Dan zit je dus fout: je had meteen tips moeten vragen

Of eerst goed nadenken...leermomentje...
Ik begrjp de voorwaarden, omdat die dus precies proberen te voorkomen dat je mijn tip ging volgen.
Het beste wat je dus nu kunt doen is stiekem toch via mijn tip.
alles op een paard wedden, en als dat paard t dan goed doet win je.
Dit doe je door alle 5 aandelen te gaan zitten in dezlefde branche. Doet die branche het dan goed (meestal is koersbepalende info branchtegevoelig ipv fondsgevoelig. bijv: er komt info dat feit A zich voordoet= > alle bedrijven die in deze branche zitten, profiteren.), dan ga je 5 keer omhoog.
Bijvoorbeeld:
Je gokt op de uitzendbranche Als de econ weer wat aantrekt, merken de uitzenders dit als eerste (bedrijven zijn nog wat huiverig om vaste contracten aan te gaan)
je koopt randstad, vedior, etc. Moet je wel weten in welke branche de aex en midkap bedrijven zitten.
of je gokt op de automatiseerders
of op financials (abn/ing/binckbanketc., maar ook jouw sns en aegon. Dus als je hoge transactiekosten moet betalen, is dit misschien jouw optie.
of op ICT: asml / philips/ etc
gok NIET op conjunctuur ongevoelige fondsen in de voedingssector. Die zijn stabieler, de kans op een hoge winst (en dat wil jij) is geringer.
Kortom:
put all your eggs in one basket (dus net in tegenstelling tot de beurstip voor echte beleggers, die is Don't put all your eggs in one basket)