Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2011, 22:01
mn*
mn* is offline
Ik heb gelezen dat sommige factoren zoals stress grijze haren kunnen veroorzaken, maar weet iemand of als je het onder controle hebt, de grijze haren dan vanzelf weg gaan?

Ook weet ik dat grijze haren erfelijk bepaald is, maar mijn ouders hadden het pas rond hun 40ste. Ik ben nu 16 en heb er wel meer dn 10

Wie had/heeft ook grijze haren op jonge leeftijd en wat is de oorzaak bij jou, weet je dat?

Ik namelijk niet..
En er staat op sommige sites dat slechte voedingspatroon ook een van de oorzaken is. Weet iemand er meer over; wat houdt die slechte voedingspatroon in?

ik hoop nog reacties te krijgen,

grz
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 08:08
Verwijderd
ik ben nu 14 en mn uitgroei is ook blond/grijs.
Als het van stress kan komen dan zal dat bij mij ook wel een van de oorzaken zijn.
ik weet niet of jonge/meisje zijn nog verschil maakt.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 09:49
Pluis
Pluis is offline
het is voornamelijk genetisch bepaald. Je haar wordt pas grijs door voedingsproblemen als je écht heel erg ondervoed bent a la kindertjes in 3e wereld landen.
Oud 31-01-2011, 10:40
M@rco
M@rco is offline
Ik ben 25 maar heb ook al zeker sinds m'n 18e wat grijze (of eigenlijk witte) haren. Het valt bij mij niet erg op en het interesseert me sowieso niet zoveel. Het is, zoals Pluis zegt, vooral genetisch (mijn vader was ook al vroeg grijs), je kunt er zelf niet zoveel aan doen (behalve je haar verven als je er echt niet mee om kunt gaan ).
Oud 31-01-2011, 17:28
mn*
mn* is offline
Citaat:
het is voornamelijk genetisch bepaald. Je haar wordt pas grijs door voedingsproblemen als je écht heel erg ondervoed bent a la kindertjes in 3e wereld landen.
genetisch bepaald? betekent dat niet dat je het van je ouders erft, maar mijn ouders kregen pas grijze haren toen ze rond 40 waren.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 17:31
mn*
mn* is offline
Citaat:
ik ben nu 14 en mn uitgroei is ook blond/grijs.
Als het van stress kan komen dan zal dat bij mij ook wel een van de oorzaken zijn.
ik weet niet of jonge/meisje zijn nog verschil maakt.
Ik heb een vraagje, hadden jouw ouders ook vroeg grijze haren? Want dan kan genetisch bepaaldheid bij jou de oorzaak zijn.. maar volgens mij niet bij mij.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 13:33
x-justagirl-x
x-justagirl-x is offline
Mijn ex-vriend had ook al vroeg last van grijze haren, daarom verfde hij zijn haar in zijn eigen haarkleur =). Zelf vond hij het heel erg vervelend. Zijn vader had precies hetzelfde, waardoor het bij hem waarschijnlijk genetisch is bepaald.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 13:44
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje, hadden jouw ouders ook vroeg grijze haren? Want dan kan genetisch bepaaldheid bij jou de oorzaak zijn.. maar volgens mij niet bij mij.
Om genetisch bepaald te zijn hoef je het nog niet terug te zien bij je ouders of andere familieleden. Het kan zijn dat de combinatie van de genen bij je ouders ervoor zorgen dat jij het hebt maar dat het bij hen individueel niet genoeg is om tot uiting te komen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 16:55
Verwijderd
@mn*&Volk
mn ouders beide rond hun 35ste volgens mij, mn opa begon wel al toen ie 17 was
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 18:08
Pluis
Pluis is offline
m'n pa werd op z'n 18e grijs. m'n moeder nu 50 en die is nog helemaal niet grijs. zo heel af en toe plukt ze er een grijs haartje tussenuit. haar vader (mijn opa dus) werd op z'n 75e ofzo pas een klein beetje grijs. ik hoop dus dat ik mama's haar heb
Oud 07-02-2011, 19:09
Verwijderd
van hele erge stress kan je ook totale haaruitval krijgen. grijze haren zijn makkelijk te verven
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 21:11
Verwijderd
@erkend
Maar voor blond/grijze uitgroei op mn 14de krijg je ook nare opmerkingen...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 09:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Er is een verschil tussen pigmentloze haren en de haren die je krijgt als je echt grijs gaat worden. Die hebben meestal ook een andere vorm - kroezig ofzo - dan de rest van je haren. Als ze gewoon in je haar mengen, maar wit zijn, dan is het misschien gewoon een pigmentvlekje op je hoofd waar het door komt. Ik heb ook weleens een zwarte haar.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 09:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
@erkend
Maar voor blond/grijze uitgroei op mn 14de krijg je ook nare opmerkingen...
Op je 14e kom je nergens op een prettige manier mee weg.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 08:47
flyaway
flyaway is offline
In mijn collegejaar zit een jongen die al voor de helft grijs is, maar het staat 'm best.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 23:02
Verwijderd
Hebben die haren een andere structuur dan je andere haren of niet?
Zo ja, dan kan het zijn dat het om grijze haren gaat. maar op je 14de?

Maar ik heb bijvoorbeeld een zooitje haren die heel erg blond zijn en als brunette zijnde denk je snel dat die grijs zijn terwijl gezien de structuur van die haren het toch echt geen grijze haren zijn.

Dus dat kan je nog even checken
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 14:34
anne-maria
anne-maria is offline
De vriend van een vriendin van mij kreeg het op zijn negentiende.

Dus het kan, ja.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 16:01
Hulk
Hulk is offline
Oud 25-02-2011, 19:38
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Om genetisch bepaald te zijn hoef je het nog niet terug te zien bij je ouders of andere familieleden. Het kan zijn dat de combinatie van de genen bij je ouders ervoor zorgen dat jij het hebt maar dat het bij hen individueel niet genoeg is om tot uiting te komen.
Daarom kunnen ouders met blond haar ook een kind met rood haar krijgen... Het is dan gewoon een gen dat de hele tijd onzichtbaar aanwezig was... Sommige genen kunnen generaties lang "onzichtbaar" zijn... (hoewel de kans daarop bij elke generatie kleiner wordt)
Oud 28-02-2011, 21:59
Plork
Plork is offline
Weet je, grijs haar is helemaal niet zo erg eigenlijk.
M'n opa en m'n vader zeggen altijd:
30 jaar zwart
30 jaar grijs
30 jaar kaal
en dan zien we wel weer verder
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:27
Verwijderd
Genetisch wil niet zeggen dat je het van je ouders krijgt. Haarkleur is ook genetisch bepaald en mijn zusje en ik hebben allebei rood terwijl mijn ouders/opa's/oma's geen rood haar hadden.
Mijn vader werd op z'n achttiende ook al grijs, mijn moeder is vijftig en heeft nog bijna geen grijze haren. Mijn vriendje werd kaal op z'n achttiende en een vriendin van mij is ook al bjina grijs (meisje van 26). Doe je niks aan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten