Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2011, 21:50
sander26
sander26 is offline
Hallo!
Ik doe nu 3vwo en heb voor het pakket e&m gekozen. Wat mij heel erg interesseert is de toerismebranche, ik wil graag de wereld verkennen en heb het altijd interessant gevonden wat er buiten Nederland gebeurd. Maar ik ben nu al aan het nadenken over wat ik na de middelbare school wil gaan doen. Ik wil graag iets met economie/planologie/het toerisme doen. Maar omdat ik goede cijfers haal op vwo, zonder heel veel te moeten doen, vind ik het erg zonde om een HBO te doen. Maar naar mijn idee zijn alle toerismeopleidingen hoogstens op HBO niveau?

Wat misschien wel belangrijk is om te zeggen, dat ik waarschijnlijk wel de managementkant in het toerisme op wil gaan, omdat je anders beroerd weinig verdient.

Dus:
Wat zijn jullie ervaringen in de toerismebranche/met toerismeopleidingen?
Weten jullie nog toeristische opleidingen op WO niveau?
Wat zijn jullie ervaringen met het doen van een HBO nadat je VWO (makkelijk) hebt gedaan?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 02-05-2011 om 23:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2011, 10:41
-jose-
-jose- is offline
De NHTV bied voortaan in samenwerking met de universiteit van Wageningen een WO Bachelor aan. Weet niet precies hoe deze opleiding heet, maar misschien heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 14:21
ladyburd_
ladyburd_ is offline
Je kan misschien manager worden van een hotel ofzo, of iets in een vliegmaatschappij.
Of een eigen hotel oprichten?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 15:43
08/08/08
08/08/08 is offline
Je zit pas in de derde, ik zou even afwachten hoe het je in de bovenbouw vergaat. De onderbouw van het vwo stelt in vergelijking met de bovenbouw weinig voor. Misschien slaag je wel met hakken over de sloot, of val je nog terug naar de havo.

Ik begrijp wel dat je na het behalen van je vwo-diploma het liefst naar de universiteit gaat; anders is het zonde omdat je én een niveau terugzakt, én een jaar verspild hebt (had je immers havo gedaan, dan had je al een jaar eerder naar het hbo gekund). Daarbij vermoed ik dat je met een willekeurige wo-opleiding meer kans hebt om een baan in de toerismebranche te vinden dan met een op toerisme gerichte hbo-opleiding, vooral wanneer de betreffende hbo-opleiding de woorden 'management', 'communicatie', 'media' en 'commercieel' bevat.

Mocht je je vwo met succes doorlopen dan is de opleiding Tourism wellicht een optie. Deze opleiding kun je volgen aan de universiteit van Wageningen (http://www.universitairebachelors.nl...teit_wur_10142). Het lijkt aardig aan te sluiten bij jouw wensen.

Trekt een bepaalde hbo-opleiding je meer aan? Start dan gewoon met twee opleidingen tegelijk: een hbo- en wo-opleiding. Als je zo intelligent bent als je zelf stelt, moet dat te doen zijn!

Succes.
Oud 08-05-2011, 15:46
sander26
sander26 is offline
hartstikke bedankt!
Dit is dus ong. wat ik zoek, ik zal hem onthouden en in de bovenbouw verder kijken
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 12:58
SaxionHBS
SaxionHBS is offline
Citaat:
Hallo!
Ik doe nu 3vwo en heb voor het pakket e&m gekozen. Wat mij heel erg interesseert is de toerismebranche, ik wil graag de wereld verkennen en heb het altijd interessant gevonden wat er buiten Nederland gebeurd. Maar ik ben nu al aan het nadenken over wat ik na de middelbare school wil gaan doen. Ik wil graag iets met economie/planologie/het toerisme doen. Maar omdat ik goede cijfers haal op vwo, zonder heel veel te moeten doen, vind ik het erg zonde om een HBO te doen. Maar naar mijn idee zijn alle toerismeopleidingen hoogstens op HBO niveau?

Wat misschien wel belangrijk is om te zeggen, dat ik waarschijnlijk wel de managementkant in het toerisme op wil gaan, omdat je anders beroerd weinig verdient.

Dus:
Wat zijn jullie ervaringen in de toerismebranche/met toerismeopleidingen?
Weten jullie nog toeristische opleidingen op WO niveau?
Wat zijn jullie ervaringen met het doen van een HBO nadat je VWO (makkelijk) hebt gedaan?

Alvast bedankt!
Beste Sander,

Wellicht is de Academic Hospitality Programme van de Saxion Hospitality Business School iets voor jou. Daar kun je in 3 jaar je bachelordiploma behalen en vervolgens in 1 jaar je master graad behalen. De opleiding richt zich op het managmentkant. 5 Juni is er een voorlichting en kun je al je vragen stellen. Kijk op de Saxion site voor meer informatie of vind ons op Facebook - Saxion Hospitality Business School. Hierbij alvast een linkje naar de Academic Hospitality Program op de site. http://www.saxion.nl/studeren/kiezen...gramme_vt_dev/

Veel succes met je zoektocht!

Laatst gewijzigd op 22-05-2012 om 13:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten