Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2011, 10:39
writersblock
writersblock is offline
Proloog

Als dit een boek zou zijn zou ik slimmer zijn en zou dit verhaal goed aflopen. Niet dat het slecht afgelopen is, maar ook niet goed. Het is hoe je het bekijkt.

Als dit een boek zou zijn zou ik speciaal zijn, autistisch. Ik zou géén vrienden hebben en nooit met iemand praten. Dat doe ik wel. Ik ben niet “speciaal”, ik ben geen “genie”. Ik ben ik, er zal altijd iemand beter zijn dan ik, altijd. Ik ben… Ik ben niets.
Dit is geen boek.

Ik had na een maand of twee weer eens inspiratie, dat dacht ik toch. Helaas ben ik niet verder geraakt dan deze armzalige proloog ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2011, 17:49
Geel
Geel is offline
Ik moet stiekem lachen om dit Wat wil je eigenlijk dat wij ermee doen?
Oud 12-02-2011, 20:16
writersblock
writersblock is offline
Ik lach er ook mee, en het liefst zou ik er een verhaal van maken. helaas (zoals je in mijn nickname kan lezen) heb ik last van een vreselijke writersblock. Die "proloog" is het enige wat ik in maanden heb geschreven. (vroeger schreef ik soms wel iets nieuws elke dag). zelfs een dagboek bijhouden lukt me niet meer
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 22:07
Issun
Issun is offline
Ik had het tot voor afgelopen weekend. Maandenlang niets geschreven. En dan zit je opeens met een verhaal dat wel eens behoorlijk lang zou kunnen worden. Ik zit nu al op 22 pagina's.

Maar goed, het fijne aan een writersblock is eigenlijk dat je er niks aan kan doen, en niks aan hoeft te doen. Tenminste, zo is het bij mij.
Oud 13-02-2011, 00:52
Batave
Batave is offline
Grappig begin, ik weet alleen niet hoe je hier verder een verhaal van zou kunnen maken.
Oud 13-02-2011, 16:59
Geel
Geel is offline
Ik vind het eigenlijk geen begin. Ik vind het gewoon een stuk tekst waarin staat dat iemand een writersblock heeft. Ik bedoel, als je eindigt met 'Dit is geen boek.' dan laat je toch niet echt veel keuzes voor jezelf over om mee verder te schrijven?
Oud 16-02-2011, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, het fijne aan een writersblock is eigenlijk dat je er niks aan kan doen, en niks aan hoeft te doen. Tenminste, zo is het bij mij.
Compleet verkeerde instelling. Verschillende grote schrijvers zoals Stephen King zetten zich elke dag meerdere uren aan het schrijven zodat het zo'n automatisme is dat er op den duur iets goeds uit komt. Een writers block is vaak snel opgeven en wachten op inspiratie in plaats van op zoek gaan er naar.
Ik dacht vroeger ook alleen dat ik kon schrijven wanneer ik een goed idee had, dan doe je jaren over een verhaal. Je gooit alles er uit en daarna ga je wieden, in plaats van elk stronkje voorzichtig planten.

Naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 15:07
Issun
Issun is offline
Citaat:
Compleet verkeerde instelling. Verschillende grote schrijvers zoals Stephen King zetten zich elke dag meerdere uren aan het schrijven zodat het zo'n automatisme is dat er op den duur iets goeds uit komt. Een writers block is vaak snel opgeven en wachten op inspiratie in plaats van op zoek gaan er naar.
Ik dacht vroeger ook alleen dat ik kon schrijven wanneer ik een goed idee had, dan doe je jaren over een verhaal. Je gooit alles er uit en daarna ga je wieden, in plaats van elk stronkje voorzichtig planten.

Naar mijn mening.
Gelukkig maar dat we niet doodgaan als we een tijdje niet schrijven!

Maar goed, ik ben niet iemand die heel vaak schrijft. Writersblock of niet, ik schrijf sowieso vaak enkel als ik opeens inspiratie heb. Ik kan mezelf er ook wel toezetten om zonder echte ideeën te gaan schrijven maar dan is dat ook wel te merken aan het resultaat.
Reageren

Regels voor berichten