Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat houdt 'niet met me verder willen' in? Had je een contract voor bepaalde tijd en verlengen ze het niet? Of had je een vast contract? En was het inderdaad een nul-uren contract?
||
Citaat:
Het kan ook een nulurencontract zijn, dan is er een doorlopend contract en kun je onderling afspreken wat het werkrooster wordt, of opgeroepen worden. Dat contract begint meestal voor bepaalde tijd en kan naar een urencontract worden omgezet, of een vast contract worden. Het werk heeft een meer vast karakter (bijvoorbeeld 8 uur per week in een winkel werken, naar een vooraf bepaald rooster). Dus het ligt eraan om wat voor contract het gaat. Is het werkelijk een oproepcontract met voorovereenkomst, dan is er geen sprake van een arbeidsovereenkomst (dat gebeurt pas na vier oproepen) en kun je niet meer worden opgeroepen. Doe je niets tegen. Als je een nulurencontract hebt met een doorlopend (tijdelijk) arbeidscontract, kun je alleen worden ontslagen als je contract afloopt (maar dat heet dan eigenlijk geen ontslag). Of je dan zinvol stappen kunt ondernemen.. Je zou loondoorbetaling kunnen vorderen in zo'n geval, maar je hebt geen vaste inkomsten. Je zou kunnen vorderen dat het contract wordt hersteld, maar dan roepen ze je alsnog niet op, dus daar win je ook niets mee. Heb je een vast contract voor onbepaalde tijd (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt), dan moet je werkgever een ontslagvergunning hebben. |
![]() |
|
Is het geen optie om gewoon even met je directe leidinggevende te gaan praten? En dan liefst face to face, en anders per telefoon. Dat is lastiger nee zeggen en beter om intonaties enzovoorts over te brengen.
Voor zover jij weet is de reden waarom je niet kwam opdagen helemaal niet bekend geworden daar. Je zou stijl achterover slaan wat er af en toe gemiscommuniceerd wordt in een bedrijf. En wie weet als jij wilt overleggen, dat die inzet op zich nog een verschil maakt. Het geeft wel aan dat jij dat werk niet kwijt wilt. Als ze je weg willen hebben omdat ze denken dat het jou niets uit maakt kun je dat beeld weerleggen.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
ze kunnen dit doen ja, ik ben zelf werkzaam in de beveiliging en degenen met een 0 uren contract kunnen ze je ontslaan als je na hun mening slecht of onvoldoende presteert, daarbij maak ik op uit je verhaal dat je het niet echt serieus neemt, want iets in de beveiliging is niet zomaar een bijbaantje of iets.
maar je kan altijd nog contact opnemen met je leiding gevende en vragen wat je verkeerd deed en als je nog eventueel een kans zou krijgen
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Vragen over loon/ontslag nemen Ramble On | 11 | 03-11-2006 11:20 | |
Werk, Geld & Recht |
Werken na indienen ontslag? Magican | 7 | 22-09-2005 16:12 | |
Werk, Geld & Recht |
ontslag nemen very drunk driver | 2 | 21-08-2004 13:33 | |
Werk, Geld & Recht |
vraagjes over ontslag recht miekmuis | 23 | 21-06-2004 17:07 | |
Werk, Geld & Recht |
vakantiejob: ontslag nemen zonder opzegtermijn? Sweet Serenity | 7 | 09-08-2003 08:40 | |
Algemene schoolzaken |
Wettelijke opzegtermijn bij ontslag. KrizzZzZZzzjE :P | 3 | 07-10-2002 22:32 |