Je bericht doet me denken aan een verhaal, van toen ik bij de AH ging werken, een paar jaar geleden...
Ik ging daar heen op mijn eerste werkdag, ik was vakkenvuller toen. Ik was eigenlijk best zenuwachtig omdat ik niemand kende daar, ik wist niet hoe het zou zijn om er te werken, het was mijn eerste baantje. Ik was zelfs zenuwachtig over wat ik aan moest, haha, ik moet toch een goede indruk maken dacht ik. Achteraf maakte het allemaal niet zo heel veel uit, want ik leerde daar iemand kennen die meteen een praatje met me maakte toen ik binnen kwam. Hij werkte er al een tijdje en ik keek eigenlijk een beetje tegen hem op omdat hij er al langer werkte en het pas mijn eerste werkweek was. In ieder geval, hij was echt een totaal ander persoon dan ik, maar hij was wel degene die me meteen leerde kennen. Daar was ik wel blij mee, sindsdien werd ik goed bevriend met hem, ik kon altijd bij hem terecht als ik vragen over werk had. Later vertelde hij mij dat ik de eerste was waarmee hij eigenlijk bevriend raakte op werk, hij had al die tijd niet echt een connectie met zijn andere collega's. En de dag dat ik er kwam werken leek het hem opeens een goede start om te gaan socializen met nieuwe collega's. Hij deed dat sindsdien met iedereen. Uiteindelijk heeft ie er echt veel vrienden aan over gehouden, haha, ik ben het zelfs gaan overnemen van hem, in het begin was het wel raar om nieuwe mensen te proberen te leren kennen, zelfs als je soms het gevoel hebt dat ze niet echt bij je passen als persoon, maar op een gegeven moment leek het heel normaal te zijn geworden en heb ik er heel veel leuke contacten aan over gehouden. En het heeft die collega nog wat opgeleverd ook, want hij was niet zozeer goed in zijn werk, maar de supermarkt manager heeft hem uiteindelijk een vast contract gegeven omdat hij een goede sfeer bracht in het team.
Nu ben ik 5 jaar verder, ik heb af en toe nog contact met hem via hyves, hij werkt ondertussen niet meer bij de AH, hij geeft nu trainingen in teambuilding. haha wie had dat gedacht 5 jaar geleden.
Anyway, ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal, laat het rustig inzinken