Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2011, 19:22
Verwijderd
!!!STOP RIGHT THERE!!!
Beoordelen, denk aan:
-Is het werk orgineel?
-Spreekt het werk? (i.v.m. het onderwerp)
-Uitwerking
-Personelijke aantrekkingskracht

Wij stemmen niet met: "Goh die is wel leuk, ja weet niet waarom dus ik stem maar op die"

Wij willen graag dat u uw keuze gaat onderbouwen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

U maakt een top 3

De puntentelling gaat als volgt:
1. 10 punten
2. 7 punten
3. 4 punten

Het spreekt voor zich dat de persoon met de meeste punten onze lieve nummer 1 is.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Paranoide
SiemdeCyper
N00dles
Duckdog96
Mutant
flyaway
Rode Panda
me-nu
Uice

Ah hier kan ik trots op zijn! Beetje slecht hoor Panda, we weten dat je het druk hebt maar je had tijd zat. Maar.. Nee geen gemaar!

Tast toe:

Werk 1
Spoiler

Werk 2
Spoiler

Werk 3
Spoiler

Werk 4
Spoiler

Werk 5
Spoiler

Werk 6
Spoiler

Werk 7
Spoiler

Laatst gewijzigd op 10-01-2011 om 19:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2011, 19:24
Verwijderd
Er gaat iets mis met sommige afbeeldingen of ben je nog bezig?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:25
Verwijderd
Het is gefixed.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:31
Verwijderd
Er staan gave dingen tussen. En nu mijn nieuwsgierigheid eindelijk gevoed is kan ik met een gerust hart gaan slapen

[edit] Oh, deze post staat gezien het tijdstip een beetje raar, bedenk ik me nu. Ik ben dus vanaf gisterenochtend wakker, zo'n 36 uur. Vandaar.

Laatst gewijzigd op 10-01-2011 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
eerste indruk, GAAAAAF werk! Zometeen ff stemmen!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:37
Verwijderd
De eerste vind ik een beetje flauw, te voorspelbaar, niet iets waarvan ik zou wakker liggen. Gewoon stedelijke + monsters gecombineerd.

De 2e denk ik te kunnen linken. En ik vind hem supergaaf. Echt een stedelijk monster. En ook nog zo'n geniepigerd waarvan je het niet verwacht. Mooi getekend, mooie kleuren, gaaf onderwerp, goed ingevuld en uitgewerkt. 10 punten.

3. Moest ik om lachen, maar nogal simpel getekend, alhoewel aan de eerste schijnbaar meer tijd is besteed. Goed concept iig. Ik denk nog even na.

4. Mooi vind ik het niet echt, maar goed een stad is meestal ook niet mooi. Maar ik heb het idee dat het meer om industrialisatie gaat dan om een stad. Nu is dat wel gelinkt aan elkaar. *denkt* misschien is het monster van de stad wel de industrialisatie die erbij komt kijken. Sowieso vind ik het wel mooi gemaakt, ook al vind ik het niet echt mooi, dat staat los van elkaar. Wel heel goed uitgewerkt! 2e plaats met 7 punten.

5.Misschien is het grappig bedoeld, maar ik zie het niet echt. Ik zou zeggen mooi gedaan, maar ook dat vind ik niet. Wel goed afgewerkt.

6. Ook deze kan ik linken ^^. Ik vind het concept erg goed, vooral omdat ik zelf een onredelijke angst heb voor treinen. De uitwerking is iets minder, maar uiteindelijk vind ik het concept 'stedenvretende treinen' (wat ik er zelf van maak) zeer geschikt (zeker met die trein vorig jaar die gesaboteerd werd en een half dorp heeft geramd of wat was het) goed genoeg voor een 3e plaats. 4 punten.

7. Het idee is wat mij betreft natuurlijk tof (vogels!), maar natuurlijk uitgemolken door oa. Hitchcock. Al vind ik het tof dat het duiven zijn en die worden vaak gezien als een echte (ziekteverwekkende) plaag in grote steden. De uitwerking kon veel beter.

Oh samenvatting:
2 - 1e plaats - 10 punten
4 - 2e plaats - 7 punten
6 - 3e plaats - 4 punten
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:38
Elmp
Elmp is offline
1. Werk 2 10 p
2. Werk 4 7p
3. Werk 7 4p

Werk 2: is het grappigste, mooi uitgewerkt, zelfs moeilijke dingen zoals water en dat harenrandje plus een duidelijke clou, voor mij althans. Ik weet overigens niet of het origineel is, maar ik heb het tenminste nog niet eerder gezien

Werk 4: Doet mij denken aan Mr. Game en watch qua stijl Rook is een echte killer van een stad en ik zie nu pas dat er ook nog een schedel in zit Origineel dus niet echt qua stijl, wel goed uitgewerkt, en ook goed aan het thema gehouden

Werk 7: Eigenlijk wist ik niet wat ik op plekje nummer 3 zou moeten zetten dus het is een afval race bij mij geworden, werk 1 vind ik niet origineel, werk 5 snap ik niet, werk 6 weet ik niet wat het monster is, werk 3 is dan wel weer hip maar ik snap het verhaal niet vanaf deel 2.
Oud 10-01-2011, 19:38
Verwijderd
Sowieso, leuk dat iedereen moeite heeft gedaan en het algemene beeld ziet er goed uit!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:44
Verwijderd
Hoelang mogen we stemmen RP?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:45
Verwijderd
neuken met een wijf, doe het met deo op je lijf
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:45
Verwijderd
Och we zien wel.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
neuken met een wijf, doe het met deo op je lijf
Kreeg er ook een glimlach van toen ik 'm zag.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 20:00
Uice
Uice is offline
1. Werk 2. Goed getekend, dat sowieso, en creatief verteld. Het licht op het flesje in plaatje 1 is een mooi detail. Het geeft de automaat iets dreigends. De snelle serie plaatjes op pagina 2 werkt erg goed, voert de spanning op. Bovendien zit het werk vol visuele details die je later ontdekt en leent het zich dus goed voor lang bekijken.
Het enige nadeel vind ik die onmogelijke schaduw van de automaat in het laatste plaatje, dat afgezien daarvan perfect is. TIEN PUNTEN!

2. Werk 4. Een klassiek concept, goed uitgevoerd, zoals dat zo schitterend heet. Sfeervolle tekening die je naar binnen zuigt met beperkte middelen. Er wordt net genoeg getoond om de boodschap over te brengen. ZEVEN PUNTEN!

3. Werk 6. Leuke compositie. Groot minpunt is die clown op dat gebouw, die is lelijk en overbodig. Maar die dansende flats vind ik tof. Die trein ertussendoor had iets strakker gemogen. Het reuzenrad is aardig, maar wel een stijlbreuk. VIER PUNTEN!

Runner-up: werk 7. Sfeervol, maar die slordig gechilderde raampjes verpesten het voor mij. Het was veel mooier geweest als die net zo strak waren geschilderd als de vogels. Daarnaast heb ik het net iets te vaak gezien.
Oud 10-01-2011, 21:09
Verwijderd
Zit nu op de mobiele versie dus kan niet zoveel typen eerste indruk is zeker goed!!!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 21:25
Vice
Vice is offline
1. Door de verschillende technieken krijgt het werk wel wat contrast, maar ik mis een beetje de spanning erin. Het is een beeld van de titel, maar verder ook niet meer. Wel mooie kleurencombinatie.

2. Verhaal is erg goed en ik vind het ook sterk dat je op het einde ziet dat die jongen is veranderd in een flesje. Daarnaast is het ook een heel ander soort monster dan je verwacht. Alleen vind ik het jammer dat bij sommige afbeelding vanuit oogperspectief is bij andere vanuit vogelperspectief.

3. Deze spreekt mij het meest aan vanwege de speelse tekenstijl. Het heeft iets dynamisch, omdat gewoon om goede krabbels lijken. Maar dat moet als iets positiefs zien, want dat vind ik bij stripverhalen wel leuk. Ook het contrast tussen de eerste en tweede tekening zijn erg mooi.

4. Een mooi illustratie van een stad. Zeer gedetailleerd en uitstekend voor een cd-hoes, maar het is niet iets wat me bij zou blijven. Ik kan er een monster en een stad in zien, maar dat is ook alles. Net iets te gelikt.

5.De bewerking is goed gedaan en het ontwerp is misschien ook leuk voor een ansichtkaart.

6. Dit werk vind ik heel tof qua kleuren. En opdat er een trein in zit. Door de felle kleuren, de trein die over het grijze gebied gaat en de compositie komt het werk erg dynamisch over. Hierdoor lijkt net of de hele stad zelf een monster is. Het reuzenrad had wel iets strakker gemogen.

7. Mooi schilderij, maar het misschien iets strakker gemogen. de kleurencombinatie vind ik dan wel weer geslaagd. Alleen die draden waar die vogels op zitten. Alsof er met een zwaard een 'Z' in de lucht is gemaakt en de vogels de losse stukken bij elkaar houden. De vogels zitten er wel bij alsof ze net de stad geterroriseerd hebben.

conclusie
3 - 1e plaats - 10 punten
6 - 2e plaats - 7 punten
7 - 3e plaats - 4 punten

Voor de 3e plek heb ik wel moeten twijfelen tussen 2 en 7, maar 7 trekt mij toch meer vanwege de sfeer in het schilderij.
Oud 10-01-2011, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Wel mooie kleurencombinatie.

Moest ik aan denken, sorry
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 22:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ok, de stemronde! Allereerst: goed werk allemaal! Ik denk dat ik wel enigszins kan raden wie wat heeft gemaakt, kijkend naar de stijl enzo.

1e plaats - 10 punten

Werk 2: De drankautomaat! Leuk getekend, goede kadrering, mooi gekleurd met oog voor detail. Idee is leuk, maar zou ik niet zozeer 'stedelijk' willen noemen. Eerder consumptiemaatschappelijk. Maar de uitvoering is uitstekend. Wel enkele onmogelijke perspectieven en schaduwen, maar dat is mierenneuken.

2e plaats - 7 punten

Werk 3: De man die de stad gadeslaat! Ik moest lachen, er zitten leuke beeldgrappen in (die man die zichzelf zit te betasten ), en een maatschappijkritisch toontje. Erg tof. Het is kinderlijk simpel getekend, maar simpel getekend op een visueel interessante manier; ik zou haast willen zeggen, een bewust aangehouden tekenstijl. Mijn interpretatie: je kunt wel aan de stad en diens verloedering ontsnappen, maar het stedelijke monster zit ook in JOU en wil eruit. Erg Alienesque. Ik kan het me zó voorstellen als film: de facepalm met daaromheen zwevende elementen, het totaalshot dat hij zich plots in de vrije natuur bevindt. Prima.

3e plaats - 4 punten

Werk 7 - De vogeltjes! De derde plek was een beetje lastig, want ik twijfelde tussen deze en werk 6. Uiteindelijk is het toch deze geworden omdat de dreiging van dit werk me wel aanspreekt. Hitchcockiaans, dus. Of misschien is het gewoon vanwege de duivenpoep die steden terroriseert. Het is niet heel netjes afgewerkt of bijzonder mooi, maar daarom is ie ook 3e geworden en geen 1e

Runner-up: Werk 6 dus. De kleurrijke flats zijn mooi strak, maar elementen als die clown en het reuzenrad zijn lelijk. Ook de trein is rommelig. Als de stijl van de flatjes in de hele tekening terug te zien zou zijn, had deze de derde plek verdiend.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 00:23
Geel
Geel is offline
Ik kan 4 niet zien?
Oud 11-01-2011, 01:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik hou het kort

6: 10 punten: Kleur en de NS vind ik wel een goeie.
2: 7 punten: Erg tof, een klein verhaaltje in een tekening.
4: 4 punten: Toen ik deze zag, dacht ik: heel cool gedaan, maar het ziet er nogal makkelijk uit (no offence, je ziet het mij niet doen).
Oud 11-01-2011, 08:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik kan 4 niet zien?
Ik ook niet. En staat er niet 1 te weinig? Of zijn de namen die in de beginpost zijn genoemd niet degenen die iets hebben ingeleverd?
Oud 11-01-2011, 11:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik kan 4 niet zien?
Citaat:
Ik ook niet. En staat er niet 1 te weinig? Of zijn de namen die in de beginpost zijn genoemd niet degenen die iets hebben ingeleverd?
Vage boel. Ik zie hem wel gewoon, zelfs na het legen van mijn cache.

Het aantal klopt wel. Er zijn 9 deelnemers geweest, maar SiemdeCyper is afgevallen en RP heeft zelf niets ingeleverd.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 15:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Nouja, ik heb mijn werk opnieuw geüpload, dus nu moet ie het doen, en anders ligt het aan jullie computer/cache/browser/foruminstellingen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 15:36
Uice
Uice is offline
[Para] Ik denk dat mensen die 'm niet kunnen zien gewoon iets langer moeten wachten, want hij is vrij groot, dus het kan even duren voor 'ie geladen is. Zeker als je relatief langzaam internet hebt.

Ik ga zelf overigens stemmen als ik weer toegang heb tot een niet-draadloos toetsenbord, want deze valt om de haverklap uit en is dus niet echt geschikt voor allerhande uiteenzettingen. [/Para]
Oud 11-01-2011, 15:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[Para] Ik denk dat mensen die 'm niet kunnen zien gewoon iets langer moeten wachten, want hij is vrij groot, dus het kan even duren voor 'ie geladen is. Zeker als je relatief langzaam internet hebt.[/Para]
Ik wilde hem net verkleinen, toen me opviel in PS dat ie nog in CMYK-mode stond ipv RGB. En CMYK-afbeeldingen tonen niet altijd even goed in alle browsers. Probleem verholpen!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 16:00
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik wilde hem net verkleinen, toen me opviel in PS dat ie nog in CMYK-mode stond ipv RGB. En CMYK-afbeeldingen tonen niet altijd even goed in alle browsers. Probleem verholpen!
Ik dacht al, want opeens kon ik hem wel zien

--

Ik vind het jammer dat ik van veel werken al meteen kan zien wie ze gemaakt heeft. Maakt het voor mij toch moeilijker om te stemmen.

Werk 4 - 10 punten
Ik zag pas na een paar keer kijken dat het zwart/bruine aan de bovenkant rook was, ik dacht eerst dat het getekend was vanuit een grot gezien. Wat raar zou zijn, aangezien grotten niet echt bij steden horen. Deze krijgt 10 punten omdat ik er het langs naar kan kijken. Bij de anderen denk ik na een minuut wel dat ik het gezien heb, maar deze blijft voor mij om de één of andere manier toch boeien. Al is het inderdaad een beetje 'simpel' getekend.

Werk 2 - 7 punten
Ik heb vaag het gevoel dat ik dit concept al een paar keer eerder gezien heb, ergens. Verder is het natuurlijk knap getekend en is ook grappig om naar te kijken. Dar er ook een zichtbaar verhaal in zit maakt het ook mooi.

Werk 4 punten
Het verhaal is erg leuk en het is geestig getekend. Dat die ufo-achtige paal aan het begin ook aan het eind terugkomt vind ik mooi.
Oud 11-01-2011, 16:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Werk 4 - 10 punten
Al is het inderdaad een beetje 'simpel' getekend.
Er kan anders heel wat werk in die eenvoud zitten. Iets met zo min mogelijk lijnen en kleuren herkenbaar, sfeervol en interessant maken, is erg moeilijk. Vind ik, althans.
Oud 11-01-2011, 17:14
Rationeel
Rationeel is offline
Werk 4 - 10 punten
wow, gelukkig is hij opnieuw geuploadetetededt, anders had ik hem gemist. m.i. meest rakende uitwerking van het thema en doordachte eenvoud.

Werk 7 - 7 punten
ondanks de eventuele birds-referentie spreekt het me wel aan. helemaal mijn stijl en ik zou zoiets zo aan de muur kunnen hangen

Werk 3 - 4 punten
al is het maar voor de teksten op de muren etc. originele uitwerking van het thema.

zoals eerder gezegd vind ik bij werk 1 het thema te letterlijk genomen en te simpel uitgewerkt. werk 2 is mooi gedaan, maar ik voel het verband met het thema niet. werk 5... ik snap het niet en het doet me niets. werk 6 heb ik volgens mij weleens ergens op een muur gespoten zien staan. mooi werk, maar ook hier zie ik het thema niet echt terug
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 06:15
Verwijderd
werk 1: te dicht bij het onderwerp wat mij betreft, dan heb je stedelijke en monsters wel heel erg letterlijk opgepakt.
werk 2:erg grappig gedaan, het is mij idd niet helemaal duidelijk wat nou de stedelijke kant eraan is maar ik vind m wel super
werk 3: goed bedacht, erg origineel verhaal, een simpele tekenstijl maar dat past wel bij het verhaal
werk 4:ik zie er een soort van bouwplaats in, en dat vind ik wel goed gevonden want ik heb een hekel aan al die nieuwe ''geniale''bouwprojecten in de steden die voor herrie zorgen(noord-zuid lijn etc)
werk 5:grappig gedaan maar iets teveel aan de simpele kant.
werk 6: heb ik eigenlijk niet veel meer over te zeggen dan mijn voorgangers hebben gedaan, al vind ik dat die clown wel graffiti kan zijn en in dat geval is het spotten met graffiti, wat ik bij stedelijke monsters wel toepasselijk vind, maar het reuzenrad had veel beter gekund.
werk 7:goed concept, jammer dat de schilderstijl zo wazig is

Plaatsen:
1. werk 2(10 punten)
2. werk 5
3. werk 3
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 09:07
Verwijderd
Werk 2 - 10 punten
Gratis drinken als een lokkertje! Details en ook details als dat de lippen langzaam vorm krijgen zodra de man rijkt naar het flesje. Gebruik van kleur en vanuit welke hoeken het is getekend, dit doet me goed.
Ook lijkt het haast wel of de snackmachine z'n oortjes naar beneden heeft hangen en lekker relaxed zijn slachtoffer aan het verteren is, wellicht is hij aan het genieten van de na-smaak.
Enige om aan te merken:
Zoals Uice al zei, die schaduw in het laatste plaatje is impossible.

Werk 3 - 7 punten
teksten als "kom toch binnen" en "neuken met een wijf, dat doe je met deo op je lijf" forceren me om deze strip sowieso te lezen. Verhaal is flink duidelijk, de man is die lelijke hoeren en reclame zat en komt vervolgens in een geweldig stuk natuur terecht. En dan komt het mooiste, de cycles begint opnieuw! Personelijk vind ik dat erg mooi maar wat nog mooier is is dat de nieuwe stad zo klein is, uit de man komt en dat zet me aan het denken.

Natuurlijk zou de man een hutje bouwen in zijn mooie natuur maar uiteindelijk zal men toch weer steden maken, ook al zouden ze een nieuwe kans krijgen om het wat beter en zuiniger aan te pakken. Aldus, zo zie ik dit verhaal.

Normaal gesproken stoor ik me aan strips die constant een frontaal beeld geven, hier niet... hmmzzz... *frons*
De uitwerking is slordig maar ik zie dat door de vingers, er zitten goede gezichtuitdrukkingen tussen en de facepalm kan ik zekers waarderen.

Werk 4
5 punten

Nice! Ben zelf niet zo van het ultra strakke nette computer gebeuren maar dit is zeer goed gedaan. Goede associaties en goede keuze in kleurgebruik.
Duidelijk beeld en ja, het is maar dat werk 2 (en 3, oei!) me personelijk wat meer aanspreekt anders was het wel even knokken geweest.

Werk 6, jammer van de clown maar verder goed werk geleverd
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 09:16
Verwijderd
werk 1
0
werk 2
74
werk 3
36
werk 4
39
werk 5
7
werk 6
25
werk 7
19
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 12:03
flyaway
flyaway is offline
Ik vind het allemaal niet zo origineel eigenlijk Maar wel mooi uitgevoerd. Ligt denk ik meer aan het gekozen thema dan aan de tekenaars.

Werk 1: Mooi kleurgebruik, fijne stijl, echter had ik dit beeld als eerste in mijn hoofd toen ik las wat het thema was en ik vind het daarom niet zo origineel.
Werk 2: Leuk idee, ik vind vooral de perspectieven voor elk plaatje erg goed gekozen. Leuke stijl ook. Ergens vind ik het wel jammer dat het idee niet in 1 plaatje is gevat en dat de strip eerder nodig lijkt dan bewust gekozen.
Werk 3: Leuke ontwikkeling in het verhaal, alleen jammer dat het beeld niet verder is uitgewerkt. Het lijkt meer een schets dan een werk. Wel grappig gedaan.
Werk 4: Erg mooi gedaan. Het thema van uitlaatgassen is niet erg origineel, maar de uitwerking des te meer.
Werk 5: Grappig, zal wel wat thematiek in zitten. Had misschien wat meer mee gekund om het tot uiting te laten komen.
Werk 6: Hele fijne compositie, prettig kleurgebruik, deze zou ik graag in mijn kamer hangen om nog eens naar te kijken. Ik zie alleen het monsterlijke niet zo.
Werk 7: Ik heb het gevoel deze al eerder gezien te hebben...

Plaats 1: Werk 4. Erg mooi getekend, goed uitgewerkt.
Plaats 2: Werk 6. Vanwege de compositie, die spreekt mij erg aan.
Plaats 3: Werk 2. Leuk getekend, grappig idee.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Werk 2 - 7 punten
Ik heb vaag het gevoel dat ik dit concept al een paar keer eerder gezien heb, ergens. Verder is het natuurlijk knap getekend en is ook grappig om naar te kijken. Dar er ook een zichtbaar verhaal in zit maakt het ook mooi.
Ik moet meteen denken aan twee verhalen van Paul van Loon - de ene waarin de stoel van de bovenmeester leeft en uiteindelijk de bovenmeester opeet. En een ander verhaal dat gaat over dat dieren zich steeds meer aanpassen aan het leven in de stad, bijvoorbeeld vossen die grijs worden ipv rood. En dan word de hoofdpersoon opgegeten door een monster dat zich vermomd heeft als flatgebouw.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 16:49
Verwijderd
Zo! over een half uurtje ofzo komt de final post
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 17:10
Uice
Uice is offline
Waarom zo snel?
Oud 14-01-2011, 17:18
Verwijderd
Ja, waarom zo snel? Er zijn pas vijf dagen voorbij. Ik ging er eigenlijk vanuit dat we net als de vorige keer gewoon minstens een week zouden krijgen. Ik ben nu voor 't eerst weer thuis sinds dit topic geopend werd en vandaag heb ik eigenlijk geen tijd meer om te stemmen, dus ik vind het maar onhandig.

Maar goed, even snel een beknopt stemlijstje opstellen dan maar.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 17:38
Verwijderd
1) Werk 4. Op hoog niveau uitgevoerd, mooie simplificatie van complexe vormen, strak gedaan, tof kleurgebruik. Het is een uitstekende uitvoering van wat Uice zo mooi omschrijft als een klassiek concept. Kortom, niks op aan te merken.

2) Werk 3. Jammer van het schetsachtige en jammer dat de tweede pagina minder is uitgewerkt dan de eerste, maar het is een goed verhaal en ik moest erom lachen, dat is ook wat waard. In de eerste pagina zitten wat weloverwogen keuzes wat betreft kleur en contrast, dat vind ik ook goed. Hier en daar ook wat treffende houdingen en gezichtsuitdrukkingen. Ja, prrrima. 7 punten.

3) Werk 7. Tegen een Hitchcockreferentie kan ik geen nee zeggen. Wel jammer van de slordige ramen. 4 punten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 17:47
Verwijderd
het topic was al gezonken en de meeste art mensen hadden al hun stem uitgebracht en mijn hoofd zat inderdaad fout

Ik wacht wel!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 17:53
Verwijderd
Hoezee! Dan zal ik later wellicht nog wat commentaar leveren op de andere inzendingen.

Wat is de deadline voor 't stemmen nu? Dat is misschien wel handig om te weten voor mensen die wel willen stemmen maar er nog niet aan toegekomen zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 17:56
Verwijderd
Dat mag... jij bepalen ;x
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 18:02
Verwijderd
Nou, dan zeg ik dat de polls sluiten op.. Hm. Maandag 17 januari, om 23:59. Een week na de aanvang van de stemronde, zoals de vorige keer.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 15:19
Verwijderd
1: niet zo origineel, maar wel mooi uitgewerkt, goede textuur van de aarde
2: originele interpretatie van de opdracht, fijne details
3: leuk voor in een tijdschrift ofzo, maar hm, hm. Ik hou gewoon meer van dingen met kleur.
4: zou zo als poster of t-shirt kunnen worden uitgegeven, simpel maar niets te weinig
5: euh, grappig idee, maar beetje simpel
6: kleurig, leuke jaren '80 stijl, wel minder professionele uitstraling maar dat past er wel bij
7: mooi schilderij, maar de raampjes mochten wat strakker van mij en ik zie er geen monster in

Mijn top 3:
10 punten: nummer 4
7 punten: nummer 2
4 punten: nummer 6
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 19:23
Verwijderd
1. Het ziet er mooi uit, maar het idee had wel iets creatiever gekund. Nu is in principe de opdracht letterlijk uitgebeeld, maar er had meer ingezeten.

2. Erg mooi uitgevoerd, het verhaal is heel erg duidelijk uitgebeeld, en ook de benadering van de opdracht vind ik erg creatief.

3. Grappig om de stad op die manier uit te beelden. Ook de ontknoping en de boodschap vind ik goed gevonden. Een leuke eigen stijl van tekenen.

4. Originele invalshoek. Hoe langer ik er naar kijk hoe interessanter het wordt. Er gaat wel degelijk iets duisters vanuit, en de compositie vind ik erg geslaagd, evenals de verschillende kleurtinten.

5.Ziet eruit als maximaal 5 minuten werk, en er is ook niks zelf getekend of geschilderd. Een onvoldoende!

6. Iets te rommelig en slordig naar mijn smaak. Wel een kudo erbij voor het jaren '80 uiterlijk dat het heeft gekregen door de kleuren.

7. Ook weer originele invalshoek. Zorgt voor een interessant plaatje. Maar toch net iets te simpel ten opzichte van de rest.

Lastig, er zitten een paar goede bij.

10 punten: werk 2
7 punten: werk 4
4 punten: werk 3
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 22:32
Mahonie
Mahonie is offline
10 punten: werk 7 - de kleuren en sfeer spreken me het meeste aan, dit zou ik aan de muur hangen

7 punten: werk 2 - leuk dat er een verhaaltje inzit + tekenstijl en kleuren die ik interessant vind

4 punten: werk 3 - combinatie humor/ achterliggende boodschap en met slechts enkele krachige lijnen zoveel over kunnen brengen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 22:42
Verwijderd
Ik zal zo halfdood de eindpost maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten