Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2011, 16:26
Verwijderd
Ik heb soms als ik zit te internetten ineens dat die pagina waar ik dan op zit zich echt mega vaak gaat openen en er is geen beginnen aan om ze allemaal dicht te klikken, weet iemand wat dat is?
Want dat is nogal vervelend aangezien ik dan meestal mn laptop uit moet zetten zonder dat ik de kans heb documenten etc. op te slaan.
Ik heb wel een virusscanner die ik regelmatig update dus daar kan het bijna niet aan liggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2011, 16:36
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Klinkt een beetje als zo'n msn virus, best kans dat de virusscanner het niet herkent.
Kijk is bij msconfig. (start -> uitvoeren -> msconfig -> tabblad opstarten) kijk is bij de dingen die aangevinkt staan of je het zo herkent wat het is.. (of maak eventueel even een screenshotje)
als je weet hoe het heet kan je het handmatig van je computer verwijderen.

Je zou ook bij taakbeheer kunnen kijken, en dan kijken bij alle processen die aanstaan of er 1 bijzit die je echt niks zegt, (je kan even googlen wat het proces doet, dus niet zomaar alles uit gaan schakelen)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 17:01
Verwijderd
Het klinkt inderdaad als een fantastisch virus. Of het ligt aan de pagina zelf natuurlijk, maar in dit geval vind ik dat moeilijk te geloven.

Wat voor virusscanner gebruik je op je laptop?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 17:08
Verwijderd
ik gebruik een virusscanner van avg volgens mij, en het gebeurt bijna alleen bij hyves
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 12:15
jacobdb
jacobdb is offline
welke browser gebruik je? IE heeft hier namelijk nogal een handje van om dit soort script geintjes automatisch uit te voeren
Oud 27-01-2011, 14:58
Verwijderd
@jacobdb, ik heb Internet Explorer
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 17:09
Sander =D
Sander =D is offline
De oplossing:
Download firefox of google chrome.
Ik raad firefox aan
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 17:15
Batave
Batave is offline
Ik raad chrome aan.
Oud 27-01-2011, 17:28
Sander =D
Sander =D is offline
Citaat:
Ik raad chrome aan.
Ieder zijn keus

Om het makkelijker te maken:
Chrome is net een klein beetje sneller dan firefox, alleen het verschil is nauwelijks merkbaar.
Het nadeel een chroom is dat het niet alles perfect ondersteund (de meeste standaart dingetjes wel, zoals Youtube, flash plaatjes etc. )
Ook is firefox net wat stabieler dan chrome, ookal is dt verschil ook nauwelijks te merken.

Voor jou is google chrome ook mischien wat meer aangeraden, aangezien firefox meer iets is voor de geavanceerdere computer gebruikers. Dit vanwege de compactibiliteid met een groot aantal scripts etc.

Make your choice
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 17:32
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ieder zijn keus

Om het makkelijker te maken:
Chrome is net een klein beetje sneller dan firefox, alleen het verschil is nauwelijks merkbaar.
Het nadeel een chroom is dat het niet alles perfect ondersteund (de meeste standaart dingetjes wel, zoals Youtube, flash plaatjes etc. )
Ook is firefox net wat stabieler dan chrome, ookal is dt verschil ook nauwelijks te merken.

Voor jou is google chrome ook mischien wat meer aangeraden, aangezien firefox meer iets is voor de geavanceerdere computer gebruikers. Dit vanwege de compactibiliteid met een groot aantal scripts etc.

Make your choice
Ik heb nog nooit problemen gehad met ook maar iets met chrome. Ik betwijfel dat de compabiliteit met scripts zo'n groot verschil is. Het enige verschil is dat Firefox meer plug-ins heeft dat chrome.
Oud 28-01-2011, 06:21
Verwijderd
alleen als je zoiets download, heeft dat dan ook gevolgen voor de andere computers bij mij thuis??
want die zijn volgens mij op een of andere manier een netwerk ofzo(ik heb werkelijk niet veel verstand van computers dus t kan best zijn dat ik fout zit)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 09:31
freyk
freyk is offline
Dat zou goed kunnen, Duckdoggy, maar wij weten niet met wat voor een virus/spyware te maken hebben.
Zou je aub met hijackthis een logje maken en de inhoud in [centraal] spyware, adware en virussen topic plaatsen?
Oud 29-01-2011, 11:39
Sander =D
Sander =D is offline
Je hebt idd virussen die zichzelf kunnen verspreiden over je netwerk.
Ze komen niet zo heel vaak voor, dus de kans is klein dat je die hebt
Mocht je dezelfde fouten gaan zien op de andere computers dan weet je dat het die wel was

@Batava, dan is dit puur een persoonlijke questie, ik heb namelijk al regelmatig klachten gehad van chrome

@Duckdoggy,
Als je het zeker wilt weten kan ik je het programma: Malwarebytes antimalware aanraden.
Simpel en gratis programmatje, dat bijna alle kwaadaardige dingetjes kan verwijderen.
Het programma is hier te downloaden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten