Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2011, 00:43
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Hey, misschien kennen sommige me nog ik zat vroeger veel op forum maar de laatste tijd weer minder. Ik kom toch weer langs omdat ik advies nodig heb voor een probleempje

Er was laatst een schoolfeest (de meeste hebben vakantie maar ik niet nu). Op dat schoolfeest hadden we wat drank mee naar binnen gesmokkeld en ons in de toiletten vol zitten zuipen. Toen we beetje gingen dansen ging ik op een soort tafel staan en daar op dansen, dat ik boven iedereen uitstak. Iemand zij toen tegen mij "Show your boobs!" en ik met mijn bezopen kop doe me shirt uit en me bh ook Op dat moment dacht ik gewoon fun... Later deed ik ze weer aan en we gingen naar huis. Zo bezopen was ik niet eens, want ik dacht nog redelijk helder. Toen ik thuis kwam had ik spijt, die ochtend al helemaal. Dan ga ik naar school toe blijken er 2 jongens te zijn geweest die me hebben gefilmt en fotos van mij hebben gemaakt :"( Die lieten ze aan mij zien en beloofden dat ze ze niet aan andere zouden laten zien... Ze wouden niet verwijderen . Het waren ook 5de klassers.
Ik snap zelf ook niet dat er geen leraar in die avond oplette of meekeek, dan was het niet gebeurd want er waren ook zo veel dronken mensen op het schoolfeest... Dan hadden ze wel wat gedaan.
Maar wat moet ik nou doen? Hethierbij laten, naar de school directie gaan of tegen mijn ouders vertellen? Ik weet het echt even niet meer
Lara (L)
Oud 24-02-2011, 01:18
Verwijderd
Ik weet niet echt wat ik er van moet zeggen, behalve dat je niet zo dom moet doen..

Niemand kan die jongens dwingen om die foto's of filmpjes te verwijderen en daar ben je waarschijnlijk toch al te laat mee, want het staat toch al op hun computer.

Het beste dat je kunt doen is het allemaal negeren. Je ouders vertellen dat je hebt lopen strippen op een schoolfeest lijkt me dan weer niet zo slim.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 02:00
Gerben901
Gerben901 is offline
geen druppel alcohol voordat je 16 bent
14 jaar en dan al alcohol hoort toch eigenlijk niet
die reclames zijn er niet voor niets

laat de alcohol gewoon staan dat is voor later

en zolang ze het niet verspreiden is het geen enorme ramp
ik begrijp dat je liever niet heb dat andere mensen daar foto's van hebben
maar dat is dan wel een beetje je eigenschuld

gewoon ervoor zorgen dat het niet weer gebeurd

maar ik zou er met iemand over praten
niet met die jongens maar gewoon met een vriendin ofzo
niet ouders en niet school
de jongens moeten het alleen maar verwijderen als je ze aanklaagt maar dan weten ook je ouders het
dus dat is niet zo handig

gewoon praten met een vriendin en hopen dat niet teveel mensen het nog weten na een paar maanden
dus gewoon laten gaan voor nu en niet meer doen
Oud 24-02-2011, 14:13
Rysair
Rysair is offline
Wat mij jij allemaal wel niet mee. Is dit een 'troll'?
Verder, Syori heeft gelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 15:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Niemand kan die jongens dwingen om die foto's of filmpjes te verwijderen en daar ben je waarschijnlijk toch al te laat mee, want het staat toch al op hun computer.
Het lijkt mij dat dat wel moet kunnen Ik zou toch wel proberen om via een vertrouwenspersoon of een docent te achterhalen welke jongens het zijn en die docenten hen laten dwingen om die foto's en filmpjes te verwijderen hoor. Want dat jij zo dom bent geweest om je shirt uit te trekken, oké, maar het is toch verwerpelijk dat mensen op een schóólfeest daar filmpjes van gaan maken, daar kunnen ze toch wel straf voor krijgen of op zijn minst gedwongen worden om dat te vernietigen?
Oud 24-02-2011, 15:21
Verwijderd
Hoe kan je in godsnaam vinden dat de docenten beter toezicht hadden moeten houden. Je was er zelf bij. En dan nog okay het is dom geweest van je en lame en je gaat dit nog lang horen maar schuif het niet af op een ander. Srsly.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt mij dat dat wel moet kunnen Ik zou toch wel proberen om via een vertrouwenspersoon of een docent te achterhalen welke jongens het zijn en die docenten hen laten dwingen om die foto's en filmpjes te verwijderen hoor. Want dat jij zo dom bent geweest om je shirt uit te trekken, oké, maar het is toch verwerpelijk dat mensen op een schóólfeest daar filmpjes van gaan maken, daar kunnen ze toch wel straf voor krijgen of op zijn minst gedwongen worden om dat te vernietigen?
Als je gelooft dat dat kan ben je vrij naïef. Als ze al zeggen dat ze ze verwijderd hebben, hebben ze vast nog wel ergens een kopie. En als ze ze al aan andere mensen hebben gestuurd is er helemaal geen houden meer aan. Niet om de topicstartster in paniek te krijgen, maar in de tijden van internet en computers verdwijnen beelden niet zo gauw..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 16:19
Verwijderd
Waarom gebeuren dit soort faal acties toch altijd bij meiden?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 16:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Als je gelooft dat dat kan ben je vrij naïef. Als ze al zeggen dat ze ze verwijderd hebben, hebben ze vast nog wel ergens een kopie. En als ze ze al aan andere mensen hebben gestuurd is er helemaal geen houden meer aan. Niet om de topicstartster in paniek te krijgen, maar in de tijden van internet en computers verdwijnen beelden niet zo gauw..
Dat begrijp ik wel, maar dan is het toch niet goed om je daar zomaar bij neer te leggen, om te accepteren dat het zo is? Scholen kunnen daar echt wel actief een rol in spelen en zijn zeker gerechtigd om in zo'n geval actie te ondernemen. Je moet toch wel het signaal geven dat zoiets gewoon echt niet kan en over allerlei grenzen heengaat.
Oud 24-02-2011, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Dat begrijp ik wel, maar dan is het toch niet goed om je daar zomaar bij neer te leggen, om te accepteren dat het zo is? Scholen kunnen daar echt wel actief een rol in spelen en zijn zeker gerechtigd om in zo'n geval actie te ondernemen. Je moet toch wel het signaal geven dat zoiets gewoon echt niet kan en over allerlei grenzen heengaat.
Mijn punt is dat het bijna onmogelijk is. Ze verwijderen het van hun telefoons terwijl ze het al op hun computer hebben staan, bijvoorbeeld. En als iets eenmaal op het internet staat.. dan is het niet meer weg te halen. En hoe langer/harder zij er tegenin probeert te gaan, hoe meer aandacht het zal krijgen. Het beste dat ze kan doen, naar mijn mening, is proberen het te negeren, of het wegwuiven met een grapje.

Ik denk overigens echt niet dat er wettelijk iets tegen te doen is, tenzij ze een huiszoeking gaan doen om al het materiaal te achterhalen (lijkt me erg sterk) en dan nog: Als het eenmaal op het internet staat is het niet meer weg te krijgen.

En dan is er nog iets, hoe bot dit ook klinkt: Ga niet lopen strippen, als je niet wilt dat dit soort dingen gebeuren. Zo simpel is het. Als ik zonodig mezelf klem moet zuipen en dan ga strippen (of erger) dan is het toch mijn eigen schuld als het later openbaar wordt gemaakt? Ja, het is dom, maar ze overleeft het wel. Door schade en schande wordt men wijs.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 18:00
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
geen druppel alcohol voordat je 16 bent
14 jaar en dan al alcohol hoort toch eigenlijk niet
die reclames zijn er niet voor niets

laat de alcohol gewoon staan dat is voor later
aaah kom op zeg doe niet zo schijnheilig!
hoeveel meisjes van 16 doen wel eens van die dingen?
oooh maar als je 16 bent dan ineeeens pats boem veranderd alles.
Die reclames zijn echt dikke onzin gewoon.

Enige wat je denk ik echt kan doen is gewoon accepteren en doorgaan... Als hun het laten zien kun je er niks tegen doen dus...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 18:01
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Ja vast, sorry maar ik zie niet in hoe die docent iets over je mobiel te zeggen heeft,
Hij kan je alleen maar proberen voor de gek te houden door te zeggen dat die jou kan dwingen of jou aardig vragen maar hij kan je toch echt niet dwingen

privacy recht kun je je wel op beroepen... maar dan word het rechterlijk enzo
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 18:15
Verwijderd
Ik denk dat je het alleen maar erger maakt wanneer je naar de directie toe stapt oid; als ze die jongens dan bij zich roepen, zul je zien dat die filmpjes ineens hun weg naar het internet weten te vinden oid. Ik denk dat je het beste die jongens kan negeren. Maar de volgende keer dus duidelijk minder drinken (of helemaal niets, dat is ook een optie)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 18:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mja, jullie zullen wel gelijk hebben, dat het juist erger wordt als je naar school stapt. Maar ik vind dat eigenlijk gewoon té erg, dat mensen zo gemeen kunnen zijn, bah.
Oud 25-02-2011, 23:13
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Nu weekend en ik heb er eigenlijk niks meer over gehoord,
die jongens ook niet meer gesproken dus ik denk niet dat ze er echts iets mee
doen gelukkig
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 23:42
Qimm
Qimm is offline
sorry maar

ha-ha
Oud 26-02-2011, 19:02
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Wil je de leraren er nou de schuld van geven dat JIJ je shirt uittrok??
Hilarisch

Regels voor berichten