Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 15:03
Verwijderd
Hoi,
ik mag voor mijn vakkenpakket van het vmbo 2 keuzevakken kiezen, Kunstvakken wil ik sowieso doen, maar ik twijfel nog voor het tweede vak tussen Duits en Maatschappijleer.
Mijn vervolgopleiding wordt grafische vormgeving dus er is ook niet 1 van die 2 vakken die daar voor 100% bij past.
Duits heeft een veel makkelijker examen maar Maatschappijleer vind ik 10x interessanter.
Wat moet ik nu kiezen??
X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2011, 15:10
Em.
Em. is offline
Citaat:
maar Maatschappijleer vind ik 10x interessanter.
Wat moet ik nu kiezen??
X
Oké, maatschappijleer.

Ik denk dat het voor je grafische opleiding niet zoveel uitmaakt, hoewel Duits me nuttiger lijkt als vak (maar ik vind mijn maatschappijleer dan ook zo'n zeikvak ) maar als je maatschappijleer zoveel leuker vindt, kies dan gewoon maatschappijleer. Waarom zou je het jezelf stom maken als het voor je vervolgopleiding niets uitmaakt? (:

En ik denk dat het qua cijfers ook niet veel uit zal maken, want als je iets (veel) interessanter vindt, dan onthoud je het ook makkelijker/maak je er makkelijker tijd voor vrij, denk ik?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 15:42
Pakspul
Pakspul is offline
Duits,

Mijn ervaring met maatschappijleer is dat het totaal niet strookt met mijn ideeen van de maatschappij en alles daarom heen. Dat kwam meer omdat mijn leraar destijds anders dacht in een politieke zin. Duits heb je meer aan later.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 16:31
olha1
olha1 is offline
maatschapij omdat je het intressanter vindt en dus er makkelijker voor leert( beter onthoud)

en duits is poep -.-
Oud 11-02-2011, 07:26
Verwijderd
maar waar zal een toekomstige werkgever blijer mee zijn??

En bij het examen van maatschappijleer? krijg je daar dan vooral politiek en criminaliteit of ook andere onderwerpen?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 12:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom zou je het jezelf stom maken als het voor je vervolgopleiding niets uitmaakt? (:
Mwo, aangezien bijna de helft van onze handel met onze oosterburen is, en het naast een vakantieland ook economisch heel belangrijk is. Plus dat je met Duits vaak nog een eind komt in Polen en Tjechië. Verstaanbaar over de grens in vijf landen met maar één vak.

En nee, Engels spreken ze daar meestal niet.
Oud 11-02-2011, 13:33
Em.
Em. is offline
Citaat:
Mwo, aangezien bijna de helft van onze handel met onze oosterburen is, en het naast een vakantieland ook economisch heel belangrijk is. Plus dat je met Duits vaak nog een eind komt in Polen en Tjechië. Verstaanbaar over de grens in vijf landen met maar één vak.

En nee, Engels spreken ze daar meestal niet.
Willen ze dat dan voor grafische vormgeving? Of heb ik daar een helemaal verkeerd beeld bij. En ik vraag me af hoeveel twee jaar Duits op de middelbare nu toevoegt aan je verstaanbaarheid, eigenlijk. Mijn Frans van eind vierde klas stelde nu ook weer niet zo bijster veel voor, en dat moest dan vwo-niveau zijn. Maar dat kan aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 13:43
Verwijderd
@Em, het gaat zelfs maar om 1 jaar, wij mogen pas na de 3de van het vmbo vakken laten vallen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 13:47
Em.
Em. is offline
Citaat:
@Em, het gaat zelfs maar om 1 jaar, wij mogen pas na de 3de van het vmbo vakken laten vallen
Dan helemaal. Ja, misschien voegt het iets toe, maar ik verwacht niet dat het heel veel is. Dus imo kun je beter kiezen voor iets wat je 10x interessanter vindt. Tenzij je specifiek iets met Duits wilt doen, natuurlijk, of in het algemeen met 'buitenland'.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 16:11
Verwijderd
Tsja, ik wil later mss wel ns gaan reizen ofzo, of een tijdje in het buitenland wonen. maar Duits kun je altijd nog een extra taalcursus doen ofzo, en dat ligt bij Maatschappijleer denk ik ook moeilijker.
Ik neig nu dus net wat meer naar Maatschappijleer maar weet het nog steeds niet zeker...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 16:15
Verwijderd
Ik zou persoonlijk Duits kiezen omdat je daar naar mijn idee meer aan hebt. Misschien handig voor later oid. Maar ik weet niet of je in dat jaartje nog heel veel gaat leren. Dan moet je misschien maar kiezen voor wat je het leukste vindt, aangezien dat makkelijker leren is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 23:13
Verwijderd
Maatschappijleer,

want als je het leuker vind dan moet je het ook kiezen en je hoeft niet persee te duits te nemen, want iedereen kan wel een beetje duits praten. Alleen schrijven vind ik een ***
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 14:40
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hoi,
ik mag voor mijn vakkenpakket van het vmbo 2 keuzevakken kiezen, Kunstvakken wil ik sowieso doen, maar ik twijfel nog voor het tweede vak tussen Duits en Maatschappijleer.
Mijn vervolgopleiding wordt grafische vormgeving dus er is ook niet 1 van die 2 vakken die daar voor 100% bij past.
Duits heeft een veel makkelijker examen maar Maatschappijleer vind ik 10x interessanter.
Wat moet ik nu kiezen??
X
maatschappijleer is handig voor sociale vorming en dat kan na je grafische opleiding best zinvol zijn als je gaat netwerken.

duits is relatief eenvoudig om te leren spreken (ook later) als je het kan accepteren daar nooit grammaticaal perfect in te worden zou ik het laten zitten.
Oud 08-03-2011, 15:40
sander26
sander26 is offline
Duits is heel nuttig als je voor grafische vormgeving met het buitenland contact moet leggen. Nou heb ik niet het verstand of je bij grafische vormgeving contact legt met het buitenland? Ik zie nooit zo in wat je leert bij maatschappijleer..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 07:55
Verwijderd
Ik heb inmiddels mijn vakkenpakket gekozen, ik heb toch voor maatschappijleer gekozen, omdat dat me net wat gemakkelijker afgaat, en ik qua vakkenpakket al 3 andere vakken heb waar ik het zeer waarschijnlijk lastig mee ga krijgen, dus was het voor mij makkelijker maatschappijleer te kiezen omdat dat wat makkelijker voor me is als duits.
Mocht ik duits toch nog ooit nodig hebben kan ik altijd nog ergens een taalcursus doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten