Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2011, 18:08
noAnswer
noAnswer is offline
Stel dat je x = 2 cos t hebt,
kun je daar ook t = ....x van maken en zo ja, hoe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2011, 18:28
Picidae
Picidae is offline
x = 2 cos(T)
.5X = cos(T)
arccos(.5X) = T

?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 18:30
Siron
Siron is offline
@Picidae:
Misschien handig om er een 0 bij te schrijven --> 0,5x, want zo lijkt het althans voor mij verwarrend (zonder die 0).
Of is dat een algemene notatie in Nederland? ...

@noAnswer:
arccos(...) is een internationale notatie, je kan ook gewoon bgcos(...) schrijven (=Nederlandse notatie).
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 18:34
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
@Picidae:
Misschien handig om er een 0 bij te schrijven --> 0,5x, want zo lijkt het althans voor mij verwarrend (zonder die 0).
Bij mijn weten is het geen algemene notatie. Ik las 5x in plaats van 0,5x. Maar leuk om te weten hoe je deze functies kunt omschrijven!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 18:37
Siron
Siron is offline
Citaat:
Bij mijn weten is het geen algemene notatie. Ik las 5x in plaats van 0,5x. Maar leuk om te weten hoe je deze functies kunt omschrijven!
Ik las inderdaad ook 5x.
Je moet het gewoon lezen als de arccosinus of boogcosinus van een bepaald getal, ze worden de cyclometrische functies genoemd en zijn de inverse van de goniometrische functies (zo heb je natuurlijk ook bgtan, bgcot, ...). Met een cyclometrische functie zoek je de hoek terug.

Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 18:39
Diamera
Diamera is offline
Ooh als in sin^-1 op je rekenmachine? Of is dat weer iets anders?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 18:42
Siron
Siron is offline
Citaat:
Ooh als in sin^-1 op je rekenmachine? Of is dat weer iets anders?
Ja, dat zijn ze inderdaad. Alleen is die notatie eigenlijk niet helemaal goed, want zo lijkt het meer op 1/sin(...).
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 05:44
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
@Picidae:

@noAnswer:
arccos(...) is een internationale notatie, je kan ook gewoon bgcos(...) schrijven (=Nederlandse notatie).
Ik las gewoon 0.5, die nul wordt gewoon weggelaten omdat die niet significant is bij deze notatie, aan het puntje kun je ook al zien dat het een decimaal is.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 20:01
mathfreak
mathfreak is offline
@Siron: Bgcos is de in Vlaanderen gebruikelijke notatie. Hier in Nederland gebruiken we de notatie zoals Picidae die gaf. Overigens maken de cyclometrische functies sinds de invoering van de Tweede Fase ook geen deel meer uit van de wiskundeleerstof voor het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs.
Oud 16-05-2011, 20:16
Siron
Siron is offline
Citaat:
@Siron: Bgcos is de in Vlaanderen gebruikelijke notatie. Hier in Nederland gebruiken we de notatie zoals Picidae die gaf. Overigens maken de cyclometrische functies sinds de invoering van de Tweede Fase ook geen deel meer uit van de wiskundeleerstof voor het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs.
Ow, oké dat wist ik niet. Misschien kan je me eens een lijst pm'en van onderwerpen die wel en niet meer worden gegeven, want je hebt me er al een enkele keren op gewezen dat bepaalde onderwerpen (limieten o.a ook) niet meer in het Nederlandse leerplan zitten .
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 21:23
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ow, oké dat wist ik niet. Misschien kan je me eens een lijst pm'en van onderwerpen die wel en niet meer worden gegeven, want je hebt me er al een enkele keren op gewezen dat bepaalde onderwerpen (limieten o.a ook) niet meer in het Nederlandse leerplan zitten .
In het leerplan van 1968 kwamen de volgende onderwerpen aan bod die inmiddels uit de v.w.o.-leerstof zijn geschrapt:
-limieten en continuïteit
-scheve asymptoten
-de cyclometrische functies en hun afgeleiden
-differentialen
-partiële integratie, substitutiemethode en partiële breuksplitsing
-de formules voor tan(a±b) en tan 2x
--de formule a∙cos x+b∙sin x = r∙cos(x-φ)
-differentiaalvergelijkingen (scheiden van variabelen en lineaire eerste orde d.v.) alsmede het begrip richtingsveld.
Dit zijn de onderwerpen die indertijd deel uitmaakten van het leerplan voor Wiskunde I, de voorloper van het vak Wiskunde B, dat deze onderwerpen in ieder geval nog tot de Tweede Fase behandelde.
Oud 16-05-2011, 21:27
Siron
Siron is offline
Citaat:
In het leerplan van 1968 kwamen de volgende onderwerpen aan bod die inmiddels uit de v.w.o.-leerstof zijn geschrapt:
-limieten en continuïteit
-scheve asymptoten
-de cyclometrische functies en hun afgeleiden
-differentialen
-partiële integratie, substitutiemethode en partiële breuksplitsing
-de formules voor tan(a±b) en tan 2x
--de formule a∙cos x+b∙sin x = r∙cos(x-φ)
-differentiaalvergelijkingen (scheiden van variabelen en lineaire eerste orde d.v.) alsmede het begrip richtingsveld.
Dit zijn de onderwerpen die indertijd deel uitmaakten van het leerplan voor Wiskunde I, de voorloper van het vak Wiskunde B, dat deze onderwerpen in ieder geval nog tot de Tweede Fase behandelde.
In Belgie worden ze allemaal nog gegeven in de 7u tot 8u wiskunde per week, alleen differentiaalvergelijkingen zijn ook verplaatst naar 1e Bachelor.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 18:14
JSrm
Citaat:
In Belgie worden ze allemaal nog gegeven in de 7u tot 8u wiskunde per week, alleen differentiaalvergelijkingen zijn ook verplaatst naar 1e Bachelor.
met het verschil dat wiskunde B 3 a 4 uur in de week is
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 23:01
WisMonster
WisMonster is offline
Een goedendag,

we hebben je advertentie gezien op forum.scholieren.com en vandaar deze mail.

Wij (WisMon) zijn een Wiskunde Bijles Instituut in Utrecht, Amsterdam, Leiden en omgeving.

Wij werken met studenten die net klaar zijn met de middelbare school en de vakken dus net met goed resultaat hebben afgesloten. Het voordeel hiervan is dat ze weten wat er van je gevraagd wordt op de middelbare school en kennis hebben van de grafische rekenmachine.
Ook hebben alle studenten die bij ons bijles geven ervaring met het duidelijk overbrengen van de wiskunde.

Heb je interesse in wiskunde bijles dan kun je contact met ons opnemen via de mail: info@wismon.nl of telefonisch via het nummer 06-16393748.

Ook kun je altijd nog terecht op onze website: www.wismon.nl

Met vriendelijke groet,

WisMon: Wiskunde Bijles Instituut Utrecht, Amsterdam & Leiden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten