Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2011, 18:01
ExpoRules
ExpoRules is offline
hey mensen, ik heb al eerder een topic geplaaats met wat ik zou gaan doen in mijn vrije tijd, ik wil misschien een verhaal gaan schrijven. Nu vroeg me af wie dat dan zou gaan lezen? ik kan wel een verhaal schrijven, maar dan wil ik wel dat iemand het leest. Hoe zorg ik dat mensen mijn verhaal te lezen krijgen dan? en ik vroeg me af of ik een beetje aanleg heb ofzo, voor Maatschapij Leer moesten we een stukje schrijven over een emotie, ik koos woede. De eerste 3 zinnen ofzo zijn van wikipedia, maar toen besloot ik zelf verder te typen, kunnen jullie me zeggen wat jullie ervan vinden? ik ben 15 jaar. dit is het resultaat:

Woede is een emotie die eventueel optreed als je territorium wordt betreed, je grenzen worden overschreden tegen gewerkt of gedwarsboomd. Woede zet aan, gaat samen met agressie. Woede kan geuit worden met schelden, schreeuwen of fysiek geweld, slaan, schoppen of met gebruik van wapens. Je hoeft je woede niet per se te uiten, je kunt het opkroppen of gewoon voor je houden, woede oftewel frustratie tot een bepaald persoon, personen of een idee of ding is mentaal, zit in je hoofd. Als je je woede niet direct uit, of als je frustratie groeit kunnen er woede aanvallen ontstaan; je gevoel, woede, neemt dan je lichaam over en je hebt jezelf niet meer in de hand. Woede is een gevoel dat iedereen anders invult, je kunt het uiten met verbaal of fysiek geweld, je kunt het ook opkroppen, wachten tot het gevoel te groot word, wachten tot je geest je lichaam overneemt, wachten tot er fysiek, erge dingen gebeuren. Je kunt je gevoel ook verdringen, je kunt ideeën en gevoelens zó verdringen dat je ze vergeet en er echt van overtuigt bent de ze nooit zijn voorgevallen. normaal gesproken zakt woede na verloop van tijd, als je zo kwaad bent dat de woede niet zakt, als iemand bijvoorbeeld iemand waarvan je houd iets aan doet, vermoord, dan kan het dat je zo boos bent, blijft dat je die persoon vermoord. Dit is een extreem voorbeeld van woede, je kunt namelijk ook al kwaad worden als je bij het zebrapad staat en de auto’s stoppen niet voor je terwijl je daar wel recht op hebt. woede kun je dus op verschillende manieren naar buiten brengen, of helemaal niet naar buiten brengen. Een extreme vorm van woede is razernij. Je kunt ook woede hebben zonder echte aanleiding, bijvoorbeeld racisme, dat bijvoorbeeld alle negers slecht zijn, dit is misschien niet helemaal zonder aanleiding, misschien heeft een donker persoon je ooit iets aan gedaan, maar dat wil niet zeggen dat dan al die mensen slecht zijn. Een ander voorbeeld: Hitlers joden vervolgingen; omdat joden de banen innamen van de ‘’hard werkende’’ Duitse bevolking, maar als je daar dieper over nadenkt zouden de joden niet voor niks eerder aangenomen worden dan Duitsers, misschien werkten ze wel gewoon harder.
Bedankt voor het lezen, anoniem.

Laatst gewijzigd op 17-04-2011 om 08:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2011, 15:26
writersblock
writersblock is offline
je hebt talent, dat is zeker, en nog niet zo'n beetje. Aangezien je nog maar net aan het schrijven bent. Maar ik zou je wel willen vragen:
waarom schrijf je? als je antwoord tijdverdrijf is vrees ik dat het niet goed gaat komen met je schrijf carrière.

en blijf veel schrijven, echt dat gaat werken.

Maar je stijl vind ik echt fantastisch.
we zouden mss samen een verhalenbundel (met kortverhalen) maken (schrijven) ?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 15:52
ExpoRules
ExpoRules is offline
dankje ik vind schrijven zoiezo ook gewoon leuk, ook buiten tijd verdrijf. fijn dat je 't leuk vind, en dat je met 50 views de enige bent die heeft gereageert ik wil wel wat met je schrijven, ik was eigenlijk eerst van plan om een verhaal te gaan schrijven over het leven van een jongen van 15 (net als ik) die in een verwoeste wereld leeft. Verwoest door ontplofte kerncentrales enzo, en dat mensen elkaar dan op eten en dat steden leegstaan en er nog maar een paar mensen op de wereld wonen. Ik denk niet dat dat is waar jij over wilt schrijven, maar zeg maar wat je idee is. ik heb volgens mij alleen veel spellings fouten, ik ben niet zo goed in nederlands hoe oud ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 18:55
writersblock
writersblock is offline
ik ben 14, en mijn idee was om kortverhalen van ons te bundelen, die over een bepaald thema gaan. Je kan terwijl nog altijd aan je boek werken (ik ben ook bezig met een boek, over het leven van 2 meisjes pester en pestkop). het verhaal op zich is clichématisch maar ik zie het vooral als een schrijfoef en ach, ik ben een 14-jarig meisje ik kan niet van mezelf verwachten dat ik bestsellers schrijf , en maak je maar geen zorgen over spelling, die van mij is (zoals je mss wel al gemerkt hebt) ook niet goed. Maar het is dus niet zo dat we écht samen schrijven we schrijven onze eigen kortverhalen die we dan zouden kunnen bundleen in een verhalen bundel.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 22:13
Verwijderd
Eerlijk gezegd vind ik niets aan je stuk. Het is één blok opsommingen. Ik had veel liever bijvoorbeeld een anekdote gelezen over hoe de woede jou (eens) lamlegde.

Maar schrijven is natuurlijk een geweldig tijdverdrijf en hobby. Als je het serieuzer wilt doen: zoek naar tips hoe je bepaalde genres schrijft (ik las al dat je aan iets apocalyptisch dacht), probeer verschillende persoonsvormen om te kijken wat je het beste bevalt en blijf oefenen, oefenen. En houd het lef om dingen door vreemden te laten lezen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 18:47
ExpoRules
ExpoRules is offline
Citaat:
ik ben 14, en mijn idee was om kortverhalen van ons te bundelen, die over een bepaald thema gaan. Je kan terwijl nog altijd aan je boek werken (ik ben ook bezig met een boek, over het leven van 2 meisjes pester en pestkop). het verhaal op zich is clichématisch maar ik zie het vooral als een schrijfoef en ach, ik ben een 14-jarig meisje ik kan niet van mezelf verwachten dat ik bestsellers schrijf , en maak je maar geen zorgen over spelling, die van mij is (zoals je mss wel al gemerkt hebt) ook niet goed. Maar het is dus niet zo dat we écht samen schrijven we schrijven onze eigen kortverhalen die we dan zouden kunnen bundleen in een verhalen bundel.
ik heb ook al wat getypt, check: http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=verhaal
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 08:22
Issun
Issun is offline
Ik vind dit stukje niet bepaald sterk. Maar ga vooral schrijven, je wordt vanzelf beter.
Oud 16-04-2011, 10:44
ExpoRules
ExpoRules is offline
Citaat:
Ik vind dit stukje niet bepaald sterk. Maar ga vooral schrijven, je wordt vanzelf beter.
welk stukje? die van woede of de link naam mijn verhaal?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 18:43
ExpoRules
ExpoRules is offline
Citaat:
past dit in jou idee van verhalenbundel? : http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=verhaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten