Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2011, 22:27
Ravenne
Ravenne is offline
Hoi!

Ik heb nu een poosje 2 hele goede vrienden. Echt leuke.
Maar ik heb in het verleden al 2x meegemaakt dat het mis ging met z'n 3en. Roddelen, me tegen ze uitspelen, etc.. Ik ben nu soms zó onzeker als hun 2 wat gaan doen dat ik er misselijk van ben, loop te trillen, huilbuien.
Ben zó bang ze te verliezen omdat ze me niet mogen, of hun band zo sterk word dat ik er keihard word uitgegooid en vooral via grapjes zoals mij tegen hun uitspelen.
Nou kan ik ze het verhaal wel uitleggen maar weet hun antwoord al. Niet zeuren, we mogen je wel etc.

Wilde dit gewoon even kwijt omdat ik het simpelweg niet aan hun durf te vertellen.
Meer mensen die dit hebben en me misschien begrijpen?

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2011, 22:38
anne11112
anne11112 is offline
hee dat heb ik ook gehad.

Waren 2 die me gebruikten en ook over me roddelen hoe verwend ik wel niet was, enzo.

Nu heb ik ook ong 3 heel goede vrienden daaronder ook 1 jongen. Ik ben ook heel bang ze te verliezen of ruzie te krijgen om de raarste dingen...
Of ik heb vaak het idee dat ik dan irritant ben ofzo... Terwijl niet zo is. Echt heel irritant. Ik wil gewoon goede vriendin zijn en er van uitgaan dat ze me nie vewend of in die richting vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 22:45
Ravenne
Ravenne is offline
Heb ik dus ook. En vooral als ze dan samen wat doen ben ik bang dat die band zo sterk verbeterd dat ik de dupe ben. Ik zeg ook vééls te vaak sorry voor alles omdat ik dan denk te ver ben gegaan misschien met een opmerking..
Toch blij dat iemand me snapt.

Maar jij komt er niet makkelijk overheen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 22:47
anne11112
anne11112 is offline
naaa die andere 2 gingen me gewoon gebruikenen daar heb ik geen zin meer in!

Maar iig. Hmm nee ik vind niet erg als hun band sterker word, ik doe meer met de boy dan met de girlz eerlij gezegd. Maar ik kwam er wel makkelijk overheen moet ik zeggen. Ik ben niet iemand die er lang over in zit enzo.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 22:59
Lieke94
Lieke94 is offline
Ik heb ook zoiets, twee hele lieve vriendinnen maar als we met z'n drieen zijn val ik er een beetje buiten. Voor een van de twee ben ik ook echt een soort van backup voor als haar 'echte' vriendin er niet is, tenminste zo zie ik het.. Maar als ik dan met haar alleen ben is het wel weer heel gezellig en doet ze heel aardig Ik snap het soms ook niet meer..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 23:08
anne11112
anne11112 is offline
Citaat:
Ik heb ook zoiets, twee hele lieve vriendinnen maar als we met z'n drieen zijn val ik er een beetje buiten. Voor een van de twee ben ik ook echt een soort van backup voor als haar 'echte' vriendin er niet is, tenminste zo zie ik het.. Maar als ik dan met haar alleen ben is het wel weer heel gezellig en doet ze heel aardig Ik snap het soms ook niet meer..
komt me ook bekend voor. Eerst hele tijd dingendoen met die ander. Endan ald diegene niet kan. Hoppaa zij is er ook nog opbellen maar.... Ken ik jammer genoeg ook
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 23:12
Ravenne
Ravenne is offline
En zeker die grappen die hun dan maken die jij net niet snapt omdat je er niet bij was
Heb altijd het idee dat ze dan meer weten van elkaar dan jij terwijl ze wel roepen dat je er bij hoort.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 23:36
Verwijderd
Ja ik herken dit met 1 iemand. En daar ben ik ook niet meer echt vriendinnen met haar, omdat ik niet meer een backup wou zijn. Ze deed zich ook altijd anders voor als er anderen bij waren. En vooral ook lullig dat ze bijvoorbeeld met mij naar een winkel zou gaan en dan gaat ze plotseling bij iemand die ze kent staan. En dan de hele tijd maar kletsen en gezellig roken met diegene. En dan laat ze je links liggen net als diegene waar ze bij staat. Zo genant, helemaal toen ik vroeg na een lange tijd of we niet eventjes naar die winkel moesten gaan. Want toen mompelde ze ja, en ging ze gewoon verder met negeren en hangen met die ander. Dan sta je te wachten tot die 2 klaar zijn...

Ik ben niet jalours enzo, maar dit soort dingen zijn gewoon genant. Maargoed ik heb verder hele leuke vrienden, die zij niet kent. Want ze zat op een andere school enzo. Dus ik had er verder niet veel last van.

Maar 1 tip: wees niet te plakkerig en ga niet overdreven tussen 2 anderen in proberen te zitten zeg maar. Ik zeg niet dat jullie dan doen, heb ik zelf ook nooit gedaan(ik zat ook niet in zo'n situatie van 3). Maar ik ken wel iemand die dat wel erg deed en dat werkt juist averechts. Bijvoorbeeld als ik dan even met iemand anders praatte kwam ze er gelijk tussen. Mocht je zoiets onbewust toch een beetje doen, uit onzekerheid bijv. Probeer daar dan op te letten, want dit werkt juist niet.
Probeer als je individueel iets afspreekt jezelf te zijn. En als die 2 een sterkere band hebben dan zij dat zo, maar laat je niet gebruiken!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 06:11
Verwijderd
ik heb n vriendin gehad die het tot 3 keer toe heeft geflikt, als ik nieuwe vriendinnen had gemaakt, ook bevriend met hun te raken en mij er daarna uit te knikkeren.....
en dan daarna vervolgens wel telkens bij me komen als ze problemen had
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 16:08
Lieke94
Lieke94 is offline
Citaat:
En zeker die grappen die hun dan maken die jij net niet snapt omdat je er niet bij was
Heb altijd het idee dat ze dan meer weten van elkaar dan jij terwijl ze wel roepen dat je er bij hoort.
Ja altijd die rare humor die ze dan L...&S...-fun noemen. Ik wordt er soms echt gek van. En ze weten altijd meer van elkaar. Als ik dan iets vertel tegen één van de twee over dan ander is het echt zo van: Oooohooooh, waarom heeft ze mij dat nog niet verteld!? (En jou wel, doet ze er dan zo in gedachten achteraan.) Alsof jij dat niet hoort te weten...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 18:08
Sandbak
Sandbak is offline
Me too
Oud 15-03-2011, 20:24
Verwijderd
Ravenne, mis kun je zorgen dat er een meisje in dat groepje bij komt? Niet geforceerd ofzo hoor maar als je begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 20:41
Verwijderd
Ik denk dat je hun moet proberen te vertrouwen dat als ze zeggen dat ze je mogen.
Als ze je niet mogen dan gaan ze namelijk niet met je om. Door die onzekerheid wek je juist ergenis op bij je vrienden( is wat ik zie in mijn omgeving)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten