Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2011, 16:28
brwtje
brwtje is offline
ik ben nu nog jong, maar ben bang voor de zware opleiding die ik later (99% zeker weten) wil gaan doen. waar heb ik het over: de zware brandweeropleiding. kijk hier voor een filmpje:

klik hier als het filmpje het niet doet:

http://www.youtube.com/watch?v=4o8WbByWQzg

ik heb nu namelijk nog echt het uithoudingsvermogen van een tosti. en ga die test zeker weten niet halen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2011, 18:38
Verwijderd
En wat is nu de vraag?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 20:24
Verwijderd
Ik denk dat dit topic sowieso beter bij studiekeuze past.

En wat let je om nu alvast wat meer te sporten om conditie op te bouwen??
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 20:37
brwtje
brwtje is offline
Citaat:
En wat is nu de vraag?
was ik er vergeten bij te zetten: wat is nou de bete sport om een beetje conditie te krijgen (en het liefst ook nog wat dunner van te worden)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 21:05
Spoonie
Spoonie is offline
Met een beetje conditie is 6 km in 30 min echt wel te doen. Dat is 12km per uur en komt neer op 2400m in 12 minuten wat de minimale eis is bij de coopertest. Dat is gewoon een kwestie van beginnen met trainen. Er zijn genoeg schema's op internet te vinden hoe je moet beginnen qua loop/ren/rusttijden.

verder wat simpele oefeningen voor je kracht. Daarvoor hoef je niet naar de sportschool, "again" zie internet.
Oud 07-03-2011, 09:04
Verwijderd
je kunt ook gewoon vaker de bus laten staan en de fiets nemen,
dit is natuurlijk lang niet voldoende voor een goede conditie, maar alle kleine beetjes helpen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 11:41
Nona
Nona is offline
Als je wilt kunnen hardlopen, moet je gaan hardlopen! Kijk dan naar trainingsschema's waarbij je het lopen in kleine stukjes opbouwt. Bijvoorbeeld met het start to run programma van Evy Gruyaart. De bestanden zet je op je mp3 speler en Evy vertelt vanzelf wanneer je moet lopen of wandelen. Hardlopen is niet mijn ding, maar hiermee is een half uur me gelukt.
Oud 07-03-2011, 12:48
brwtje
brwtje is offline
Citaat:
je kunt ook gewoon vaker de bus laten staan en de fiets nemen,
dit is natuurlijk lang niet voldoende voor een goede conditie, maar alle kleine beetjes helpen.
ik woon 250 meter van mijn schol af, dus loop ik dat, en anders ga ik altijd al op de fiets, vanaf dat ik kan fietsen zemaar.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 15:57
Verwijderd
dat geld natuurlijk niet alleen voor school, maar ook als je bijvoorbeeld vrienden gaat bezoeken of naar het winkelcentrum moet ofzo...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 19:06
Verwijderd
In feite zit conditie in van alles en nog wat, maar als je er echt aan wil werken is het misschien verstandig om naar een sportschool te gaan, en daar om hulp te vragen . Zij kunnen vaak wel vrij gericht schema's en dergelijke opstellen, zonder dat je jezelf meteen gaat overbelasten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 12:01
arPos
arPos is offline
Citaat:
was ik er vergeten bij te zetten: wat is nou de bete sport om een beetje conditie te krijgen (en het liefst ook nog wat dunner van te worden)
welke combinatie is een betere vraag, je wilt een allround workout dus adviseer ik zwemmen, fietsen en krachttraining.

overigens is een opleiding eenvoudiger als je weet dat het je erg intereseert, het zou pas vreselijk worden als je niet zeker zou weten of je die opleiding zou willen doen.
Reageren

Regels voor berichten