Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2011, 13:01
ronalddegeus
ronalddegeus is offline
A

Laatst gewijzigd op 12-03-2011 om 09:25.
Advertentie
Oud 06-03-2011, 13:34
Verwijderd
als je je beter wilt concentreren, moet je mss eens van die oordopjes kopen, zodat je geen irritante geluiden uit je omgeving meer hoort, en bijvoorbeeld in de garage of badkamer gaan zitten, daar staan meestal weinig spullen van jezelf of computer etc, waardoor je ook minder makkelijk afgeleid wordt,
en een goede planning wil ook wel helpen....
Oud 06-03-2011, 22:54
Verwijderd
Misschien moet je je ook wat minder concentreren op de tijd die je anders alleen zou zijn, ookal kan dit misschien lastig zijn (denk ik). Maar dat je je meer concentreert op de tijd die je samen met vrienden bent. Dan geniet je er misschien wel veel meer van in plaats van dat jij voornamelijk bezig bent met de tijd invullen. Ik denk als je meer geniet van de tijd die je met je vrienden bent, en jij hier ook meer aandacht voor hebt dat jij je vriendschap al een stuk beter ziet. Misschien zie je dan juist wel dat je vriendschap wel hecht is. En zo niet, dan heb je nu meer tijd om hieraan te werken .
Ik vul dit natuurlijk wel voor je in, dus ik weet niet zeker of dit wel zo is. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dus probeer over het algemeen je aandacht te verleggen naar de positieve dingen, of de dingen die je graag wat positiever wilt maken. Daarmee maak je het voor jezelf allemaal wat zonniger, waarmee ik niet zeggen wil dat je dan gelijk alles beter ziet. Maar het kan nooit kwaad

En of je op meisjes of jongens of allebei valt maakt eigenlijk niet uit. Misschien moet je je er minder druk om maken. En gewoon gaan ervaren. Dan merk je vanzelf waar je op valt. Ik heb hier trouwens geen ervaring mee, maarja wie weet helpt het
Oud 08-03-2011, 23:52
TheEditor
TheEditor is offline
Ten eerste, ik kan het erbij voelen. Concentratieproblemen, en uit stress gelijk denken van 'fuck it, laat maar, ik ga er niet eens over nadenken, ik ga wel gamen/tv kijken/een vriend(in) opbellen' en hopen dat het beter is.

Dat is een van de dingen die mij vorig jaar lieten falen op school. Doe mijn examenjaar Havo nu over.

Ik zit nu op sprinthavo, en de individuele begeleiding is groter dan op mijn vorige school. (weinig lessen, Havo 4 en 5 in 1 jaar betekenen veel huiswerk) Gelukkig doe ik maar 3 vakken over, maar ik heb ook klasgenoten die al hun vakken doen. (komen van het Vmbo, komen van Havo 3 of 4 etc.)

Wat zij dus hebben op school zijn verplichte studieuren, en bieden ook niet-verplichte studieuren aan. Dit laatste helpt mij ENORM. Aangezien je jezelf eraan bind om voor 1 of 2 uur te werken voor school kan je eigenlijk niet denken van 'ik stop er mee, laat maar zitten'. Je zit er immers toch. Als je wilt pauzeren mag dat.

Je zou zoiets voor jezelf kunnen doen. It works for me, in ieder geval.

Ten tweede, het probleem dat je ondervind met dat mensen moeilijk aan je binden is niet raar. Zelf heb ik een vrij hechte vriendengroep van mijn vorige school. Begrijp me niet verkeerd, ik kan heel goed met hun vinden en we spreken vaak genoeg af, maar ik kan zelf met geen van hen - en zij denk ik ook niet met mij - ECHT goed binden. Hierdoor vang ik soms niets op als er iets gaande is in de groep. Sterker nog, eigenlijk vrijwel nooit. Ik zou er wel wat meer van willen weten, maar er is maar 1 persoon in de hele groep waar ik echt iets van een sterkere band mee heb.

Daarintegen heb ik op dezelfde school ook een andere, kleinere vriendengroep van klasgenoten opgebouwd. Hier is het juist andersom, ze komen allemaal bij mij, waardoor ik het idee heb dat zij aan mij hechten. Ook al sta ik open voor iemand, ik hoef het niet per se. Ik heb daar ook niet altijd te tijd voor. Soms spreken we wat af, maar dan heb ik geen zin om mee te gaan, dan lieg ik om niet te komen, ik doe liever wat anders.

Ik herken het dus daadwerkelijk wel, als je gewoon vrienden hebt, en genoeg. Maar je kan je pas echt goed binden met iemand als je veel tijd met eenzelfde persoon doorbrengt. Doe je dat wel? Zo niet, dan kan het daar dus aan liggen. Daarom voelt het wat 'leeg'. Ikzelf heb vroeger (basisschool, brugklassen) altijd een paar vrienden gehad, maar daar kon ik altijd heel goed mee opschieten. Later kende ik meer mensen, waar ik ook mee omging, en ik minder tijd met mijn hechtere vrienden doorbracht. Dan verwaterd zoiets.

Of het kan zijn dat je rusteloos bent naar een relatie. Zou ook nog kunnen.

Weet niet of dit helpt, voor mijn gevoel is dit een wat losse wirwar aan woorden. Ben moe, zal het vast aan liggen.

Wat je seksuele geaardheid is, en wat je daar mee moet doen en hoe je er mee omgaat, dude, ik val op meisjes, en ik zal dat altijd blijven doen. Ik kan je daar niet mee helpen.
Oud 12-03-2011, 09:24
ronalddegeus
ronalddegeus is offline
Thanks voor de reacties mensen!
Oud 12-03-2011, 17:49
Verwijderd
Je hebt je openingspost weg gehaald dus ik mag aannemen dat je een duidelijk antwoord hebt?
Anders graag pm.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten