Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2011, 16:08
roy1001
roy1001 is offline
Hallo,

Ik heb even een vraagje over een opleiding in de elektrotechniek. Ik heb op dit moment een diploma eerste monteur sterkstroominstallaties
(EMSI niveau 3)

Ik ben van plan om iets in de scheep/jacht elektrotechniek te gaan doen alleen weet ik niet wat voor opleidingen hiervoor te volgen zijn en waar, en wat ik met mijn emsi diploma al kan. bij welke bedrijven ik eventueel terecht kan. Ik ben op zoek naar iets van 4 dagen werken en 1 dag leren (BBL) bijvoorbeeld. Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen. ben woonachtig in Zwolle dus iets in Overijssel zou mooi zijn. heb al wel gezocht naar maritieme/nautische opleidingen, maar iets als opleiding als elektricien op een schip kan ik niet echt wat vinden, vandaar de vraag.

Met vriendelijke groet,

Roy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2011, 20:45
arPos
arPos is offline
Dat is afhankelijk van wat je precies wilt,

wil je op werven werken dan heb je het over de opleiding scheeps en jachtbouw, wil je echter als electricien aan boord werken dan heb je het over de nautische opleiding.

echter vanwege personele tekorten kan je zonder veel twijfel bij beiden ook zo terecht met sterkstroominstallaties.

Citaat:
ben woonachtig in Zwolle dus iets in Overijssel zou mooi zijn. heb al wel gezocht naar maritieme/nautische opleidingen, maar iets als opleiding als elektricien op een schip kan ik niet echt wat vinden, vandaar de vraag.
De meeste schepen hebben geen electriciëns, hoewel wij (koopvaardij officieren) slechts nen1010 zwakstroom hebben doen we feitelijk alles zelf aan boord of op de werf (surveys ed) eventueel bestellen we in de haven een electriciën, de enige die wel electriciëns hebben zijn grote schepen zoals van mearsk (ivm de dieselelectrische installatie)

in zwolle zit trouwens wel een opleidingsinstituut geloof ik.
Oud 03-03-2011, 11:04
roy1001
roy1001 is offline
hey bedankt voor je snelle reactie!

Nouja zat vooral te denken aan elektricien in de scheep/jachtbouw.
nog even over de nautische opleidingen heb je nog enig idee waar die eventueel te volgen zijn en hoe deze dan precies heten?

ook misschien eventuele leer-werkbedrijven waar ik kan informeren?

heb zelf op het deltion college gezeten als je die bedoelt. Alleen hier ga ik niet na terug omdat dit een zeer matige school is. heb hier namelijk 4 jaar ervaring mee gehad en dit was niet goed bevallen.

Ik zal zelf ook weer verder gaan met rond informeren, hoop dat iemand hier nog iets meer over weet.

Met vriendelijk groet,

Roy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten