Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2010, 14:08
kopin
kopin is offline
ik ben 14 (bijna 15) en ben nog nooit klaargekomen.
moet ik me hier zorgen over maken?
ik wil HET namelijk wel, maar dat kan ook zonder klaarkomen toch??
sorry voor deze domme vragen, maar heb nog geen ervaring...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 14:16
Catch
Catch is offline
Ben je een meisje of een jongen?
Je kunt inderdaad seks hebben zonder klaar te komen, dat is geen probleem. Je moet er wel opgewonden voor zijn, een jongen moet een stijve penis hebben en een meisje moet vochtig worden, anders doet seks pijn. Voel je je wel eens opgewonden? Of kom je gewoon niet klaar? Vind je masturberen wel fijn? Of dat ook niet? Dat is wel belangrijk om te weten.

Je bent nog erg jong, misschien kom je er vanzelf achter hoe je jezelf kan laten klaarkomen. Ik kon het tot mijn 18e ook niet zelf, nu alleen op batterijen helaas.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 14:20
kopin
kopin is offline
ik ben een jongen.
ik voel me heel vaak opgewonden, maar ik kom nooit echt klaar.
masturberen vind ik wel heel fijn, gebeurt ook vaak
misschien ben ik nog jong, maar al myn vrienden zijn het al!!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 15:06
Em.
Em. is offline
Ik heb het idee dat je dingen omdraait. Tenminste, ik vind je post heel verwarrend, op een bepaalde manier.

Want het lijkt namelijk een beetje zo
jij kan opgewonden raken (want: puber) en vervolgens wil je 'HET' doen, maar gaat het níet om klaarkomen. Je wilt 'het' gewoon doen. Maar waarom dan? Om alle slechte redenen (andere mensen doen het ook, je lijkt volwassener, je vriendje wilt het, noem maar op) of toch omdat je opgewonden kan raken/hormonenshit in je lichaam hebt?

Je kunt inderdaad seks hebben zonder klaar te komen, maar ik zou geen seks hebben als je nog nooit klaargekomen bent. Dat is zoiets als met je eerste rode vlaggetje meteen het diepe in duiken. (Rood vlaggetje als in wat je krijgt als je net gaat zwemmen, dan. )

En ook: seks hoeft niet te gaan om klaarkomen. Maar seks alleen hebben om seks en dan niet eens het klaarkomen-deel, dat... vat ik niet helemaal. Eigenlijk. Dan kun je net zo goed gaan fietsen, beweeg je ook.

Maar goed, geheel los daarvan, masturbeer je? Ik neem aan van wel, want ik weet niet hoe je anders kan concluderen hoe je niet klaar kan komen, maar goed. Het zou misschien wel kunnen dat je lichamelijk gezien niet klaar kan komen (daar heb ik geen verstand van, maar misschien bestaan er wel - heel weinig - vrouwen die echt niet kunnen klaarkomen? iemand die dat wel weet?) maar ik denk dat de kans groter is dat je 'iets niet goed doet'. Iets van niet steeds hetzelfde tempo, niet opwindend genoeg, niet lang genoeg volgehouden, niet ontspannen genoeg, dunno. Ik zou daar eerst naar gaan kijken, voor je je meteen druk gaat maken over seks en alles.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 16:37
Volk
Volk is offline
Citaat:
ik ben een jongen.
Bedoel je niet dat je nog geen sperma hebt? Krijg je wel dat lekkere gevoel aan het einde? Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. Om klaar te komen heb je geen sperma nodig.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 18:37
kopin
kopin is offline
Citaat:
Bedoel je niet dat je nog geen sperma hebt? Krijg je wel dat lekkere gevoel aan het einde? Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. Om klaar te komen heb je geen sperma nodig.
oké!! ja dat bedoelde ik dus... ik heb nog geen sperma! is dat erg??
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 18:42
Em.
Em. is offline
Citaat:
oké!! ja dat bedoelde ik dus... ik heb nog geen sperma! is dat erg??
Nee, komt vanzelf wel.
Tenzij je ter plekke tien kinderen moet verwekken, dan is het wel onhandig.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 19:47
Lente
Lente is offline
Citaat:
Om klaar te komen heb je geen sperma nodig.
gelukkig niet zeg!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 21:52
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
gelukkig niet zeg!
verklaar?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 01:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
verklaar?
Dan zou het voor vrouwen een beetje sneu zijn.
Oud 16-12-2010, 09:31
Catch
Catch is offline
Oei, voorlichting is gewenst geloof ik
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 15:47
joopje5
joopje5 is offline
Citaat:
ik ben een jongen.
Ik ben ook 14, en ik masturbeer ook. Ik kom alleen nooit klaar, dus geen sperma. Ben daarom best onzeker, doe ik iets niet goed? Ik span namelijk mn volledige penis aan bij het klaar komen. Is dat fout? Kan daardoor het sperma niet omhoog komen? Of ben ik gewoon nog jong?>
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 16:45
DAH
DAH is offline
Je kunt prima klaarkomen zonder ejaculatie. Volgens mij duurt het een tijdje voordat sperma geproduceerd wordt.
Oud 06-06-2013, 19:42
Verwijderd
Sperma komt vanzelf wel, is volkomen normaal dat je dat nog niet hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 20:58
Verwijderd
Rond 13 of 14 krijg je meestal voor het eerst een zaadlozing. Maar komt het pas op je 15 dan is het ook niet erg. Als je wat later in de puberteit bent gekomen, dus laat schaamhaar kreeg komt sperma meestal ook wat later.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten