Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2011, 19:13
LW
LW is offline
Hallo mensen,

Voor een tijdje terug liep ik stage op een basisschool, maar omdat de categorie kinderen mij niet zo beviel ben ik gestopt en ben ik stage gaan lopen op een zorgboerderij met oudere mensen.
Nu is het zo dat ik dit ook echt vreselijk vind en ik ben nog maar 4 weken 2 keer in de week met deze stage bezig.
Met oudere mensen stage lopen vind ik op zich nog wel leuk, maar de begeleiders op de dinsdag vind ik vreselijk ze verwachten veel te veel van mij, en ik moet dingen doen die je pas mag doen als je daar voor een diploma hebt. Nu ben ik momenteel ook nog helemaal niet verzekerd, dus als er wat gebeurd ben ik de dupe.
Daarnaast heb ik ook nog steeds last van een matige depressie, en zie ik er elke keer vreselijk tegen op om naar stage te gaan en heb een neiging om gewoon niet meer te gaan. Op school zijn ze het er niet mee eens en vinden ze dat ik door moet gaan, maar denken ze niet aan mijn gezondheid, want ik ga hier echt aan onder door en ga me steeds somberde voelen.
Wat moet ik hier nou aan doen, want ik zit echt met mijn handen in mijn haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2011, 19:57
LW
LW is offline
Niemand die weet wat ik nu het beste kan doen?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 21:12
Verwijderd
Hey,

Heb je op school al aangegeven dat ze te veel van je verwachten? En dat je taken moet doen die je pas hoort te doen als je een diploma hebt? Het lijkt me niet dat ze zoiets kunnen negeren....
En anders kun je misschien voorzichtig een gesprek aan gaan met de begeleiders op je stage? Als je aan hun aangeeft dat je er graag werkt (je moet er wel wat positiefs aan vast plakken), maar dat je het niet fijn vind dat ze zoveel van je vragen. Dat jij het idee hebt dat je taken aan het doen bent die je eigenlijk nog niet hoort te doen. Misschien kun je met hun dan wel overleggen of je bijvoorbeeld niet meer begeleiding kunt krijgen bij die taken of dat je ze nog niet hoeft te doen .

In ieder geval kom je met goed overleg vaak wel ver
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 21:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niemand die weet wat ik nu het beste kan doen?
Sowieso moet je weigeren zaken te doen waarvoor je een diploma nodig hebt. Dat diploma en de verzekering is een ijzersterk argument. Als je dat niet doet laat je je misbruiken.

En als je doorgaat met dat te laten gebeuren, en je er zorgen over maakt, zal je in de toekomst er vast wel depressief van worden. Je moet óf één lijn trekken en alleen doen wat je kan en mag, óf je moet alles aanpakken en er niets om geven dat je dingen doet die helemaal niet horen.

Iets anders dan die twee opties, en je bent alleen maar jezelf aan het kwellen.
Reageren

Regels voor berichten