Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2010, 22:16
Verwijderd
Oke, eigenlijk is dit iets wat ik op mijn werk ben tegenkomen. En heel officieel ondersteunen we het niet, dus ik hoef er niets mee te doen. Balen dat ik dan dus zo geboren ben dat ik het wél wil oplossen, en wél ondersteuning wil bieden.

Nu is het dus zo, dat iemand zijn mail wil binnenhalen vanuit Zuid-Afrika. Dit kan echter niet met de webmail.
Nou kun je natuurlijk gewoon een gratis G-mail account registreren, en die opent wél in Zuid-Afrika. Ook kan ik gewoon simpelweg de mail via de POP3 server laten binnenhalen door Gmail. Maar werkt dit ook nog in Zuid Afrika? Dus als die mensen in Zuid Afrika zitten, kan Gmail dan nog steeds via de pop server de mail binnenhalen uit Nederland? Ik zou hier namelijk graag wat meer duidelijk over hebben naar die mensen toe, en ik kan er zelf eigenlijk niet goed achterkomen ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2010, 00:36
M@rco
M@rco is offline
Natuurlijk. Wat maakt het uit dat je in Zuid-Afrika bent, of waar dan ook? Misschien ben je in de war met de SMTP-server voor uitgaande email? Die werkt inderdaad bij vrijwel alle providers alleen vanaf het eigen netwerk. Een POP3-server is vanaf overal toegankelijk en kijkt niet naar waar je vandaan komt. Hij is alleen geïnteresseerd in de juiste inloggegevens

Sowieso, waarom zou de webmail het niet doen in Zuid-Afrika? Dat is juist voor dat soort gevallen bedoeld...

Laatst gewijzigd op 01-12-2010 om 00:43.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 22:15
Verwijderd
Hmm, het heeft niet direct te maken met de SMTP server, maar je kunt niet vanuit Zuid - Afrika inloggen op je webmail kennelijk . Je komt er daar gewoon niet in, dus kun je niet versturen en ontvangen. Geen idee waarom, maar waarschijnlijk heeft het ook te maken met de overheid . Dus het ging mij er even om dat Gmail geen problemen heeft om die e-mail binnen te halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten