Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2011, 15:20
Tazer
Tazer is offline
Ging niet super goed, bij julie?
Ik heb 'n klacht ingediend, ik was het met een aantal opgaven niet eens.

Mijn klachten volgen hieronder, doe er je voordeel mee door zelf je eigen klachten en/of (een aangepaste versie) van mijn klachten hieronder in te sturen naar het LAKS.

Vraag 10 – Beschrijf het ontstaan van kalksteen
De syllabus Aardrijkskunde HAVO 2011 geeft nergens aan dat de leerling moet kunnen uitleggen hoe kalksteen of enig ander gesteente gevormd wordt. Alleen dat kalksteen een sedimentgesteente is en wat hun betekenis voor de vorming van het aardoppervlak is.

Vraag 11 - Welk endogeen proces heeft zich afgespeeld in de periode tussen de afzetting/vorming van de kalksteen en de vorming van de Samariakloof?
De syllabus Aardrijkskunde HAVO 2011 geeft nergens aan dat de leerling het begrip ‘’opheffing’’ moet kennen. Het staat niet in de lijst met de te kennen endogene processen onder punt 7a1 in de Syllabus.

Vraag 25 – Leg uit waardoor de selectieve migratie de urbanisatiegraad extra versterkt. Je uitleg moet een oorzaak-gevolg relatie bevatten
Volgens het antwoordmodel moet het antwoord zijn:
‘’migranten die naar de steden verhuizen zijn vooral jonge mensen, waardoor het geboortecijfer bij de groep migranten hoog ligt’’ Echter ik zou zelf volgmigratie ook goed rekenen, wanneer een iemand vanuit het platteland naar de stad gaat, kan het zijn dat de rest volgt. (denk hierbij aan familie of vrienden)

Vraag 28 – Welk soort woningen (zie bron 2) is gesloopt? Geef 2 redenen waarom juist dat soort woningen is vervangen door nieuwbouw
Deze vraag is absoluut onmogelijk om te beantwoorden, bron 2 geeft enkel en alleen aan hoeveel % van het totaal aantal woningen een koop-, huur-, meergezins-, eengezins of flats is. Je kunt geen uitspraak doen over welk soort woningen is gesloopt, dat weet je gewoon niet. Volgens het antwoordmodel was het juiste antwoord: flats/meergezinswoningen. In mijn optiek pure waanzin om deze vraag te stellen. Nogmaals, wij kunnen niet beredeneren welk soort woningen is gesloopt met deze beperkte informatie.

Vraag 32 – Geef twee verschillen tussen de ligging van de klimaatdijken en de ligging van de huidige rivierdijken
Ook deze vraag is niet te beantwoorden, in de bron is niet weergegeven wat de huidige ligging van rivierdijken is, we hebben niets, maar dan ook echt niets om de oude met de nieuwe situatie te vergelijken.

Vraag 33 – Waarschijnlijk zal niet worden besloten tot de aanleg van klimaatdijken. Dat heeft te maken met kenmerken van het betreffende gebied.
De syllabus Aardrijkskunde HAVO 2011 geeft nergens aan dat de leerling specifieke kenmerken voor het gebied tussen de klimaatdijken op bron 1 moet kennen.

Vraag 34 – Leg uit op welke manier de hoge sponzen in de bron het regiem van de rivieren kunnen beïnvloeden.
In de bron en in de vraag wordt gesproken over ‘’sponzen’’, er wordt echter nergens uitgelegd wat deze ‘’sponzen’’ nou precies zijn. Ook het woordenboek kan geen antwoord geven op deze vraag.

Laatst gewijzigd op 20-05-2011 om 18:38.
Advertentie
Oud 20-05-2011, 15:42
Hansie18
Hansie18 is offline
Bij mij ging ie wel redelijk
Oud 20-05-2011, 18:09
Verwijderd
Ik heb em totaal verknald! Vreselijk!!!!! Wist zo goed als niets Ennem had uiteindelijk 20 punten! Snik.. dat is een enorme tegenvaller! Maarre Tazer; wat voor klachten heb jij ingediend dan?
Oud 20-05-2011, 18:38
Tazer
Tazer is offline
@J@nita,
Mijn klachten staan nu in de startpost. Wel jammer man van je 20 punten Ik vond het een hatelijk examen. Rare vraagstellingen en dingen die nergens op sloegen.
Oud 20-05-2011, 21:11
KillZeMall
KillZeMall is offline
Heb dit zo verneukt....x.x; 25 punten ofzo lol Dx
Oud 20-05-2011, 22:28
Dreamachineries
Dreamachineries is offline
Ik durf eigenlijk niet te gaan kijken. :\ Hij ging niet zo heel lekker naar mijn gevoel. Moest een 3.4 halen, die heb ik *denk ik* wel binnen... Maar durf niet te zeggen dat het voldoende was. >_<
Oud 20-05-2011, 22:35
KillZeMall
KillZeMall is offline
Hebben jullie ook zo iets van? ''Zolang ik maar slaag'' ? Het boeit me nu echt alleen maar of ik alles 5,5+ heb.
Oud 21-05-2011, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie ook zo iets van? ''Zolang ik maar slaag'' ? Het boeit me nu echt alleen maar of ik alles 5,5+ heb.
Ja idd.. Ik denk nu echt, nouja AK verknald.. Op naar de volgende, en er komt nog wel een herkansing, sta nu afgerond toch nog een 5.. en sta al een 7 dus heb em al gecompenseerd! En verder hebk nu 3 klachten ingediend..
Oud 21-05-2011, 10:44
Tazer
Tazer is offline
Mag ik vragen wat jouw klachten waren?
Oud 21-05-2011, 11:05
Verwijderd
Tuurlijk mag dat! Ik had 1 klacht dat het examen niet aansloot op de leerstof. Kheb namelijk keihard zitten leren maar kwam hier niet uit. En de 2e en 3e hadk van jou gebruikt en dan wel iets aangepast! Die over die klimaatdijken, want dat vondk belachelijke vragen!
Oud 21-05-2011, 13:48
DiepDenker
DiepDenker is offline
Citaat:
Vraag 32 – Geef twee verschillen tussen de ligging van de klimaatdijken en de ligging van de huidige rivierdijken
Ook deze vraag is niet te beantwoorden, in de bron is niet weergegeven wat de huidige ligging van rivierdijken is, we hebben niets, maar dan ook echt niets om de oude met de nieuwe situatie te vergelijken.

Vraag 33 – Waarschijnlijk zal niet worden besloten tot de aanleg van klimaatdijken. Dat heeft te maken met kenmerken van het betreffende gebied.
De syllabus Aardrijkskunde HAVO 2011 geeft nergens aan dat de leerling specifieke kenmerken voor het gebied tussen de klimaatdijken op bron 1 moet kennen.
Ja, bij vraag 32, dat kaartje kon je natuurlijk op zoeken in je atlas waar de huidige rivierdijken liggen! Heb je dat nooit gehad met oefenen of op een tentamen ofso?

vraag 33: De syllabus Aardrijkskunde 2011 geeft ook niet aan dat je het verschil tussen Chinezen en Indonesiërs moet kennen. Is wel beetje heel kort door de bocht he! Zoiets kon je ook opzoeken in de atlas.
Oud 21-05-2011, 15:28
alvar
@ tazer heeft het LAKS ook een reactie op je klachten gegeven?
Oud 21-05-2011, 15:52
Tazer
Tazer is offline
Ik heb geen reactie gekregen op m'n klachten, 't is wel weekend he misschien ligt het daar aan
Oud 21-05-2011, 16:20
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
@ tazer heeft het LAKS ook een reactie op je klachten gegeven?
Vraagje tussendoor; geeft het LAKS als je via Internet een klacht hebt gestuurd, later via mail of telefoon nog een reactie, ja? Afgelopen maandagavond tussen 22:00-22:30 had ik namelijk gezien dat ik enkele keren door een onbekend 06-nummer ben gebeld, terwijl ik diezelfde dag een klacht over Nederlands (VWO) had gestuurd. Ik wist niet dat dat het LAKS zou kunnen zijn.
Oud 21-05-2011, 17:05
Tazer
Tazer is offline
LAKS geeft alleen antwoord als zij dat nodig vinden Tussen die tijden lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze je bellen.

Regels voor berichten