Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2011, 09:31
LoesLoes
LoesLoes is offline
Hallo Allemaal,

Ik ben een studente psychologie en nieuwschierig naar wat voor problemen jongeren hebben met mobiel bellen. Dit wil ik graag weten omdat ik een les aan het ontwikkelen ben voor 1VMBO over mobiel bellen. Graag wil ik weten wat voor problemen jullie hebben met mobieltjes: Heb je bijvoorbeeld wel eens smsjes gehad die je niet wilde, of een hele dure rekening, of heb je hele andere problemen met je mobieltje. Ik hoor graag van jullie.

Groetjes LoesLoes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2011, 10:29
Verwijderd
Mijn enige probleem is dat providers van die hufters zijn die op alle mogelijke manieren meer geld uit je zak proberen te kloppen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 14:39
Diamera
Diamera is offline
Klopt! Stelletje afzetters allemaal. Dan bieden ze allerlei diensten aan die op zich prima zijn, maar ongemerkt doorgaan als je je niet afmeldt, wat je nooit ergens van ze te horen hebt gekregen want daar moet je dan blijkbaar maar van uit gaan.

Verder kloppen vaak de tarieven helemaal niet, dan bestel je iets en staat er een 0900 nummer waarmee je kunt afrekenen zeg maar en dat kost dan bijv. €4.50, wat er duidelijk achter staat. Maar dan check je achteraf hoeveel het kostte en bleek het ver over de €5 te zitten, gewoon via je eigen provider dus.

En ze zijn heel erg schimmig, ik vind hun informatievoorziening totaal niet transparant. Je kunt nergens zien waar je wel en waar je niet voor bent aangemeld, of ze zijn niet up-to-date met de website waardoor er nog oude regelingen op staan die dus niet meer gelden en meer van dat soort slordigheid. En de klantenservice is ook onduidelijk, ze hebben vaak geen eens verstand van hun eigen regelingen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 14:59
Verwijderd
Met kosten etc heb ik nooit problemen, maar ik sms dan ook nooit naar van die sms-dingen op tv en ik bel ook niet mobiel naar 0900 nummers oid. Ik stoor me wel vaak aan slecht ontvangst, ik heb een tijdje lang Telfort gehad als provider (die maken gebruik van het netwerk van KPN, geloof ik) en dan viel het door het land heen best vaak helemaal weg (ik woon in Limburg, en hier was 't wel te doen, maar bij mijn ouders in het oosten van het land viel het vaak uit en rondom Nijmegen ook vaak), nu heb ik Vodafone en is het eigenlijk niet veel beter. Erg irritant.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 19:02
Verwijderd
In België worden we afgezet qua sms-tarieven, die liggen veel hoger dan de omringende landen. Maar dan kun je dus zo'n extra dienst nemen met 10000 gratis smsjes, maar wtf heb ik nu weer aan 10000 smsjes? En diensten om naar NL te smsen/bellen zijn stikduur. Ik vind dat er een Europese norm moet komen en een standaard tarief. En dat de grenzen qua providers moeten vervallen.

Vroeger was ik klant van Euphony en dat was helemaal afzetterij, 1 keer een rekening gehad van over de 120 euro. En die waren de helft van de tijd niet bereikbaar. Toen ik wilde opzeggen, heeft dat tig keer bellen van mijn kant nodig gehad.

Verder krijg ik maandelijks een smsje van een discotheek, maar goed, dat is niet zo storend. En ik heb een stalker gehad, maar die is gelukkig gestopt.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 19:27
Verwijderd
Ik krijg weleens smsjes van heel veel verschillende chicks tegelijkertijd en dan kan het nog weleens gebeuren dat je een bericht aan de verkeerde stuurt. Gelukkig hebben ze dat tot noch toe altijd sportief opgenomen.

Verder geen problemen. Ik kan er onbeperkt gratis mee bellen/smsen/internetten dus eerlijkgezegd heb ik nog nooit een telefoonrekening betaald.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 20:22
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Met kosten etc heb ik nooit problemen, maar ik sms dan ook nooit naar van die sms-dingen op tv en ik bel ook niet mobiel naar 0900 nummers oid.
Ik sms ook niet naar dingen op tv, maar heb wel twee keer iets besteld via Hi. Maar ook daar zijn de prijzen gewoon niet wat er vermeld staat, je moet afrekenen via een 0900 nummer waar ze je laten hangen tot er voldoende is afgeschreven, maar dat is meer dan ze gezegd hadden

Ik doe het ook maar niet meer.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg weleens smsjes van heel veel verschillende chicks tegelijkertijd en dan kan het nog weleens gebeuren dat je een bericht aan de verkeerde stuurt. Gelukkig hebben ze dat tot noch toe altijd sportief opgenomen.

Verder geen problemen. Ik kan er onbeperkt gratis mee bellen/smsen/internetten dus eerlijkgezegd heb ik nog nooit een telefoonrekening betaald.
Hoe kun je onbeperkt gratis bellen

@Andijvie: als je geen vaste telefoonlijn hebt, moet je soms klantenservices bellen met 0900-nummers, en dat gaat echt schooierig. Zo'n nummer is dan bijvoorbeeld 20 ct per minuut, en dan bel je 10 minuten. Je zou dan verwachten dat de provider dan 2 euro aan belminuten van je belbundel aftrekt voor die maand, maar wat ze doen is domweg 2 euro bij je eindrekening optellen; het valt helemaal niet binnen je bundel..! Dat is wel zo hufterig; dan ga ik bij lange na niet over mijn bundel heen, maar toch moet ik extra geld betalen omdat zij 0900-nummers niet van de bundel aftrekken

Oh ik heb trouwens Ben, waar ik dan verder wel tevreden over ben want ik heb eigenlijk altijd en overal in Nederland ontvangst.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 08:59
Verwijderd
Ik zou een onbeperkt internet abbonnement krijgen, zeggen ze eerst dat dat niet ging icm mijn belbundel, toen kregen we dat voor elkaar, betaalde ik een half jaar lang teveel ervoor, maar later is dat wel allemaal opgelost gelukkkig.....
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Hoe kun je onbeperkt gratis bellen

@Andijvie: als je geen vaste telefoonlijn hebt, moet je soms klantenservices bellen met 0900-nummers, en dat gaat echt schooierig. Zo'n nummer is dan bijvoorbeeld 20 ct per minuut, en dan bel je 10 minuten. Je zou dan verwachten dat de provider dan 2 euro aan belminuten van je belbundel aftrekt voor die maand, maar wat ze doen is domweg 2 euro bij je eindrekening optellen; het valt helemaal niet binnen je bundel..! Dat is wel zo hufterig; dan ga ik bij lange na niet over mijn bundel heen, maar toch moet ik extra geld betalen omdat zij 0900-nummers niet van de bundel aftrekken

Oh ik heb trouwens Ben, waar ik dan verder wel tevreden over ben want ik heb eigenlijk altijd en overal in Nederland ontvangst.
Idd, dat vind ik ook zo schofterig, daarom bel ik niet mobiel naar die nummers (gebruik ik m'n vaste telefoon ook eens ergens voor ).
Ik vind het overigens ook wel jammer dat ik met mijn abonnement geen belminuten mee kan nemen naar een volgende maand; het is telkens maar 1 maand geldig. Maar goed, dat wist ik toen ik het abonnement afsloot, en verder maakt het ook niet uit; ik krijg die minuten nooit allemaal op, of ik ze nu mee mag nemen of niet.

edit; ah, en ik zie dat Ben op het netwerk van T-Mobile zit en die dekking is - als ik de kaartjes moet geloven - echt belachelijk goed. (bron: http://www.sms-simonly.nl/dekking-kaarten/ ) Bij KPN en Vodafone is het precies langs de grenzen niet meer zo goed gedekt, en dat zijn precies de gebieden waar ik veel ben Mijn abonnement loopt over een paar maandjes af, dus eens kijken of ik dan een goed abonnement kan vinden op het netwerk van T-Mobile
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 13:17
Volk
Volk is offline
Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met mijn mobieltje. Ik heb een goedkoop abonnement en daar zit ik nooit overheen. Ik houd juist elke maand een hoop over en dat mag ik gewoon meenemen naar de volgende maand. Ik heb tot nu toe ook overal bereik. Alleen laatst met koninginnedag heb ik wat problemen gehad maar dat bleek te zijn omdat er toen zo belachelijk veel telefoonverkeer was dat mijn berichtjes pas later doorkwamen. Maar eigenlijk heb ik niks te klagen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 14:30
JustADreamer
JustADreamer is offline
Ik merk juist dat vrienden van me met T-mobile abonnement véél minder bereik hebben dan ik met m'n Hi?! En dat zodra ze in de buurt van Eindhoven zijn T-mobile soms al overschakelt naar Belgisch netwerk en dergelijke, terwijl Eindhoven écht nog Nederland is
Oud 04-05-2011, 18:59
LoesLoes
LoesLoes is offline
Hallo mensen,

Allemaal alvast bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik echt wat mee, als er nog mensen zijn met meer toevoegingen, graag!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 16:13
chick123
chick123 is offline
alle providers zijn oplichters
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 13:58
Verwijderd
Ik heb vooral problemen met de agressieve reclame dat impliceert dat als je niet Pingt, niet elk jaar de nieuwste iPhone of Blackberry hebt en niet elke foto en scheet deelt, je een sukkel bent.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 19:24
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik merk juist dat vrienden van me met T-mobile abonnement véél minder bereik hebben dan ik met m'n Hi?! En dat zodra ze in de buurt van Eindhoven zijn T-mobile soms al overschakelt naar Belgisch netwerk en dergelijke, terwijl Eindhoven écht nog Nederland is
Ik heb T-mobile en woon in Eindhoven en heb dat echt nog nooit meegemaakt, of van gehoord, dat omschakelen. Je moet toch heel heel heel wat zuidelijker zitten voor dat gebeurt, meestal ben ik al een tijdje de grens over voordat er wordt overgeschakeld.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 19:48
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik heb vooral problemen met de agressieve reclame dat impliceert dat als je niet Pingt, niet elk jaar de nieuwste iPhone of Blackberry hebt en niet elke foto en scheet deelt, je een sukkel bent.
Nooit last van en ook niet met mijn mobieltje.
Oud 01-06-2011, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Ach, dat heeft vooral te maken met hoeveel jij je ervan aantrekt. Mij kan het namelijk geen fuck interesseren. Ik vind vooral de laatste paar jaren de telefoons zo lelijk. Te groot, te vierkant, en touchscreen is sowieso verrekte irritant.

Ik gebruik nu nog steeds een Motorola (die krijg je bijna niet meer in Nederland), heel klein, met klepje, maar wel met 16gig geheugen, want ik gebruik 'em voornamelijk als mp3-speler. Verder bel ik alleen. Smsen heb ik een hekel aan, als ik foto's wil maken neem ik een camera, als ik wil internetten heb ik een computer. Al die toeters en bellen die tegenwoordig op telefoons zitten hoef ik allemaal niet.

Met T-mobile heb ik een tijd geleden heel lang problemen gehad, maar net toen ik dreigde op te stappen hadden ze opeens alles opgelost. Sindsdien niets meer mis mee.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 10:25
Verwijderd
Ik heb een blackberry en ik heb dat hele ping gebeuren lekker uit staan
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Ach, dat heeft vooral te maken met hoeveel jij je ervan aantrekt. Mij kan het namelijk geen fuck interesseren. Ik vind vooral de laatste paar jaren de telefoons zo lelijk. Te groot, te vierkant, en touchscreen is sowieso verrekte irritant.

Ik gebruik nu nog steeds een Motorola (die krijg je bijna niet meer in Nederland), heel klein, met klepje, maar wel met 16gig geheugen, want ik gebruik 'em voornamelijk als mp3-speler. Verder bel ik alleen. Smsen heb ik een hekel aan, als ik foto's wil maken neem ik een camera, als ik wil internetten heb ik een computer. Al die toeters en bellen die tegenwoordig op telefoons zitten hoef ik allemaal niet.

Met T-mobile heb ik een tijd geleden heel lang problemen gehad, maar net toen ik dreigde op te stappen hadden ze opeens alles opgelost. Sindsdien niets meer mis mee.
Eigenlijk heel weinig, maar het rant zo lekker. En denk eens aan al het afval waar die 1-jaar-oude mobieltjes in veranderen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk heel weinig, maar het rant zo lekker. En denk eens aan al het afval waar die 1-jaar-oude mobieltjes in veranderen
Haha, dan moet ik altijd denken aan die oude reclame van de Phonehouse. Met dat mobieltje dat zo heel zielig langs de kant van de weg loopt en kletsnat wordt van zo'n langsrijdende auto. Zo zielig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 12:58
Verwijderd
het touchscreen is irri
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 16:13
Verwijderd
Citaat:
het touchscreen is irri
Alleen als je zwakbegaafd bent.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Alleen als je zwakbegaafd bent.
Of als je een crappy telefoon hebt
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 11:59
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Idd, dat vind ik ook zo schofterig, daarom bel ik niet mobiel naar die nummers (gebruik ik m'n vaste telefoon ook eens ergens voor ).
Ik vind het overigens ook wel jammer dat ik met mijn abonnement geen belminuten mee kan nemen naar een volgende maand; het is telkens maar 1 maand geldig. Maar goed, dat wist ik toen ik het abonnement afsloot, en verder maakt het ook niet uit; ik krijg die minuten nooit allemaal op, of ik ze nu mee mag nemen of niet.

edit; ah, en ik zie dat Ben op het netwerk van T-Mobile zit en die dekking is - als ik de kaartjes moet geloven - echt belachelijk goed. (bron: http://www.sms-simonly.nl/dekking-kaarten/ ) Bij KPN en Vodafone is het precies langs de grenzen niet meer zo goed gedekt, en dat zijn precies de gebieden waar ik veel ben Mijn abonnement loopt over een paar maandjes af, dus eens kijken of ik dan een goed abonnement kan vinden op het netwerk van T-Mobile
Let er wel op dat de bij randjes langs de grenzen nog wel wordt aangegeven gsm/gprs dekking te geven. Als je de 3G/hspa dekking gaat vergelijken komt T-mobile een stuk slechter uit de bus.
Reageren

Regels voor berichten