Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2002, 12:06
Soulflame
Soulflame is offline
Ik heb er weleens over nagedacht om zo'n vogel als 'huisdier' te willen. Niet als in opsluiten in een kooi, maar gewoon los.
Duurt het niet vrij lang kan duren voordat hij tam is? En hoe gevaarlijk is het??

Iedereen die hierover informatie heeft is welkom.

Alvast bedankt
Oud 11-08-2002, 13:19
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Raven zijn bijnen de kortste keren tam te maken, alleen die zijn hier uitgestroven in Nederland. Anders ga naar dierentuin die weten dah wel.
Oud 13-08-2002, 00:38
Blenderhead
Blenderhead is offline
lijkt me nie verstandig..... deze dieren zijn beter af als ze vrij zijn.... ze moeten behoorlijk kunnen bewegen!
Oud 13-08-2002, 02:26
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
birthmark schreef:
lijkt me nie verstandig..... deze dieren zijn beter af als ze vrij zijn.... ze moeten behoorlijk kunnen bewegen!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 14:33
JJzD
JJzD is offline
als jij een huis hebt van zo'n 50 km² en een hoogte van 3 km vind ik het een goed idee

laat ze anders maar lekker los

jonge kraaitjes zijn wel makkelijk tam te maken
Oud 15-08-2002, 10:55
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
als je roofvogels in de tuin wilt moet je dat anders aanpakken.

Koop 20 cavia's, en 20 konijnen en laat ze los in de tuin. Naast dat die dieren best interessant zijn dan zul je na een tijdje ook best vaak roofvogels boven in en in je tuin kunnen zien (vereist is wel dat je in of aan platteland woont)
Oud 15-08-2002, 15:15
xsten
xsten is offline
Echt té dom gewoon om zo'n beest thuis te willen hebben. Alleen maar voor jouw egoïsme zo'n dier wat buiten hoort, binnen willen houden. Zo'n beest is overigens nooit te vertrouwen. Het blijft een beest. Laat die beesten aub gewoon in hun eigen omgeving. Als je beestjes wilt kijken ga je maar naar de dierentuin of naar de omgeving waar ze leven.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 18:27
Hukkie
Hukkie is offline
Nou nou, dat valt wel mee hoor. Als je een beetje de ruimte hebt om hem/haar te houden (de kraai dus) zou het geen probleem moeten zijn. Mijn kraai heeft het erg naar zn zin en ik heb er in feite zijn leven mee gered. Hij kwam uit de koeienschuur van mn buurman en die heeft nogal overlast van de kraaien daar en schiet ze daarom dood.
Gerrit (naam van kraai) is eigenlijk altijd los, behalve wanneer er heel slecht weer op komst is. Op die manier heeft hij gewoon echt de keus. We verwachten ook wel dat hij over een jaar of twee echt uit zal vliegen om baby-Gerritjes te maken maar ik zal de laatste zijn die hem tegen zal houden.

Een andere vogel uit het wild is niet aan te raden. Het is ook geen slim plan om een vogel te houden wanneer je in een drukke buurt woont. Hij kan dan te genakkelijk met mensen omgaan en brutaal worden. Het komt ook nog wel eens voor dat hij mensen kan pikken die bang voor hem zijn omdat hij dat aanvoelt.
Oud 15-08-2002, 19:32
Verwijderd
Ik denk niet dat het echt aan te raden is. Het zijn en blijven roofvogels en ik denk niet dat je ze echt tam kan maken (op een kraai en een raaf na). Er zijn wel mensen die roofvogels hebben (valkeniers), maar die houden die vogels volgens mij ook niet echt als huisdier.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 19:43
Hukkie
Hukkie is offline
Idd, het zijn niet echt sociale wezens, om het zo maar even te zeggen.
Oud 15-08-2002, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
als je roofvogels in de tuin wilt moet je dat anders aanpakken.

Koop 20 cavia's, en 20 konijnen en laat ze los in de tuin. Naast dat die dieren best interessant zijn dan zul je na een tijdje ook best vaak roofvogels boven in en in je tuin kunnen zien (vereist is wel dat je in of aan platteland woont)
en regelmatig de hoeveelheid "lieve-pluizige-diertjes" vervangt
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 10:15
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
xsten schreef:
Echt té dom gewoon om zo'n beest thuis te willen hebben. Alleen maar voor jouw egoïsme zo'n dier wat buiten hoort, binnen willen houden. Zo'n beest is overigens nooit te vertrouwen. Het blijft een beest. Laat die beesten aub gewoon in hun eigen omgeving. Als je beestjes wilt kijken ga je maar naar de dierentuin of naar de omgeving waar ze leven.
Ho ho.. ik heb nooit gezegd dat ik hem thuis wilde hebben. Ik snap heus wel dat je zo'n beest niet thuis kan hebben, da's onzinnig (afgezien van de kraai). Maar je hebt een paar valkenierenverenigingen in Nederland die dus wel een hele grote ruimte hebben en daar dus met hun valken/havikken ed trainen.
Ik vroeg me dus af of iemand dat deed en of je daar niet jaren mee bezig bent om hem te trainen ofzo. En of dat niet gevaarlijk is enzo.
Ik ben inmiddels op internet wezen zoeken, en daar blijkt dat je je er gewoon erg in moet verdiepen voor je bij zo'n valkeniersvereniging mag, en het is vrij prijzig. Dus dat zit er waarschijnlijk niet ik.

Maar alsjeblieft zeg, oordeel niet zo snel, niet alle mensen zijn zo dom als je denkt... en mensen hebben mij altijd een 'natuurvriend' genoemd, dus ik ga echt niet die beesten opsluiten in een hok van 1m3 of zoiets.

Laatst gewijzigd op 16-08-2002 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:20
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Havock schreef:

en regelmatig de hoeveelheid "lieve-pluizige-diertjes" vervangt
Niet nodig als je 50% mannetje en 50% vrouwtje neemt. Tegen de tijd dat de roofvogels de voedselbron hebben ontdekt zijn de knaagdiertjes in staat de populatie op pijl te houden (een konijn = om de 3 weken 6 konijntjes erbij die na 3 weken vruchtbaar zijn)
Reageren

Regels voor berichten