Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik dacht dat het op oudere modellen van HTC wel mogelijk was om 3G niet toe te laten, maar op mijn Hero met Android 2.1 (zoals op de Wildfire, al zitten er kleine verschilletjes tussen), staat dat niet meer op.
Het verschil tussen 2G en 3G is enerzijds snelheid en anderzijds hoe lang je batterij het vol kan houden (3G gaat wat minder lang mee). Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar hier in België betaal je gewoon voor je data, niet voor over welke technologie dat loopt (behalve als je nog via WAP surft, maar tegenwoordig doet bijna niemand dat nog (ik zou zelfs niet weten of dat via Android nog kan), in dat geval betaal je per tijdseenheid dat je internet gebruikt (lees: zeer duur)). In ieder geval kan ik enkel beamen wat Marco zegt: als je een Android-telefoon wilt, neem er internet bij, het is echt de moeite; de helft van de functionaliteit komt maar doordat je verbonden bent met internet. Offtopic: Voor de Belgen onder ons; als je niet te veel belt en goedkoop mobiel internet wil (spijtiggenoeg slechts in de grootsteden snelheidsbeperkt 3G); is er eigenlijk maar 1 mogelijkheid: Mobile Vikings (maakt gebruik van het Base-netwerk). Het mag dan verkapte reclame zijn: voor 15 euro per maand heb je 2 GiB data (en 'tetheren' mag: je laptop aan je gsm hangen om te surfen is toegestaan, bij veel providers is dat niet zo), 1000 sms'jes en die 15 euro kan je opbellen. En deze telco heeft geen Youp van't Hek nodig om goede support te leveren. Bij anderen betaal je hetzelfde bedrag voor 100, 200 of 500 megabyte en heb je geen sms'jes of belminuten inbegrepen.
||
Citaat:
GSM is inderdaad 2G, maar ik vermoed dat onder dat kopje op de HTC ook 2.5G en 2.75G geschaard worden: (E)GPRS en EDGE. Daarmee kan je ook op internet, weliswaar aan beperktere snelheden (tot 200 kbps ongeveer). Voor basisgebruik is dat eigenlijk genoeg (toch als het netwerk niet overbelast is). Met 3G kan je in theorie snelheden halen die zo hoog zijn als een ADSL- of kabelverbinding (grootteorde 42 Mbps), maar ik denk dat je op veel plaatsen al blij mag zijn als je 7 Mbps haalt. 3G is zeer leuk als je veel surft op je gsm, zelfs zonder Android is dat leuk om te hebben. Maar verder is het in mijn ogen vooral comfort als je 3G aan volledige snelheid hebt (mijn 3G draait op iets meer dan 2G-snelheden: ongeveer 1Mbps; maar ik heb lang genoeg Android gehad met enkel 2G en dat was ook best te genieten)
|
|