Ik heb het idee dat je dingen omdraait. Tenminste, ik vind je post heel verwarrend, op een bepaalde manier.
Want het lijkt namelijk een beetje zo
jij kan opgewonden raken (want: puber) en vervolgens wil je 'HET' doen, maar gaat het níet om klaarkomen. Je wilt 'het' gewoon doen. Maar waarom dan? Om alle slechte redenen (andere mensen doen het ook, je lijkt volwassener, je vriendje wilt het, noem maar op) of toch omdat je opgewonden kan raken/hormonenshit in je lichaam hebt?
Je kunt inderdaad seks hebben zonder klaar te komen, maar ik zou geen seks hebben als je nog nooit klaargekomen bent. Dat is zoiets als met je eerste rode vlaggetje meteen het diepe in duiken. (Rood vlaggetje als in wat je krijgt als je net gaat zwemmen, dan.

)
En ook: seks hoeft niet te gaan om klaarkomen. Maar seks alleen hebben om seks en dan niet eens het klaarkomen-deel, dat... vat ik niet helemaal. Eigenlijk. Dan kun je net zo goed gaan fietsen, beweeg je ook.
Maar goed, geheel los daarvan, masturbeer je? Ik neem aan van wel, want ik weet niet hoe je anders kan concluderen hoe je niet klaar kan komen, maar goed. Het zou misschien wel kunnen dat je lichamelijk gezien niet klaar kan komen (daar heb ik geen verstand van, maar misschien bestaan er wel - heel weinig - vrouwen die echt niet kunnen klaarkomen? iemand die dat wel weet?) maar ik denk dat de kans groter is dat je 'iets niet goed doet'. Iets van niet steeds hetzelfde tempo, niet opwindend genoeg, niet lang genoeg volgehouden, niet ontspannen genoeg, dunno. Ik zou daar eerst naar gaan kijken, voor je je meteen druk gaat maken over seks en alles.