Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik lees vrij veel, maar dan voornamelijk Fantasy en dat wordt door de meeste mensen niet als 'literatuur' beschouwd. Verder vond ik de boeken van Simon Vestdijk altijd goed (De Kellner en de Levenden
![]() Recensies en reclame doen mij over het algemeen vrij weinig, maar als mij een boek wordt aangeraden door iemand die mij goed genoeg kent lees ik het meestal wel. Soms zie ik op fora of ergens anders wel eens titels staan die ik niet ken, maar dan is het makkelijk opgelost: Wiki om te zien of het me wat lijkt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan niet. |
![]() |
|
![]() |
Bedankt allemaal voor de reacties!
Jullie kennen vast ook wel campagnes als de Boekenweek? Wat zou er voor jongeren georganiseerd moeten worden om jongeren enthousiast te maken voor lezen? Denk je dan aan een groot evenement (hoe moet dit er dan uit zien) of vind je het leuk om met de auteurs in contact te komen.. misschien is het voor jou wel voldoende als er alleen een reclamespotje op tv is... of iets met social media? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Als kind las ik vrij veel, later wat minder en tegenwoordig weer wat meer. Ik lees zowel fictie als non-fictie in de talen Duits, Engels, Frans en Nederlands.
Dit is buiten wat ik voor mijn studie lees, al willen er soms weleens wat raakvlakken zijn tussen boeken die ik voor mijn studie lees en boeken die ik 'voor mezelf lees'. En hoe lezen populairder gemaakt kan worden? Bied meer goedkope pockets aan zoals dat in Frankrijk en Duitsland ook op grote schaal gebeurt, meestal betaal je dan een bedrag van tussen de 4 en de 14 euro voor zo'n boek en het aanbod omvat hierbij de meest uiteenlopende soorten boeken: fictie, non-fictie, bekende literaire klassiekers, recent verschenen boeken in alle soorten en maten,etc. Het is echt een groot gemis dat je dit voor Nederlandstalige boeken nauwelijks hebt en ik denk dat je met zo'n aanbod heel wat lezers kunt winnen, jong en oud. In Frankrijk zie je mensen dan ook overal in die pockets lezen, al zal de aandacht die er in de Franse media is voor boeken (o.a. op televisie) hierbij ook wel een zekere rol spelen. Laatst gewijzigd op 16-06-2011 om 20:13. |
![]() |
||
Citaat:
Verder lees ik HEEL veel, alleen nu wat minder door mn scriptie. Ik hou van lezen - ik heb zelfs een boekenclubje met vrienden ![]()
|
Ik heb vandaag, tijdens een pauze tussen het vele toneel en de show (ik zit in de toneelclub van de school), een boek gehaald van de bibliotheek: John Green - Paper towns. John Green is awesome.
![]()
|
Ik las vooral vroeger heel veel. Tegenwoordig veel mminder omdat ik al zoveel (wetenschappelijke literatuur) moet lezen voor m'n studie. In mijn vrije tijd zet ik dan toch makkelijker en sneller de tv aan dan dat ik een boek pak. In de zomervakantie lees is weer meer. Dan vind ik het zonde om de tv aan te zetten.
Doorgaans lees ik veel verschillende soorten boeken. Regelmatig herlees is de (jeugd)boeken die ik vroeger al waardeerde (Tonke Dragt, Astrid Lindgren, Harry Potter, en verschillende romans over Koning Arthur). Daarnaast hou ik op dit moment van makkelijk leesbare boeken, maar heb ook verschillende 'klassiekers' in m'n boekenkast staan (Jane Austen, Tolstoi etc). De laatste jaren hou ik ervan om in het Engels te lezen (als het boek oorspronkelijk in het Engels is geschreven tenminste).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Robin Hobb Verwijderd | 8 | 15-08-2014 18:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek lees jij nu? Deel XXIII Geel | 500 | 07-03-2011 22:11 | |
Verhalen & Gedichten |