhogen, dan kun je ook loonheffingskorting toe laten passen door de Belastingdienst. Moet je even nagaan (of misschien weet je dat gewoon uit je hoofd) bij je werkgever of je eigen administratie. Dan houd je een hoger netto loon over.

Het is niet erg handig om al je loonstroken pas achteraf te krijgen. Zo kun je moeilijk controleren of alles wel goed is gebeurd. Ik zou eens gaan vragen of daar niet iets mee te doen valt?
Ze houden nu maar 17% van zijn loon in (7.50 is 83% van 9.01), wordt de loonheffingskorting dan niet al toegepast?

(bij mij passen ze het wel toe en wordt er afhankelijk van hoe veel ik werk tussen de 12% en de 24% ingehouden dacht ik)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 06:36
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
of zijn jaarinkomen zit net in schijf 3 van box 1, want dan kom je namelijk ook op een percentage tussen de 11 en 42%.

LHK kan zoiezo maar tot een kleine 2k
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 08:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je kijkt in de verkeerde tabel. Je kijkt namelijk in de tabel met functiegroepen, terwijl jij in de wachtperiodiek zit.
Dus je valt gewoon onder het wettelijk minimumloon.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 08:24
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ze houden nu maar 17% van zijn loon in (7.50 is 83% van 9.01), wordt de loonheffingskorting dan niet al toegepast?

(bij mij passen ze het wel toe en wordt er afhankelijk van hoe veel ik werk tussen de 12% en de 24% ingehouden dacht ik)
Daar heb je wel een goed punt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren?
Hongaar
456 07-11-2005 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.