Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2011, 16:01
sharon21
sharon21 is offline
hallo

ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. ik zal me eerst even voorstellen. ik ben een jongen vrouw die vroeg is gaan samen wonen. we wonen nu zon half jaartje samen in het begin ging alles goed. we hadden het leuk samen. maar sinds een tijdje ben ik te weten gekomen dat mijn vriend contact heeft met zijn ex. hij weet dat ik het weet. en hebben we hevige ruzie gehat. en ben ik een paar dagen naar mijn ouders gegaan om elkaar even met rust te laten. hij smeekte me naar een paar dagen terug te komen. hij zei dat hij het contact zou verbreken en dat het nooit meer zou gebeuren. het lijkt niet ernstig maar dat is het wel.

nu naar een paar weken is het weer begonnen hij heeft weer contact met haar. ik ben er achter gekomen door gesprekken op te vangen. het gaat namelijk over seks. en daar schrok ik van. daar hoort hij tog met mij over te hebben. ik ben niet iemand die iemand verbied om te praten met iemand. maar dit gaat me echt te ver. ik ben een onzeker meisje die erg kwetsbaar is. door het verleden. wat ik meegemaakt heb. en nu weet ik niet wat ik moet doen. ik hou echt veel van hem en hebben veel samen meegemaakt. en heb hem altijd overal mee geholpen en gesteund. en nu doet hij me dit weer aan. het is oneerlijk. ik wil hem niet kwijt. en heb er over na gedacht om haar aan te spreken om haar te zeggen dat zij hem met rust moet laten. maar ik weet niet of dat zon goed idee is. ik hoop dat iemand mij kan helpen die ervaring heeft in liefde met problemen.

alvast bedankt.

mvg sharon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2011, 16:49
sanni
sanni is offline
Haar erop aan spreken lijkt mij niet zo een slim idee als ik eerlijk ben. Je vriend gaat er immers op in. Als hij dit niet zou doen dan had je haar erop kunnen aanspreken nu kun je eigenlijk alleen je vriend erop aanspreken. Je zou hem een ultimatum kunnen stellen? Ook kun je een gesprek aangaan over waarom hij contact met zijn ex heeft en dan vooral waarom hij het met haar over seks heeft.
Oud 26-03-2011, 18:12
Volk
Volk is offline
Ik zou sowieso niet de ex aanspreken. Zij doet niks verkeerd.

Wat moet ik me voorstellen bij gesprekken over seks? Gewoon gesprekken over seks in het algemeen? Of moet ik meer richting telefoon-seks-achtige denken? Naar mijn mening is praten over seks in het algemeen geen probleem. Maar het is dan ook niet mijn relatie. Ik zou het er met je vriend over hebben. Over hoe jij je voelt bij dit alles en dat je het fijn zou vinden als hij rekening hield met jouw gevoelens.

Wat zei hij eigenlijk toen je hem ermee confronteerde?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 18:26
sharon21
sharon21 is offline
hallo bedankt voor de reacties. sanni ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld Je zou hem een ultimatum kunnen stellen? wat hij zegt tegen mij dat hij niks met haar wilt. maar ik weet niet of ik dat moet geloven. nou waar ze over praten is. dat ze elkaar lekker vinden. enzo. dat ze op elkaar geilen. dat soort praat. gtrz sharon
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 18:40
Volk
Volk is offline
Citaat:
hallo bedankt voor de reacties. sanni ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld Je zou hem een ultimatum kunnen stellen? wat hij zegt tegen mij dat hij niks met haar wilt. maar ik weet niet of ik dat moet geloven. nou waar ze over praten is. dat ze elkaar lekker vinden. enzo. dat ze op elkaar geilen. dat soort praat. gtrz sharon
Oh, dat soort praat zou ik inderdaad ook echt afschuwelijk vinden. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je daar rot bij voelt. Dat is echt niet leuk, en ik vind net als jou ook dat dat soort praat binnen een relatie hoort en niet met anderen of exen. Ik weet ook niet zo goed wat je zou kunnen doen. Het enige dat in me opkomt is dat je hem kunt vertellen dat het of het een of het ander is. Dat hij of met jou blijft en ophoudt met waar hij mee bezig is, of dat hij doorgaat met zijn gedrag maar jou dan kwijt is. Er is hierbij wel een kans dat hij dan doorgaat met dit soort contact met zijn ex en dat het dus uit zou kunnen gaan tussen jullie twee. Maar ik denk dat als hij niet voor jou kiest jij sowieso beter af bent zonder hem.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 18:47
sanni
sanni is offline
Een ultimatum stellen zoals Volk al zei: hem een keuze bieden waar hij tussen moet kiezen. Alleen dan tijdsgebonden, als extra stok achter de deur zeg maar.
Oud 26-03-2011, 23:11
Verwijderd
Tja, ik ben sowieso niet zo vergevingsgezind dus ik had hem allang de deur uit getrapt als hij telefoonseks heeft met iemand anders (ex of geen ex, hoewel ex waarschijnlijk iets naarder is). Maar ik neem aan dat het voor jou niet zo ligt, anders had je dit topic niet gemaakt. Zoals Volk en sanni al zeggen: Vertel hem dat je weet waar hij mee bezig is en dat je dit niet wilt; Hij kapt ermee, of jij kapt met hem. Zo simpel is het. Maar dan moet je wel daad bij woord voegen, want als je toch bij hem blijft dan weet hij dat hij gewoon van alles kan flikken en dat je toch niet bij hem weggaat.

Overigens zou ik zijn ex inderdaad niet aanspreken. Zij doet namelijk niets verkeerd. Ik bedoel, het is niet netjes van haar (iemand die bezet is, is wat mij betreft off limits), maar jouw vriend is degene die er actief in meedoet.

Ik snap dat het lastiger is omdat jullie al samenwonen en dan krijg je al dat geregel als jullie uiteindelijk toch uit elkaar gaan, maar wat heb je nou aan een relatie als hij het niet te nauw neemt met jouw gevoelens en de afspraken die jullie samen maken? Je zou je sowieso niet meer fijn voelen dan en dat is het niet waard, vind ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten