Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Rijbewijs op je 17e en tot je 18e begeleid rijden met ervaren bestuurder.
Ja, goed plan! 12 41.38%
Idee is goed, maar de leeftijd moet hoger 7 24.14%
Helemaal niks. Het oude systeem was beter. 8 27.59%
anders, namelijk.... 2 6.90%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2011, 10:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ministerraad stemt in met eerder autorijden

De ministerraad heeft woensdag ingestemd met een plan van minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) waardoor jongeren al op hun 17e mogen autorijden. In het experiment 2toDrive mogen jongeren vanaf 16 jaar hun theorie-examen doen, vanaf 16,5 jaar praktijkles gaan volgen en vanaf 17 het praktijkexamen afleggen. Slagen ze, dan mogen ze vanaf hun zeventiende al autorijden.

Tot hun achttiende mogen ze alleen de weg op, als ze een coach naast zich hebben. Hiervoor moeten ze in het bezit zijn van een zogenaamde begeleiderspas. Op deze pas staan de namen van maximaal vijf personen die de bestuurder als zijn coaches heeft aangewezen. Een van deze personen moet bij het rijden in de auto zitten.

De minister meldde eerder al dat het experiment, dat de verkeersveiligheid moet vergroten, per november begint.
http://cbr.nl/nieuws.pp?id=300
Wat vind jij hiervan? Denk je dat dit een verbetering is? Hoe zit het met het file- en parkeerprobleem: zal dit verergeren, hetzelfde blijven of minder worden? Zullen er naar verhouding met het aantal autobestuurders meer of minder ongelukken van komen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2011, 11:01
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is een experiment, dus ik neem aan dat het experiment zal uitwijzen of het effectief is.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 11:08
Verwijderd
Klinkt mij een beetje in de oren als onnodig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 11:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Goed idee, jongeren de eerste paar jaar na het halen van het rijbewijs onder begeleiding laten rijden. Maar geen idee waarom de leeftijd omlaag moet (ben het eens met Rita verdonk??)

http://www.trotsopnederland.com/inde...messageID=2507
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 14:04
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Het zal wat scooters schelen,
maar ik betwijfel hoe goed mensen zich aan de regel van het rijden met begeleiding houden
voor mij maakt het niets uit, ik was toch al niet van plan mn rijbewijs te halen als ik 18 ben, er zijn betere bestedingen voor dat geld, en de bus en de fiets werken nog steeds prima
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 16:09
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Degenen die meteen op 'ja' hebben gedrukt zullen toch niet alleen de topictitel hebben gelezen en 'ja' stemmen? PVV is denk ik toch wel op die manier op zulke zetels gekomen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 16:22
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Wat is er zo vreemd aan de topictitel?

Ik vind het maar een gek plan. Waarom zou de leeftijd nou omlaag moeten als het juist de jongeren zijn die veel ongelukken maken.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 18:40
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Meer controle op nieuwe chauffeurs is een goed ding, maar die minimum leeftijd hoeft echt niet omlaag.

Dat ze eerst eens beginnen met op de fiets een keer richting aangeven en kijken of er geen ander verkeer is voordat ze de hele straat plotsklaps oversteken.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 07:55
Verwijderd
Citaat:
Meer controle op nieuwe chauffeurs is een goed ding, maar die minimum leeftijd hoeft echt niet omlaag.

Dat ze eerst eens beginnen met op de fiets een keer richting aangeven en kijken of er geen ander verkeer is voordat ze de hele straat plotsklaps oversteken.
Dit. Plus dat ik denk dat een begeleider niks kan uithalen als een kind iets stoms gaat doen. Tenzij een extra setje pedalen en spiegels een verplichting is.

Een stoere inschattingsfout met een brommer, komt voor rekening van de puber zelf. (Hele revalidatiehuizen vol van die kinderen). Als ze dat doen met een auto, zijn de gevolgen niet te overzien.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 10:09
Verwijderd
Je moet roekeloos rijden niet verwarren met inschattingsfouten.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 10:41
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:
PVV is denk ik toch wel op die manier op zulke zetels gekomen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 11:32
Verwijderd
Ik denk dat het een erg slechte ontwikkeling is, vooral aangezien de meeste jongeren dan ook net alcohol drinken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 21:51
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik denk dat het een erg slechte ontwikkeling is, vooral aangezien de meeste jongeren dan ook net alcohol drinken.
Lijkt me niet. Juist doordat ze verplicht begeleiding krijgen, moeten ze zich wel aan de regels houden (er vanuit gaande dat de beginnende bestuurder respect heeft voor de begeleiders (ouders etc)) Dan kunnen ze alvast een jaar met begeleiding oefenen met rijden voordat ze totaal los gelaten worden. Nu haal je op je 18 een rijbewijs en mag je, terwijl je amper ervaring hebt, in je eentje de weg op. Dat lijkt me een veel slechtere zaak. Vaak zie je juist omdat deze bestuurders geen ervaring hebben, dat ze gevaarlijk zijn op de weg. Dit zou met de extra begeleiding beter kunnen zijn (aangezien die mensen wel ervaring hebben en dus kunnen verbeteren bij gemaakte fouten of deze kunnen voorkomen)

Alcohol drinken en rijden gaat natuurlijk niet samen, maar ik vind over het algemeen ook dat jongeren van een jaar of 17/18 geen verantwoording nemen. Er moet een keer verantwoordelijkheid genomen worden voor wat mensen doen --> niet met alcohol op achter het stuur gaan zitten als je net je rijbewijs hebt. punt uit
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me niet. Juist doordat ze verplicht begeleiding krijgen, moeten ze zich wel aan de regels houden (er vanuit gaande dat de beginnende bestuurder respect heeft voor de begeleiders (ouders etc)) Dan kunnen ze alvast een jaar met begeleiding oefenen met rijden voordat ze totaal los gelaten worden. Nu haal je op je 18 een rijbewijs en mag je, terwijl je amper ervaring hebt, in je eentje de weg op. Dat lijkt me een veel slechtere zaak. Vaak zie je juist omdat deze bestuurders geen ervaring hebben, dat ze gevaarlijk zijn op de weg. Dit zou met de extra begeleiding beter kunnen zijn (aangezien die mensen wel ervaring hebben en dus kunnen verbeteren bij gemaakte fouten of deze kunnen voorkomen)

Alcohol drinken en rijden gaat natuurlijk niet samen, maar ik vind over het algemeen ook dat jongeren van een jaar of 17/18 geen verantwoording nemen. Er moet een keer verantwoordelijkheid genomen worden voor wat mensen doen --> niet met alcohol op achter het stuur gaan zitten als je net je rijbewijs hebt. punt uit
Dus als je langer je rijbewijs hebt is het wel acceptabel?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 15:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Op zich denk ik dat het een acceptabel plan is, al was het maar om het aantal scooterpiraten terug te brengen. Autorijden is toch een stuk moeilijker dan iets dat even groot en bijna even wendbaar is als een fiets, maar wel het motorvermogen en gewicht heeft om veel meer schade te veroorzaken. Bovendien is het ook vanuit het oogpunt van het milieu beter, omdat scootermotoren weinig efficiënt met brandstof omspringen vergeleken met moderne auto's, en daar bovenop nog eens een hoop onnodige herrie veroorzaken.

Ik denk ook niet dat de veiligheidssituatie zal verslechteren. Wat mensen onverantwoord zijn als ze 17 zijn, zijn ze ook nog wel als ze 18 zijn, en als ze 19 zijn. Alleen zou ik graag zien dat die begeleiding wat langer duurde. Koppel het gewoon aan de tijd die men een rijbewijs heeft in plaats van aan leeftijd. Dan ontspringt een categorie die niet autorijdt na het behalen van een rijbewijs de dans, true, maar je moet ergens beginnen.
Citaat:
Dus als je langer je rijbewijs hebt is het wel acceptabel?
Zoals de normen voor drank achter het stuur nu liggen wel. Op zich is het een absurde norm omdat rij-ervaring geen compensatie biedt voor vertragende reflexen en niet meer rondkijken, zoals alcohol achter het stuur veroorzaakt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 19:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
OBovendien is het ook vanuit het oogpunt van het milieu beter, omdat scootermotoren weinig efficiënt met brandstof omspringen vergeleken met moderne auto's, en daar bovenop nog eens een hoop onnodige herrie veroorzaken.
[bron]?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 19:58
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Met een auto haal je ongeveer 1 op 24, als je je aan de snelheidslimiet houdt (mijn ouders lukt dat tenminste wel). Een scooter kan daarentegen wel 1 op 35 halen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 22:31
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ja inderdaad met 'een auto' haal je dat wel
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2011, 13:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
[bron]?
Zulke motoren verbranden gewoonweg niet efficiënt, en stoten daarmee meer vervuilende gassen uit.

Wat we o.a. terugzien hier:
"De motoren van brom- en snorfietsen stoten per kilometer veel meer koolwaterstoffen en koolstofmonoxide uit dan auto’s, bussen of vrachtwagens, zo blijkt uit onderzoek van TNO"
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 14:07
Verwijderd
Met een scooter zal je best 1 35 kunnen halen, maar ik denk dat dat in de praktijk heel erg tegen valt
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Zulke motoren verbranden gewoonweg niet efficiënt, en stoten daarmee meer vervuilende gassen uit.

Wat we o.a. terugzien hier:
"De motoren van brom- en snorfietsen stoten per kilometer veel meer koolwaterstoffen en koolstofmonoxide uit dan auto’s, bussen of vrachtwagens, zo blijkt uit onderzoek van TNO"
In tegenstelling tot de productie van een auto, de aanleg van de infrastructuur en het feit dat ik met drie liter tweetakt van Zwolle in Amsterdam kom

Prima staaltje redeneren verder hoor!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 08:11
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Op deze pas staan de namen van maximaal vijf personen die de bestuurder als zijn coaches heeft aangewezen.
Praktijk: 5 vriendjes van 18 met rijbewijs als coach. Ik zie 't al voor me. Ze zullen dus even iets verder moeten denken en wat eisen moeten stellen aan die coach.
De vraag blijft echter "waarom?". Zaten Melanie's kinderen van 4 en 6 jaar al aan haar jas te trekken?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 10:27
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Praktijk: 5 vriendjes van 18 met rijbewijs als coach. Ik zie 't al voor me. Ze zullen dus even iets verder moeten denken en wat eisen moeten stellen aan die coach.
De vraag blijft echter "waarom?". Zaten Melanie's kinderen van 4 en 6 jaar al aan haar jas te trekken?
Volgens mij is een van de eisen sowieso dat diegene minstens 5 jaar rijervaring heeft
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 18:47
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Volgens mij is een van de eisen sowieso dat diegene minstens 5 jaar rijervaring heeft
10 jaar is het volgens mij geworden (staat een stukje over dit onderwerp op de hoofdpagina van s.com

Valt wel een beetje tegen dat vanaf het moment dat de proef in gaat, deze niet gebruikt mag worden door mensen die dan al 17 zijn. Zo hebben straks mensen die dus net wat later geboren zijn de mogelijkheid om op hun 16,5e een rijbewijs te gaan halen, terwijl jongeren die iets ouder zijn (al wel tusse nde 17 en 18 als de proef ingevoerd wordt) moeten wachten tot hun 18e. Dat vind ik eigenlijk maar een slechte zaak.

Logische verklaring hiervoor zou zijn, dat vanaf de invoering er ineens veel meer mensen komen die een rijbewijs willen gaan halen op die leeftijd, maar het is wel opvallend te noemen dat jongeren van 16,5 de voorkeur krijgen om een rijbewijs te gaan halen, boven jongeren die bijna 18 zijn.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 13:14
Homerus Dante
Avatar van Homerus Dante
Homerus Dante is offline
Ik ben van mening dat het rijbewijs gehaald mag worden vanaf een leeftijd van 32 jaar, en dat je dan met het leren van je theorie mag beginnen op je 31e.

Er gebeuren nog te veel ongelukken door mensen onder de 31.

Daarnaast moet het rijbewijs ingeleverd worden zodra je een 65 plus pas krijgt. Je kan dan je rijbewijs inleven voor een OV Bejaarden pas. Week of weekend. Dat mag het betreffende persoon dan zelf kiezen. wanneer de betreffende persoon in, bijvoorbeeld, het weekend wil reizen met een week pas, dan krijgt hij 40 procent korting, en andersom. Hij, of zij, mag reizen bij de NS, Arriva, Connexxion en de GVB.

Wat vinden jullie van mijn idee?

De Kroatische international Drago Gabric is zwaargewond geraakt bij een auto-ongeluk vlakbij zijn geboorteplaats Split. Dat meldde de staatsradio van Kroatië vandaag. De 24-jarige middenvelder van het Turkse Ankaragücü is overgebracht naar de intensive care van een ziekenhuis in Split.
__________________
"De mensen kunnen de goden niet missen."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2011, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ik ben van mening dat het rijbewijs gehaald mag worden vanaf een leeftijd van 32 jaar, en dat je dan met het leren van je theorie mag beginnen op je 31e.

Er gebeuren nog te veel ongelukken door mensen onder de 31.

Daarnaast moet het rijbewijs ingeleverd worden zodra je een 65 plus pas krijgt. Je kan dan je rijbewijs inleven voor een OV Bejaarden pas. Week of weekend. Dat mag het betreffende persoon dan zelf kiezen. wanneer de betreffende persoon in, bijvoorbeeld, het weekend wil reizen met een week pas, dan krijgt hij 40 procent korting, en andersom. Hij, of zij, mag reizen bij de NS, Arriva, Connexxion en de GVB.

Wat vinden jullie van mijn idee?

De Kroatische international Drago Gabric is zwaargewond geraakt bij een auto-ongeluk vlakbij zijn geboorteplaats Split. Dat meldde de staatsradio van Kroatië vandaag. De 24-jarige middenvelder van het Turkse Ankaragücü is overgebracht naar de intensive care van een ziekenhuis in Split.
Onzinnig. Dodelijk ongelukken onder de 32 zorgen voor een vrij fijne uitdunning van het paupervolk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 14:14
Homerus Dante
Avatar van Homerus Dante
Homerus Dante is offline
Citaat:
Onzinnig. Dodelijk ongelukken onder de 32 zorgen voor een vrij fijne uitdunning van het paupervolk.
Beetje kort door de bocht, vind je ook niet?

Zullen we even serieus verder gaan?
__________________
"De mensen kunnen de goden niet missen."
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Beetje kort door de bocht, vind je ook niet?

Zullen we even serieus verder gaan?
Niet minder onzinnig dan jouw voorstel
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Beetje kort door de bocht, vind je ook niet?

Zullen we even serieus verder gaan?
Even serieus? Dat is een onzin idee. Dus volgens jouw plan kunnen mensen die bij de brandweer, politie, ambulance, bus, in het transport willen werken, dat pas na hun 30e doen?
Of moet de politie de achtervolging maar met Connexxion doen? Of moeten de ambulanceverpleegkundigen maar met het GVB door de straten racen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:37
Jarich
Avatar van Jarich
Jarich is offline
En het openbaar vervoer was nog niet zwaar belast genoeg, ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik ben van mening dat het rijbewijs gehaald mag worden vanaf een leeftijd van 32 jaar, en dat je dan met het leren van je theorie mag beginnen op je 31e.

Er gebeuren nog te veel ongelukken door mensen onder de 31.
Toch grappig, ik rij al 7 jaar in totaal vijf verschillende landen (waaronder België nota bene! ), tienduizenden kilometers, maar heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt, en meerdere ongelukken door anderen voorkomen.

Ik heb daarna getraind op ruw terrein, aquaplaning, sneeuw, vastgereden sneeuw... De enige keer dat ik ooit serieus slipte toen een of andere zakkenwasser achter een hoge drempel een bult sneeuw had neergegooid die nagenoeg onzichtbaar was, heb ik de auto met een centimeter of 40-50 speling veilig door de straat laten spinnen door goed getimed tegen en mee te sturen. Alle tuinhekjes waren nog heel en er zat zelfs geen krasje op de bumper.

Okay, toegegeven, met een rupsvoertuig of een tank zou ik waarschijnlijk niet echt uit de voeten kunnen...

Volstrekt duidelijk dat ik een onverantwoorde chauffeur ben die direct achter slot en grendel thuis hoort dus.


Voor bejaarden achter het stuur volstaat het uitbreiden van de huidige medische controle met een rijvaardigheidstest. Zeg... Eenmaal op 65 jaar, eenmaal per twee jaar na de 70e.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:42
Verwijderd
Citaat:

Voor bejaarden achter het stuur volstaat het uitbreiden van de huidige medische controle met een rijvaardigheidstest. Zeg... Eenmaal op 65 jaar, eenmaal per twee jaar na de 70e.
Nou, dan rij jij toch weinig op de veluwe. Ik zeg: elke maand testen, op eigen kosten, en degene die zijn gaspedaal niet meer diep genoeg in kan/wil/durft te trappen, krijgt een rollator kado.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:46
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Als ik zo hoor moet T_ID gaan rally rijden!
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als ik zo hoor moet T_ID gaan rally rijden!
Man, je kan een aap nog leren rijden onder lastige omstandigheden als dat nodig is. Maar weinig mensen nemen die moeite, en toegegeven, niet iedereen kan dat ook vanwege financiële overwegingen, of domweg omdat ze geen auto hebben die ze eraan willen riskeren op een verlaten weg (en eigenlijk is daar spelen met slippen natuurlijk ook niet legaal).

Wel vind ik dat omgaan met aquaplaning en sneeuw opgenomen moet worden in de rijopleiding. Nu zie je mensen rondscheuren die echt geen half idee hebben wat ze moeten doen als de zaak gaat glijden. Van de winter zat ik nog in de auto bij mijn schoonmoeder die bij gladheid een auto bij een stoplicht van achteren schepte omdat ze haar remweg verkeerd inschatte.

Rem loslaten en de brede, egale grasberm in sturen en er was geen krasje geweest. Nu was er duizenden euro's schade omdat zij nooit heeft geleerd wat je moet doen als je slipt.
Citaat:
Nou, dan rij jij toch weinig op de veluwe. Ik zeg: elke maand testen, op eigen kosten, en degene die zijn gaspedaal niet meer diep genoeg in kan/wil/durft te trappen, krijgt een rollator kado.
Mja, ik ken het fenomeen, maar dat is meer overlast dan concreet gevaarlijk weggedrag. Je moet de mensen wel een beetje de ruimte geven. Ik bedoel, je kunt ook niet van iedereen het rijbewijs innemen als ze een audi kopen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 09-06-2011 om 15:00.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 16:24
Verwijderd
Probleem bij dit soort begeleid rijden plannetjes is wel dat je de mensen benadeeld die niet de mogelijkheid hebben om zich te laten begeleiden, helemaal als je dit soort dingen ook doorvoert voor mensen die op latere leeftijd hun rijbewijs willen/moeten halen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 11:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
onbetaalbaar, moeilijk te controleren en een slecht idee.
Citaat:
Meer controle op nieuwe chauffeurs is een goed ding
Met het puntenrijbewijs worden beginnend bestuurders al meer in de gaten gehouden en harder ge
straft.

@T_id
Valt me van je tegen ouwe liberaal, vrijheid van het individu, onschuldig tot schuldig bewezen.

Ik zou niet weten waar ik 5 coaches vandaan moet halen die even die tijd hebben een jaar met me op stap te gaan (stel dat ze het invoeren aan de hand van hoe lang je je rijbewijs hebt).

Bovendien is autorijden wel lastig maar niet zó lastig, als je verantwoord rijdt dan valt het zelfs bij gladheid erg mee.
Ik zie niet in waarom iemand zoals ik, die op gemotoriseerde voertuigen het principe; "ach ik ben in elk geval sneller dan lopen" hanteert, dan zou moeten boeten omdat jaapie van de overkant zich liever 2 maanden na aankoop van zijn golf 3 dood rijdt.

Mijn Zundapp CS50 uit '73 deed trouwens 1 op 42 en was gemaakt van volledig te hergebruiken materiaal
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 03-07-2011 om 11:28.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-07-2011, 11:28
Verwijderd
Was er enkele weken geleden niet een of ander artikel waar de conclusie van was dat het puntenrijbewijs voor geen meter werkt?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 11:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Was er enkele weken geleden niet een of ander artikel waar de conclusie van was dat het puntenrijbewijs voor geen meter werkt?
Geen idee, was dat zo?

bovendien betwijfel ik of er 1 maatregel bestaat die achterlijk rijgedrag onder jong en oud kan elimineren
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 13:38
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ik zou niet weten waar ik 5 coaches vandaan moet halen die even die tijd hebben een jaar met me op stap te gaan (stel dat ze het invoeren aan de hand van hoe lang je je rijbewijs hebt).
Tsja, dan zul je er maar mee moeten leren leven, dat je na het halen van je rijbewijs eerst een jaar niet mag rijden voordat je ermee begint.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 15:32
Verwijderd
Leuk als je voor je werk een rijbewijs nodig hebt.... En erg zinvol ook....
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 10:18
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Tsja, dan zul je er maar mee moeten leren leven, dat je na het halen van je rijbewijs eerst een jaar niet mag rijden voordat je ermee begint.
Dat zou discrimineren zijn niet?, daarnaast doe ik dan geen ervaring op en ben ik dus net zo gevaarlijk als toen ik net een rijbewijs had... nee gevaarlijker want ik heb al een jaar geen auto bestuurd.

En stel deze dan; ik heb wel 5 coaches maar ik ben stuurman machinist, en aan boord is iemand gewond geraakt.
ik kan best werken en heb mn rijbewijs, ik moet echter wel naar hamburg.

coach meenemen, dumpen bij venlo dan snel illegaal naar de grens en dan gewoon normaal en volgens de wet in duitsland mogen rijden?

sorry maar ik zie gewoon niet hoe dit ook maar iets beter, goedkoper of wat dan ook maakt.
rijervaring doe je op door te rijden en onervaren bestuurders zijn niet persé roekeloze bestuurders.

Ik denk dat het en makkelijker is en beter als je gewoon eerder rijbewijzen inneemt bij herhaalde overtredingen.

maarja roekeloze bestuurders pakken ook de wagen wel zonder rijbewijs.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 04-07-2011 om 10:24.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 10:44
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Probleem bij dit soort begeleid rijden plannetjes is wel dat je de mensen benadeeld die niet de mogelijkheid hebben om zich te laten begeleiden, helemaal als je dit soort dingen ook doorvoert voor mensen die op latere leeftijd hun rijbewijs willen/moeten halen.
Je moet het eerder zien als een voordeel voor de mensen die het wel kunnen, en niet als nadeel voor degenen die het niet kunnen
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 10:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
elk voordeel hept zn nadeel.

i.a.w. het is onafscheidelijk, je creëert en een voordeel voor mensen die wel de mogelijkheid hebben en je creëert een nadeel voor hen die dat niet hebben.

en juist van dat soort kaste-denken proberen we de laatste honderden jaren af te komen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 18:03
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Dat zou discrimineren zijn niet?, daarnaast doe ik dan geen ervaring op en ben ik dus net zo gevaarlijk als toen ik net een rijbewijs had... nee gevaarlijker want ik heb al een jaar geen auto bestuurd.
Dat zal wel meevallen. De regering vindt het een goed plan, en ik vertrouw op haar professionaliteit.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 08:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat zal wel meevallen. De regering vindt het een goed plan, en ik vertrouw op haar professionaliteit.
Dat lijkt me, in het geval van deze regering, zeer naďef.

Het plan van de begeleiders lijkt mij wel goed, maar ik zie niet in waarom de leeftijd moet worden verlaagd.

Hoe zit het eigenlijk als je op je twintigste je rijbewijs gaat halen? Mag je dan wel direct de weg op, of gaat het erom dat je eerst een jaar met begeleiders moet rijden?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 11:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik denk dat het en makkelijker is en beter als je gewoon eerder rijbewijzen inneemt bij herhaalde overtredingen.

maarja roekeloze bestuurders pakken ook de wagen wel zonder rijbewijs.
Tenzij ze daar voortaan een straf op zetten in plaats van een milde boete. Veel overtreders redeneren waarschijnlijk dat de pakkans keer boete nauwelijks iets voorstelt, en dan heb je nog een categorie mensen die niets geven om boetes en niet zo te corrigeren zijn.

Denk in termen zoals de Educatieve Maatregel Alcohol veel beter werkt dan een boete van een paar tientjes voor drank achter het stuur. Ik herinner me nog wel krantenkoppen van voor die tijd dat een of andere rijke idioot voor de vijfde of zesde keer met alcohol was gepakt. Die zal waarschijnlijk zijn schouders ophalen over de boete en gewoon doorscheuren.

En ik moet zeggen dat die pakkans inderdaad weinig voor zal stellen. Ik bedoel, ik heb in zeven jaar van in meer en mindere mate autorijden nog nooit mijn rijbewijs moeten laten zien. Als ik er geen had was ik tot heden waarschijnlijk nooit gepakt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 14:35
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Mja, de straf hoeft van mij niet persé een boete te zijn nee,
maar het lijkt me gewoon oneerlijk om mensen preventief te straffen en bovendien te negeren dat ervaren bestuurders ook vaak zat roekeloos zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 17:35
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En elke tokkie met een rijbewijs kan zeker coach zijn? Haha superplan.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 20:26
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
En elke tokkie met een rijbewijs kan zeker coach zijn? Haha superplan.
Nu is de situatie dat kinderen van 18 zónder coach in de auto zitten... De kinderen van 17 hebben dezelfde rijopleiding gehad, met het verschil dat er een ervaren bestuurder naast zit het eerste jaar. Tokkie of niet, niemand rijdt zich graag te pletter, dus alleen maar beter toch
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 13:48
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nu is de situatie dat kinderen van 18 zónder coach in de auto zitten... De kinderen van 17 hebben dezelfde rijopleiding gehad, met het verschil dat er een ervaren bestuurder naast zit het eerste jaar. Tokkie of niet, niemand rijdt zich graag te pletter, dus alleen maar beter toch
Nee niemand rijdt zich graag te pletter, maar van een kleuter onder je wielen merk je vrij weinig en het zijn toch vaak de tokkies van deze wereld die te hard rijden op plekken waar het eigenlijk niet kan.

"Ah joh met een paar biertjes op kan je toch wel rijden je bent toch zeker geen mietje? Papa rijdt nog als ie een hele krat op heeft"

Nee doe dan maar geen begeleiding.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Limburgse kersensaai #740
Verwijderd
500 06-11-2009 18:04
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Rijbewijs op je 17e!?
Badeendjje
6 14-01-2009 14:04
Verkeer & Vervoer Scooters op de weg...
Verwijderd
157 17-11-2005 20:55
De Kantine scooter rijden andere leeftijd
o0BeKsKuH0o
81 16-01-2004 15:44
De Kantine autorijexamen
roman
25 11-01-2003 13:32
De Kantine Rijbewijs!!!
skip
39 26-06-2002 20:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.