Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2011, 20:24
Verwijderd
Ok, ik zit dus met bizar probleem. Mijn beste vriend is homo en we 'vallen' allebei op dezelfde jongen. Die jongen waarover ik het heb is dus een rasechte player die graag met mensen hun voeten speelt. Maar toch trappen we steeds in zijn val. Ik ben er 100% zeker van dat hij hetero is, maar mijn beste vriend is daar nog niet overtuigt van. Ik heb in het verleden al 't één en het ander al uitgespookt met die jongen, meerdere keren ...
Binnenkort gaan we op schooltrip en mijn beste vriend en de player slapen samen voor 3 nachten op dezelfde kamer. Ik heb mijn beste vriend belooft dat ik niet meer op zijn avances zou ingaan. Tot vandaag heb ik me eraan gehouden. Allée in feite heb ik mijn belofte gehouden. Mijn beste vriend was op de hoogte dat ik na school in de toiletten iets ging doen met de player. Ik heb hem niet afgewezen zoals ik had moeten doen, maar ik heb hem niet eens aangeraakt en ben weg gegaan. Nu is mijn beste vriend boos op mij en wil me nooit meer spreken omdat ik hem heb verraden van zodra ik het toilet binnen stapte. Hij noemt me een hoer en een slet. Ik heb me duizend keer ge-excuseerd, maar sorry komt te laat volgens hem.

Wat moet ik nu doen, want die jongen is onze vriendschap niet waard ;$
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2011, 20:53
Thew
Thew is offline
Zeg gewoon dat je niks met die player hebt gedaan, maar vraag aan die beste vriend van je of hij iets met die player heeft gedaan. Dan is ie denk ik wel weer even stil.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 20:53
Volk
Volk is offline
Maar als je die jongen niet hebt afgewezen, wat heb je dan wel gedaan?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 12:16
TheConfidant
TheConfidant is offline
Dus je hebt eventjes bij de toiletten met hem staan praten ofzo? Ach. En dat het vervelend is voor die vriend, dat kan ik ook wel begrijpen - is natuurlijk niet echt fijn.

Maar of je nou wél of níet iets met hem hebt gedaan, dat hij je dan meteen voor hoer en slet uitmaakt is natuurlijk belachelijk. Dus wat mij betreft hoef je je voor niks verontschuldigen. Als iemand zich moet verontschuldigen is hij het - leuke vriend is dat dan als hij je al zo snel uitmaakt voor hoer en slet. (Overigens, iemand die een ander uitmaakt voor hoer of slet verliest bij mij eigenlijk per direkt status van vriend[in].)

Voor hetzelfde geld bleek die 'player' toch homoseksueel of biseksueel te zijn en was er tussen hem en die vriend iets gebeurd. Dan zou je weer horen over hoe zij hun eigen leven mogen leiden, eigen keuzes mogen maken en hoe je niet het recht hebt je ermee te bemoeien. Dat geldt ook andersom. Dat die vriend van je het vervelend vindt, dat mag - begrijpelijk. Maar het recht zich ermee te bemoeien heeft hij niet. En jou voor hoer en slet uitmaken al helemaal niet.
Oud 29-04-2011, 13:34
Volk
Volk is offline
Citaat:
Voor hetzelfde geld bleek die 'player' toch homoseksueel of biseksueel te zijn en was er tussen hem en die vriend iets gebeurd. Dan zou je weer horen over hoe zij hun eigen leven mogen leiden, eigen keuzes mogen maken en hoe je niet het recht hebt je ermee te bemoeien. Dat geldt ook andersom. Dat die vriend van je het vervelend vindt, dat mag - begrijpelijk. Maar het recht zich ermee te bemoeien heeft hij niet. En jou voor hoer en slet uitmaken al helemaal niet.
Ik vind het een groot verschil maken dat ze heeft beloofd niet meer op zijn avances in te gaan. En nu heeft ze die belofte gebroken. Ze zegt niet wat er is gebeurd, alleen dat ze die belofte heeft verbroken en die jongen niet heeft afgewezen waardoor ik me afvraag wat er dan wél is gebeurd. Ik kan me dus goed voorstellen dat die vriend pissig is. Normaal gesproken zijn het zijn zaken niet, maar nu had ze een belofte gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een groot verschil maken dat ze heeft beloofd niet meer op zijn avances in te gaan. En nu heeft ze die belofte gebroken. Ze zegt niet wat er is gebeurd, alleen dat ze die belofte heeft verbroken en die jongen niet heeft afgewezen waardoor ik me afvraag wat er dan wél is gebeurd. Ik kan me dus goed voorstellen dat die vriend pissig is. Normaal gesproken zijn het zijn zaken niet, maar nu had ze een belofte gemaakt.
Wel we hebben dan ook niets gedaan in feite. Ik ben ingegaan op zijn verzoek om iets te doen na school, maar uiteindelijk hebben we niets gedaan. Gewoon even staan praten in het toilet. Ik ben na 5min gewoon weg gegaan, maar hij vond dat ik hem had verraden vanaf het moment ik het toilet binnen ging
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 20:17
Volk
Volk is offline
Citaat:
Wel we hebben dan ook niets gedaan in feite. Ik ben ingegaan op zijn verzoek om iets te doen na school, maar uiteindelijk hebben we niets gedaan. Gewoon even staan praten in het toilet. Ik ben na 5min gewoon weg gegaan, maar hij vond dat ik hem had verraden vanaf het moment ik het toilet binnen ging
Je bent dus op zijn avances ingegaan terwijl je had beloofd dat niet te doen. Ja, ik snap wel dat hij dat opvat als verraad. En als je wist dat die jongen daar op die wc zat en toch bewust daar naar binnen bent gegaan en een gesprek met hem bent aangegaan kan ik ook wel snappen dat hij dat ziet als verraad.

Ik denk dat je de meeste kans maakt om jullie vriendschap te herstellen als je schuld bekent en geen valse beloftes meer maakt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 21:51
Verwijderd
Geloof mij, heb ik de dag zelf nog gedaan.
Ik heb in allerlei soorten manieren al me ge-excuseerd, maar hij blijft een beetje koppig.
Het is nu al een paar dagen dat we nog tegen elkaar hebben gesproken, zolang hebben we nog nooit elkaar genegeerd.
Ik voel me er niet goed bij, en dat weet hij.
Nu hopen dat hij de plek vind om mij te kunnen vergeven
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 07:49
Volk
Volk is offline
Wat rot dat hij zo moeilijk blijft doen. Je hebt een belofte verbroken maar als je gewoon je excuses hebt aangeboden en schuld hebt bekend hoeft hij toch niet zo moeilijk doen? Nou ja, ik hoop dat hij snel bijdraait en inziet dat jij belangrijker bent dat zo'n player. Meer tips heb ik helaas niet, je hebt in mijn ogen al alles gedaan om het goed te maken. Jammer dat hij dat (nog) niet inziet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 21:41
Nienna*
Nienna* is offline
Dit slijt wel met de dagen, denk ik. Sowieso lijkt het me niet slim om beloftes te maken over dit soort dingen, dat zijn van die beloftes die je vaak niet "kunt" of "wil" nakomen. Overigens vraag ik me af dat als die jongen dit aan je vriend had gevraagd, hij niet ook zijn belofte had gebroken. (al doet dat er feitelijk gezien niet toe natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 21:39
Verwijderd
Ja inderdaad. Ik hoop dat het slijt met de dagen, want ik ga nog op vakantie met hem. We zijn net terug van een schooltrip en de spanning was behoorlijk te meten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten