Wie heeft er ervaring met de voortentamens van ccvx?
Ik volg nu een voltijdse WO-opleiding, maar wil graag nog wat b-vakken op vwo-niveau gaan halen, namelijk natuur- en scheikunde, omdat ik deze heel interessant vind. Nu zie ik dat het voortentamen natuurkunde onder andere op 26 juli 2011 afgenomen wordt. Ik speel met het idee mij aan te melden voor dit tentamen. Studeren zou ik doen a.h.v. zelfstudie (ik heb mijn vwo eindexamen ook met zelfstudie&staatsexamen gehaald); ik heb alle boeken van de methode 'Systematische Natuurkunde' al een tijdje in de kast liggen. Ik heb alleen natuurkunde in de onderbouw van het vwo gevolgd, maar dat is inmiddels ook alweer 7 jaar geleden.
Nu is mijn belangrijkste vraag: is dit haalbaar? Kan ik de natuurkunde van het bovenbouwniveau in ruim een half jaar tijd goed genoeg onder de knie krijgen om dit voortentamen met succes af te leggen? Of zou ik hier langer de tijd voor moeten nemen, en zo ja, hoe lang? Natuurlijk moet ik het combineren met mijn studie, die ga ik niet zomaar afkappen natuurlijk, dus daar gaat ook de nodige tijd aan op.
Ik heb geen flauw idee hoeveel tijd het kost om de 3 boeken in m'n kop te krijgen............ Iemand?? Tips etc?
Bedankt alvast, en een goede jaarwisseling!