Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ligt eraan wat je zoekt, qua natuur en omgeving. Ik heb vier maanden in Torreilles-Plage gewerkt, een camping aan het strand, op twintig minuten fietsen van een klein dorpje vandaag. Perpignan, grote stad, lag ongeveer twintig minuten met de auto verder. Dus, zon, zee en strand genoeg. Als je een uurtje in de auto zat, zat je midden in de bergen en was er dus weer een heel andere omgeving. Er was genoeg te doen (raften, canyoning, jetski, bergtochten etc) maar het was daar ook heerljk om 'gewoon' bij te komen en te relaxen. Voordeel is dat je na een half uurtje rijden in Spanje was en op twee uur reizen van Barcelona. Er lag heel erg leuk grensplaatsje, ik ben alleen de naam vergeten.... Erg druk, heel touristisch en niet veel leuker dan voor een dag, maar in ieder geval erg leuk.
Mocht je besluiten in die hoek te gaan, neem dan wel een windscherm mee. Waaien doet het namelijk ALTIJD. |
![]() |
|
Ik ben een paar jaar geleden in Zuid-Frankrijk geweest. Nice en Marseille vielen een beetje tegen maar Montpellier vonden we toen echt een superleuke stad, ook echt zo'n zuidelijke sfeer hangt daar, super gaaf. We zijn toen ook naar Digne geweest, klein plaatsje net iets boven Marseille en Nice maar supermooie omgeving daar, echt heel anders dan die grote steden. Verwacht er geen bruisende omgeving maar juist dat rustgevende met die supermooie natuur vonden we heel erg gaaf.
|
![]() |
Als je geintereseerd bent in cultuur, zijn de volgende plaatsen in Frankrijk misschien wel de moeite waard:
-Avignon (daar staat een heel mooi paleis van de paus, en er is in de zomer altijd een groot muziekfestival) -Nimes (daar staat een van de best bewaarde romeinse tempels ter wereld) -Orange (daar staat oa een heel mooi Romeins theater) -Pont du Gare (Romeins aquaduct vlakbij Nimes, erg indrukwekkend) -Carcasonne (een hele mooie middeleeuwse ommuurde stad) Veel succes!
|
Als ik het zo lees neig ik een beetje naar de route Antwerpen - Reims - Lyon - Avignon - Nimes - Montpellier - Barcelona. Dan komen we bij veel van de genoemde opties in de buurt en hebben we naar verwachting in september ook mooi weer.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
1870: oolog tussen Frankrijk en Duitsland Caviamax | 7 | 04-02-2011 21:28 | |
Werk, Geld & Recht |
Beurstopic Verwijderd | 118 | 26-03-2010 19:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Mislukken integratie schuld PvdA' Atje85 | 148 | 13-01-2004 21:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |