Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2011, 16:36
Sannebv
Sannebv is offline
Hoi,

Nogal iets beschamends gebeurt,
Gisteren ging ik als stagiaire ouderenzorg mee met een uitje voor ouderen met de bus. Zo’n oudere man die erg vervelend is, was erg handtastelijk toe naar de oudere vrouw die naast hem zat, en ze vond het niet leuk. Ik zag het en sprak de man aan om op te houden. Hij schreeuwde heel hard NEE en ging voor me staan op de loopgang. Ik probeerde hem te begeleiden naar een andere zitplaats maar hij stribbelde tegen en doordat de bus ineens stopte viel ik neer op de man en kwam met mijn onderlichaam hard op zijn knie terecht. Ik wilde weer gelijk opstaan maar de bus gaf ineens weer gas waardoor ik met mijn onderlichaam bleef aandrukken tegen zijn knie. Het klinkt misschien heel bizar maar hierdoor kreeg ik een opgewonden gevoel van en ik begon kreungeluiden te maken en ineens kwam er een plas urine vrij, op zijn been en de grond dat doorlekte van mijn ondergoed doordat ik een jurk aanhad. Ik weet nog dat hij gisteren op dat moment hard ging lachen en roepte ‘’ik heb een godin getemd!’’ . Iedereen in de bus zag en er werd enorm gegiecheld en hardop gelachen. Ik was even in shock en had een enorm rood hoofd.
Gelukkig kwam mijn teamleidster en een andere collega eraan en heeft ze me overeind geholpen. Ze spraken de oude man streng toe en hij moest op een andere plaats zitten, dit keer luisterde die vervelende man wel.

Ik schaam me enorm over het feit dat zoveel oudere mensen mij zoiets genants heeft zien doen. Ik weet niet waarom ik zonodig opgewonden moest raken en er urine vrijkwam. Dat heb ik weer. Wat ook erg is, is omdat ik minimaal nog 4 maanden stage moet lopen dus ook werken met de ouderen en die vervelende man.
Heeft iemand advies hoe ik hiermee om moet gaan?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 17:20
Verwijderd
wtf
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 17:58
AzN
AzN is offline
Jeetje, dit lijkt me idd 'n erg vervelende situatie . Nou ja, in jouw geval zou ik er op stage gewoon niet meer over praten en eventuele opmerkingen erover negeren.. In de hoop dat de mensen 't voorval zo snel mogelijk zullen vergeten.
Oud 08-06-2011, 18:14
Sannebv
Sannebv is offline
Dank je, ook erg vervelend is die zin dat hij zei: ''ik heb een godin getemd'', daar kan ik zo kwaad over worden, alsof hij dacht dat hij toen de macht had en gewonen had ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 18:50
LW
LW is offline
Ik hoop maar dat het dementerede ouderen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:30
Verwijderd
woow ik zou net als wat AzN zegt er niet meer over praten en vervelende opmerkingen negeren. Verder weet ik ook niet wat ik hier over moet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:58
Verwijderd
En trouwens, is de stageplek een eindje van je woonplaats af? Want als je de vier maanden uitgezongen hebt word je er ook niet meer aan herrinnerd omdat de mensen gewoonweg te ver van je afwonen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 21:31
Verwijderd
Juist wel erover praten. In ieder geval met je stagebegeleidster. Als je niet uitspreekt dat je het vervelend vond en bang bent dat de cliënten er over beginnen, ga je je waarschijnlijk geofrceerd gedragen en dat komt absoluut niet ten goede van de sfeer. Spreek af hoe je er mee om gaat. Als er een opmerking over gemaakt wordt, hoe reageren jij/je stagebegeleidster/collega's daar dan op? Spreek af of je het afdoet met een grapje, er streng op regeert etc. Stem op elkaar af hoe jullie reageren, trek één lijn met collega's en dan zal het vast wel zo afgelopen zijn.

Daarnaast: Erg vervelend, maar die dingen gebeuren. Je kunt er niks aan doen. Je er druk om blijven maken heeft geen zin. Ik had een keer een rokje aan op stage en ben toen flauwgevallen. En in een keer kon iedereen recht tegen mijn ondergoed aankijken. Echt blij werd ik daar ook niet van, maar je doet er niks aan. We zijn allemaal mensen en die dingen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 22:01
Sannebv
Sannebv is offline
Citaat:
En trouwens, is de stageplek een eindje van je woonplaats af? Want als je de vier maanden uitgezongen hebt word je er ook niet meer aan herrinnerd omdat de mensen gewoonweg te ver van je afwonen.
Nee, de stageplek is helaas in mijn woonplaats zelf
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 22:02
Sannebv
Sannebv is offline
Citaat:
Juist wel erover praten. In ieder geval met je stagebegeleidster. Als je niet uitspreekt dat je het vervelend vond en bang bent dat de cliënten er over beginnen, ga je je waarschijnlijk geofrceerd gedragen en dat komt absoluut niet ten goede van de sfeer. Spreek af hoe je er mee om gaat. Als er een opmerking over gemaakt wordt, hoe reageren jij/je stagebegeleidster/collega's daar dan op? Spreek af of je het afdoet met een grapje, er streng op regeert etc. Stem op elkaar af hoe jullie reageren, trek één lijn met collega's en dan zal het vast wel zo afgelopen zijn.

Daarnaast: Erg vervelend, maar die dingen gebeuren. Je kunt er niks aan doen. Je er druk om blijven maken heeft geen zin. Ik had een keer een rokje aan op stage en ben toen flauwgevallen. En in een keer kon iedereen recht tegen mijn ondergoed aankijken. Echt blij werd ik daar ook niet van, maar je doet er niks aan. We zijn allemaal mensen en die dingen gebeuren.
Dank je voor het advies
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 23:19
Jefar
Jefar is offline
Ze leven toch niet zo lang meer
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 23:19
Verwijderd
Ik zou het inderdaad juist niet volledig negeren, je kan best zeggen dat je het heel genant en moeilijk vond en dat je niet zo goed weet hoe je hier mee om moet gaan. Daarnaast handelde je verder prima, er gebeurde alleen iets waar niemand controle over had; het is niet gek dat jij dan ook geen controle had en dus reageerde zoals je deed. Ik snap dat het genant is, maar jij kon hier niets aan doen. Hoe je hier tegenover de clienten mee om moet gaan, is denk ik iets waar je collega's je goed mee kunnen helpen; dat lijkt me ook vrij afhankelijk van het soort clienten. Misschien werkt het bij deze mensen vooral om bv streng te zijn en te zeggen dat het niet grappig was, of juist inderdaad er zelf een beetje om lachen en klaar... Ligt imo echt aan de mensen.
Nou ja, dat zei SA dus ook eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 06:16
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
wtf
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:48
Blu
Blu is offline
Die ouderen van tegenwoordig...
Gewoon negeren, ze vergeten het toch wel op een gegeven moment.

Laatst gewijzigd op 09-06-2011 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:55
LadyMarieke
LadyMarieke is offline
Oei, dit is idd 'n situatie waar je je rot voor zou schamen . Maar ja, in jouw geval zou ik even overleggen met je teamleidster over deze genante situatie en gewoon rustig blijven en niets aantrekken als ze opmerkingen gaan maken.

Opgewonden raken komt vaak door instincten. Natuur wint vaker van beschaving, ook met sex. Mensen kunnen soms last hebben van urine-verlies. Dit kan gebeuren tijdens schrikken, lachen, slapen of iets anders dat soms de spieren die je plas ophouden laat ontspannen. Dat kan gebeuren toen je op die man viel.
Probeer niet te denken dat je fout zat, want je kunt hier net zo min aan doen als die ontsnapping aan urine.

En over die opmerking van die man moet je niks van aantrekken, die ouwe viezerik had natuurlijk nooit kunnen dromen dat hij nog een mooi meisje nat kon maken
( grapje)

Het helpt ook om er gewoon om te lachen en niet erover te piekeren.

( Trouwens, mooie foto van je in je fotoalbum )

Anyway, sterkte en succes verder met je stage
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 15:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dank je, ook erg vervelend is die zin dat hij zei: ''ik heb een godin getemd'', daar kan ik zo kwaad over worden, alsof hij dacht dat hij toen de macht had en gewonen had ofzo.
Soms moet je je ook gewoon laten gelden om iets op te kunnen lossen. Hij ging echt te ver, en als je dat laat gebeuren, wint hij ook.

Ik bedoel, eerst randt hij een passagier aan, daarna zo doen richting jou, en alles dat hij krijgt is 'foei, niet meer doen'? Vind je het gek dat hij dik tevreden is over zichzelf...
Oud 09-06-2011, 15:24
Verwijderd
Als ik het goed begrijp is de TS degene die het been van de opa in kwestie heeft aangerand.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 15:41
Supermannetje
Supermannetje is offline
Citaat:
Tsja, toen die man jou hoorde kreunen en je ook nog moest urineren door de spanning is het begrijpelijk dat hij zich als een winnaar voelde.
Is logisch dat je je schaamt omdat het door al die oudere vrouwen/mannen is gezien.
Gewoon beschouwen als een ongelukje, meer is het niet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 19:38
Verwijderd
Ik zelf zou denk ik doen alsof het nooit gebeurd is en opmerkingen negeren, of mischien het weglachen (eroverheen praten als iemand erover begint)

Kan me je schaamte wel voorstellen maar je kan er niks meer aan veranderen dus de laatste maanden stage helaas uitzitten, ik denk dat andere het mischien al vergeten zijn
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 16:27
Verwijderd
Seriously?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten