Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2011, 10:58
bably_mash
bably_mash is offline
Ik moet een onderzoek doen voor school
en ik de vraag luidt zoals hier boven voor de mensen die weten dat ze gewelddadige games spelen: waarom speel per sé gewelddadige games?
Je kan ook andere soorten games spelen zoals sport,race spellen,muziek spel ....

gewelddadige games zijn volgens de PEGI indeling games van vanaf 16+
dus als er 16+ staat op de cover van u CD hoesje dan heb je te maken met een gewelddadige game

gelieve mij zoveel mogelijk informatie mee te delen en een zo grondig mogelijk antwoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2011, 11:19
Sherlock
Sherlock is offline
Omdat ik dingen kan doen wat in het echt niet kan!

En omdat ik own
Oud 24-01-2011, 14:01
DAH
DAH is offline
Geweld enzo boeit me niet wat games betreft. Maar er zijn soms van die gekken die denken: leven=gta IV. Dat is niet bepaald goed.

Maar meestal zijn 't gewoon leuke games en of er 16+ of 18+ op staat boeit me niet echt, behalve 't feit dat ik ze nog niet kan kopen .
Oud 24-01-2011, 14:29
Batave
Batave is offline
Citaat:
Omdat ik dingen kan doen wat in het echt niet kan!

En omdat ik own
Vooral het laatste . Ik gok dat het iets met oerdriften te maken heeft.
Oud 24-01-2011, 15:54
bably_mash
bably_mash is offline
Citaat:
Geweld enzo boeit me niet wat games betreft. Maar er zijn soms van die gekken die denken: leven=gta IV. Dat is niet bepaald goed.

Maar meestal zijn 't gewoon leuke games en of er 16+ of 18+ op staat boeit me niet echt, behalve 't feit dat ik ze nog niet kan kopen .

dus voor jouw kan je ermee leven als je voor de rest van u leven gaat gamen op alle spellen behalve gewelddadige games?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 16:08
Verwijderd
Waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 16:18
DAH
DAH is offline
Citaat:
dus voor jouw kan je ermee leven als je voor de rest van u leven gaat gamen op alle spellen behalve gewelddadige games?
Hoe bedoel je?
Ik kan natuurlijk wel zonder fps, strategy spreekt mij meer aan. Maar ik bedoel met "geweld in games boeit me niet zo" bedoel ik dat het me niet uitmaakt of er wel of niet geweld in zit. Zolang je bij een shooter wel bloed of uberhaupt iets ziet dat wijst op 't feit dat je iemand hebt geraakt, behalve een lijk.
Oud 24-01-2011, 16:28
bably_mash
bably_mash is offline
Citaat:
Waarom niet.
maar ik wil juist weten waarom wel daar gaat mijn onderzoeksvraag juist om
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 17:19
mepsteen
mepsteen is offline
Omdat het kan.
Oud 24-01-2011, 17:41
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik speel ook genoeg spellen die erg weinig echt moorden geweld bevaten; Denk aan city builders en tycoon games.
Als ik wel een spel met geweld speel? Ik houd niet van de zogenaamde realistishe schooters dus die speel ik amper, wel speel ik sci-fi en fantasy games en daar hoort het geweld/moorden in de verhaallijn.
Oud 24-01-2011, 17:57
Donsbol
Donsbol is offline
Het is best leuk om met wat vrienden online te gaan knallen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 22:43
bably_mash
bably_mash is offline
Citaat:
Ik speel ook genoeg spellen die erg weinig echt moorden geweld bevaten; Denk aan city builders en tycoon games.
Als ik wel een spel met geweld speel? Ik houd niet van de zogenaamde realistishe schooters dus die speel ik amper, wel speel ik sci-fi en fantasy games en daar hoort het geweld/moorden in de verhaallijn.
en waarom juist speel je dat dan?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 23:31
Gerben901
Gerben901 is offline
nou je kan af en toe je frustratie kwijt en je schiet iemand of slaat iemand liever dood in een spel dan in het echt neem ik aan
maar ik speel geweldadige games omdat
- Sommige geweldadige scenes vind ik grappig ( sadistisch dus )
- Omdat het mogelijk is een spel maar absoluut onmogelijk in de echte wereld
- Ik kan mijn frustratie uitleven bij sommige schiet/vecht spellen
- Als ik iemand niet mag en ik sla hem in het echt in elkaar dan kom ik in de problemen
als ik een figuur van die persoon namaak en dan inmekaar sla en doodschiet
dan kom ik niet in de problemen en volgens mij werkt het even goed als frustatie uitlaat klep.
- En sommige ( Geweldadige spellen) zoals de GrandTheftAuto series zijn voor mij gewoon grappig omdat dat in het echt gewoon niet mogelijk is zou ook niet echt goed zijn ( je heb een auto gestolen mensen overreden drukt op een paar knopjes en niemand weet meer dat jij het gedaan) dus gewoon in het echt zijn dit soort dingen niet mogelijk of niet voor te stellen
waardoor het voor de jeugd leuk is om te spelen.
- geweldadige games worden als ( Cool,Flex,Groovie of hoe je ook wil noemen)beschouwd.

is dit grondig genoeg?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 11:31
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
en waarom juist speel je dat dan?
Immersie, in een andere wereld zijn; zulke dingen.
Oud 25-01-2011, 12:09
Breakdown
Breakdown is offline
2 Engelse woorden

Blood
Guns
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 12:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
waarom speel per sé gewelddadige games?
Waarom spelen jongens van een jaar of vijf soldaatje?
Oud 25-01-2011, 13:00
Verwijderd
Met geweldadige games voel je echt een spanning. Bijvoorbeeld je hoort een geluidje ergens dichtbij en het is plotseling heel stil.
En jongens tussen 12-18 zoeken vooral spanning waardoor het goed uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 13:31
Mobius
Mobius is offline
De mens is gewelddadig en wreed aangelegd. Zou er nu extreme schaarste uitbreken m.b.t. primaire levensbehoeften zou ieder mens weer aangewezen zijn op zijn primatendrang en er niet over twijfelen iemand te vermoorden om zelf aan eten te komen. De huidige verzadigde maatschappij met zijn overvloed en wetgeving houdt dit keurig onder de duim maar er blijft toch een achterliggende behoefte voor geweld. Geweld uitbannen is daarom hetzelfde als het uitbannen van paringsdrang, je kan het niet stoppen. Vandaar dat er ook ieder jaar zoveel geld omgaat in de "geweldsindustrie".

Tot zover de verklaring.

De meeste games die ik speel hebben een flinke portie geweld. De enige racegame waar ik van houd is Carmageddon en strategie vind ik al snel niet meer boeiend als ik geen vijandige stam of natie kan uitroeien. Mij zul je dus ook nooit Sim City zien spelen. Ik denk dat het iets te maken heeft met de drang om te winnen, je tegenstander te zien kruipen en een gevoel van macht te hebben. De meeste mensen zijn overdags op school of op hun werk overgeleverd aan de autoriteit van anderen (voor de zelfstandig ondernemers hier: goed bezig!) en kunnen in hun vrije tijd zelf de baas spelen en hun mannetje staan.

Laatst gewijzigd op 25-01-2011 om 13:36.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 17:31
Verwijderd
omdat ik in t echt geen mensen in hun hoofd mag schieten en geen ak vast kan houden
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 17:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Om lekker af te kunnen reageren. Hersenloos dingen kapot slaan of schieten werkt ontspannend en agressie-ontladend, helemaal als je in de stress zit.
En het is leuk om grenzen (zowel ethische als geprogrammeerde) op te zoeken in games. Hoever je kunt gaan in het spel, qua geweld.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik geweldloze games niet de moeite waard vind.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 13:18
aftersneak375
aftersneak375 is offline
Omdat je je in een spel lekker af kunt reageren (in het echt ook wel maar dat zou ik maar niet doen hé )
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 21:08
PunkyFunkyDucky
PunkyFunkyDucky is offline
Bevolkingsgroepen uitroeien en kloosters plunderen is best wel vermakelijk Kamelen maken zo grappig geluid als hun scheld word gekliefd met een bijl Bmoooooh!
Oud 03-02-2011, 10:35
Rob
Rob is offline
Ik maak bij gamen niet snel onderscheid tussen wel of niet geweldadig: de gameplay vind ik belangrijker. Geweldadigheid is voor mij dus geen bepalende factor of ik een game wel of niet speel.

Geweldadige games speel ik vooral omdat ik er geen morele bezwaren tegen heb om iets of iemand stukje bij beetje uit elkaar te halen en vervolgens met zijn eigen arm tegen de vlakte aan te slaan. Het is, net zoals games zonder geweld, een vorm van vermaak.
Oud 06-02-2011, 04:11
Jefar
Jefar is offline
Omdat ik me daarmee voorbereid op de zombies
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 09:38
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik maak bij gamen niet snel onderscheid tussen wel of niet geweldadig: de gameplay vind ik belangrijker. Geweldadigheid is voor mij dus geen bepalende factor of ik een game wel of niet speel.

Geweldadige games speel ik vooral omdat ik er geen morele bezwaren tegen heb om iets of iemand stukje bij beetje uit elkaar te halen en vervolgens met zijn eigen arm tegen de vlakte aan te slaan. Het is, net zoals games zonder geweld, een vorm van vermaak.
Oud 07-02-2011, 20:39
iTom14
iTom14 is offline
Citaat:

Zoals in bovenstaande citaat wordt gezegd.

Ik speel gewelddadige games, omdat je er gewoon dingen kunt doen die in het echte leven niet mogelijk zijn. Zelf word ik er totaal niet agressief van. Ik scheld weleens, maar dat heb ik niet alleen gebaseerd op het taalgebruik in games.

Mag ik de topicstarter er overigens op verwijzen dat 16+ games niet altijd gewelddadig hoeven te zijn? Over het algemeen wel, maar er zijn weleens van die racegames voor 16+. Hier komt vaak wel grof taalgebruik in voor en in sommige gevallen ook bloot, maar dat is geen geweld. Grof taalgebruik ook niet, in mijn ogen, althans. Aangezien geweld meer tégen jou bedoeld is, terwijl dat bij games niet is. Ik bedoel; alsof een personage in een game jou aankijkt, aanwijst en je dan uitscheld... Daar heb ik nooit iets van gemerkt...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 00:41
Batave
Batave is offline
Met grof taalgebruik wordt over het algemeen het gebruik van het woord "fuck" bedoeld.
Oud 09-02-2011, 20:44
Vice
Vice is offline
Citaat:

Dit dus.
Reageren

Regels voor berichten