Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2011, 11:23
Verwijderd
Hey,

Ik was even nieuwsgierig, als je op kamers woont. Of je dan wel eens genante dingen mee hebt gemaakt. Hoe zit dat bijvoorbeeld als je aan de diarree bent bijvoorbeeld. Dat lijkt me behoorlijk lullig. Of als je echt ziek bent... Dit zijn maar paar voorbeelden.
Ik woon zelf dus niet op kamers, maar was wel benieuwd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2011, 12:46
Catch
Catch is offline
Het is genant als je huisgenoot zegt dat ze de hele tijd iets ritmisch tegen de verwarming hoorde knallen. En het is nasty als de luchtverfrisser op is. Het is ook genant als je denkt dat je wel even van de douche naar je kamer over de gang kunt rennen om je vergeten handdoek te pakken maar je een inschattingsfout hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 13:25
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Nooit echt iets zelf meegemaakt. Wel ooit huisgenoot gehad die rest van het huis om half 3 's nachts wakker kreeg met z'n volwassen activiteiten. Nouja, eingelijk de dame die hij mee had genomen maar in essentie komt dat op hetzelfde neer.

Ook ooit wel een huisgenoot echt behoorlijk ziek geweest meerdere dagen achter elkaar, zie niet aan wat daar zo erg aan is, it happens. Huis hier goed genoeg om dan toch even wat te eten klaar willen maken voor d'r en af en toe even te pollen of er nog iets nodig was.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Het is ook genant als je denkt dat je wel even van de douche naar je kamer over de gang kunt rennen om je vergeten handdoek te pakken maar je een inschattingsfout hebt gemaakt.
..om dan je huisgenootje met haar kleine broertje tegen te komen en euh hallo te moeten zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 06:50
Volk
Volk is offline
Nooit iets meegemaakt. Als ik diarree heb zit ik op de wc of lig ik op de bank. En als ik echt ziek ben lig ik op bed of op de bank. Ik zie niet echt in hoe het genant of moeilijk ofzo kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 10:11
Adore
Adore is offline
Ziek zijn is niet zo erg hoor, dat kan gebeuren. Als je een beetje goede huisgenoten hebt / je zelf zo ingesteld bent, dan help je elkaar. Vragen of je nog wat boodschappen kan doen, eten klaarmaken, even gezelschap houden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 14:12
Catch
Catch is offline
Maar het ligt er echt enorm aan wat voor huisgenoten je hebt. Mijn huisgenoten waren zonder rare dingen al awkward, dus worden de kleinste dingen al ongemakkelijk. Fijne huisgenoten kunnen inderdaad een aanwinst zijn als je je niet lekker voelt
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 15:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je echt ziek bent, hopen veel mensen denk ik ook dat ze zich nog net goed genoeg voelen om zich naar huis te verslepen waar een moeder met thee aan de gang zal gaan Als je niet zo'n moeder hebt, blijf je lekker op je kamer en hoop je dat je huisgenoten zo vriendelijk zullen zijn om de thee te verzorgen. Maar het is verder niet echt genant om ziek te zijn hè, eerder gewoon vervelend.
Oud 24-03-2011, 17:21
Catch
Catch is offline
In mijn vorige kamer had ik hoorbaar overgeven al genant gevonden . Maar ik ben in al die tijd dat ik op kamers woon ook niet echt ziek geweest. Meestal sleep ik mezelf naar mijn vriendje als ik niet lekker ben, moeders is te ver weg
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 20:06
Verwijderd
Genant... hmm ja huisgenoten seks horen hebben, beetje raar - het was namelijk prima te vermijden als je je deur dichtdeed, maar hij had 'm op een kier staan. Of de vriend van een huisgenote 's nachts naar de wc zien lopen met een enorme spermalucht om hem heen En wij hadden een lesbische soapserie op de begane grond, dat was misschien een beetje genant voor hun..? Wel amusant tho
Oh en een huisgenoot van me (Duitse jongen met vriendin thuis in Duitsland) versierde vriendinnen van zijn huisgenotes (ons dus), ook een beetje raar, helemaal omdat wij dat wisten (duh, hij voosde met een vriendin van me, natuurlijk hoor ik dat) en dan vervolgens kwam zijn vriendin weer op bezoek. Oh en voor de lesbiënnes hadden we een vrouw van 37 die nog steeds in het studentenhuis woonde, ook awkward...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 20:36
Verwijderd
Een vrouw van 37????
Als je studie afgerond is mag je toch niet meer in n studentenhuis wonen??...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 19:26
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Een vrouw van 37????
Dat geldt lang niet voor alle kamers. Sterker, voor de meeste kamers geldt dat niet. Soms hebben woningcorporaties en/of universiteiten wel dat soort bedingen, maar als jij van een particulier huurt en gewoon je huur betaald kun je daar rustig blijven wonen.
Oud 25-03-2011, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Een vrouw van 37????
Dit was geen SSH-studentenhuis ofzo, dus ze mocht het inderdaad. En ze had ook wel 2 kamers. Maar geen eigen keuken of douche ofzo, echt bizar Ik was het op m'n 24e al wel zat met die kamers
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 08:16
Verwijderd
Toen mijn zus op kamers woonde, woonde er in haar huis ook een stel van in de dertig met hun kind van 2... die hadden dus ook 1 kamertje en deelden de keuken en badkamer. Ook vrij vreemd
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 08:54
Adore
Adore is offline
Citaat:
Een vrouw van 37????
Maakt bij de meeste huizen niet uit, zeker particulier niet. Ik woonde in een huis met vier kamers waarvan twee huisgenoten fulltime werkten en niet meer studeerden. Later deed ik ongeveer hetzelfde. Verhuurder vond het prima: hij was tenminste praktisch zeker dat hij gewoon de huur zou krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 08:55
Adore
Adore is offline
Genant bij ons was trouwens: er werd nogal eens 'gekletst' tussen verhuurder en huisgenoten. Zo wist je (onbedoeld) veel van elkaar, vooral wie er niet tijdig de huur betaalden, of over welke huiselijke (of persoonlijke ) gebreken ze kwamen klagen. Als je privacy wilde kon je maar beter volledig je muil houden, maar dat lukt niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 14:23
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Toen mijn zus op kamers woonde, woonde er in haar huis ook een stel van in de dertig met hun kind van 2... die hadden dus ook 1 kamertje en deelden de keuken en badkamer. Ook vrij vreemd
Met kind! Dat lijkt me echt verschrikkelijk...

Genant is dat mijn huisgenootje naast me altijd haar raam open laat staan als ze gaat batsen en dat ik dan letterlijk mee kan genieten. Fantastisch. Ik doe altijd maar hard muziek aan. Genant is ook dat ik ooit zoende met een jaarclubgenootje van mijn huisgenootje en dat hij sindsdien nergens anders meer over kan praten. Verder liep ik vorige week de douche in en toen stond een huisgenoot onder de douche te fappen, ik heb de deur maar hard dichtgeslagen want het was echt heel naar. Er gebeuren genoeg rare dingen in dit huis.
Oud 29-03-2011, 21:02
Catch
Catch is offline
Citaat:
Met kind! Dat lijkt me echt verschrikkelijk...

Genant is dat mijn huisgenootje naast me altijd haar raam open laat staan als ze gaat batsen en dat ik dan letterlijk mee kan genieten. Fantastisch. Ik doe altijd maar hard muziek aan. Genant is ook dat ik ooit zoende met een jaarclubgenootje van mijn huisgenootje en dat hij sindsdien nergens anders meer over kan praten. Verder liep ik vorige week de douche in en toen stond een huisgenoot onder de douche te fappen, ik heb de deur maar hard dichtgeslagen want het was echt heel naar. Er gebeuren genoeg rare dingen in dit huis.
Aaaaaaaah @ dat laatste.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 09:19
Vanilia
Vanilia is offline
Ik weet nog toen ik net mijn rolstoel had opgehaald bij de zorgwinkel dat ik samen met mijn huisgenoot door de gang ging scheuren met dat ding. Toen reed ik perongeluk tegen de deur van mijn andere huisgenoot aan die niet op slot was. Ik reed binnen bij een heftige vrijpartij. Ik en mijn andere huisgenoot kwamen niet meer bij van het lachen, zij was minder gecharmeerd van het hele gebeuren!
Oud 14-04-2011, 08:43
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Nooit iets meegemaakt. Als ik diarree heb zit ik op de wc of lig ik op de bank. En als ik echt ziek ben lig ik op bed of op de bank. Ik zie niet echt in hoe het genant of moeilijk ofzo kan zijn.
Ja en als ik naakt over de gang liep, dan liep ik naakt over de gang. Als je zelf niet zoveel gene kent hoef je je ook niet te generen.....
En natuurlijk als je vaker jongens te logeren hebt (ook al zijn dit gewoon vrienden met wie je niet naar bed gaat) dan krijg je soms opmerkingen. Tja.
De deur van mijn kamer kon niet op slot, en een keer kwam een huisgenoot naakt dronken mijn kamer binnen en ging onder mijn bureau met de kabels van de printer kloten. Ik had hem die dag gevraagd of hij er naar wilde kijken, en schijnbaar in zijn dronkemans-slaapwandeling herinnerde hij zich dat
Reageren

Regels voor berichten