Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Vanmiddag eindelijk mijn eindlijst gekregen. Om mijn cijfers maar eens te geven ![]() Vak - SE - CSE - Eindcijfer afgerond Nederlands - 7,8 - 7,6 - 8 Duits - 9,7 - 7,9 - 9 Engels - 7,0 - 6,2 - 7 Geschiedenis - 7,9 - 7,0 - 7 Aardrijkskunde - 8,0 - 7,7 - 8 Wiskunde A - 8,6 - 7,3 - 8 Economie - 7,6 - 7,0 - 7 M&O - 8,6 - 8 - 8 Combinatiecijfer: - Maatschappijleer: 8 - ANW: 8 - PWS: 10 Gemiddeld: 9 LO: Goed. CKV: Goed. Ik heb nét te weinig om cum laude te slagen. Voor Engels of Geschiedenis had ik i.p.v. een 7 een 8 moeten halen gemiddeld. Bij Engels mis ik daar nu 1,8 punt voor, bij geschiedenis kom ik 0,1 tekort. Daarom ga ik in het Tweede Tijdvak geschiedenis doen, om te proberen of het lukt een 7,1 te halen om dan gemiddeld een 8 te staan en zo cum laude te kunnen slagen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Vak - SE - CSE - Eindcijfer afgerond
Nederlands - 8.5 - 6.9 - 8 Frans - 8.7 - 7,8 - 8 Engels - 8,6 - 8,6 - 9 Geschiedenis - 9,1 - 8,2 - 9 Biologie - 8,1 - 7,4 - 8 Wiskunde A - 8,7 - 9,3 - 9 Economie - 8,7 - 7,2 - 8 M&O - 8,1 - 8,6 - 8 Combinatiecijfer: - Maatschappijleer: 8 - ANW: 8 - PWS: 9 Gemiddeld: 8 Ik had dus voor wiskunde A een 9.3. Maar ik hoorde van mijn wiskunde lerares dat ik alles inhoudelijk goed had, alleen punten verloren door een notatiefout en een denkstap overgeslagen die wat mij betreft gewoon erg logisch was, maar waarvoor ik wel 2 punten misliep. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wow echt supergoed Kesa en Imaginairy!
Mijn punten: Vak - SE - CSE - Eindcijfer afgerond Nederlands - 8,0 - 6,7 - 7 Engels - 7,3 - 5,5 - 6 Duits - 8,2 - 6,6 - 7 Latijn - 8,5 - 8,6 - 9 Wiskunde B - 8,8 - 9,8 - 9 Natuurkunde - 8,9 - 9,2 - 9 Scheikunde - 8,5 - 7,2 - 8 Biologie - 8,0 - 7,6 - 8 Economie - 8,3 - 8,7 - 9 Cominatiecijfer - 8 Ben dus beter in de exacte vakken dan in de talen haha ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben volgend jaar aan de beurt (vorig jaar havo examen gedaan
![]() ![]() En zo hou ik 't natuurlijk lekker spannendddddddddd, kan me niet voorstellen dat 't leuk is (wel makkelijk!) als je al vanaf de bovenbouw weet dat je je diploma met gemak zal halen.
|
![]() |
Vak - SE - CSE - Eindcijfer afgerond
Nederlands - 5,6 - 4,6 - 5 Frans - 5,9 - 6,3 - 6 Engels - 5,7 - 6,0 - 6 CKV - G Gym - V Combinatiecijfer * - 7 Wiskunde B - 8,8 - 8,7 - 9 Natuurkunde - 6,8 - 6,4 - 7 Scheikunde - 6,7 - 6,8 - 7 Biologie - 6,7 - 7,2 - 7 Aardrijkskunde - 7,0 - 7,0 - 7 Wiskunde D - 9 *Onderdelen van het combinatiecijfer; Literatuur - 4 (lerares was het niet met mijn mening eens ![]() Anw - 8 Maatschappijleer - 8 Pws - 8 Ben er op zich wel heel erg blij mee, aangezien ik de laatste tijd een concentratie van drie keer niks heb/had (door een aantal dingetjes). Het is nog een wonder dat ik ben geslaagd. Maar gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit. ![]() Voel me nu best wel 'slecht' als ik al jullie cijfers zie. Maar goed, ik ben geslaagd en daar gaat t om. ![]() Laatst gewijzigd op 19-06-2011 om 09:03. |
![]() |
||
Citaat:
Kijk je exacte vakken ![]() Ik bewonder jou ![]() Was 't eigenlijk heel moeilijk en heb je er veel/hard voor geleerd? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vond het best wel moeilijk ja. Ik heb geprobeerd er hard voor te leren, maar dat is niet altijd gelukt. Wiskunde heb ik bijv nauwelijks iets aan gedaan, het ging gewoon niet, te veel dingen die me afleiden (als ik leer ga ik altijd aan dingen denken waar ik niet aan wil denken en dan ga ik meestal iets anders doen om maar niet aan die dingen te hoeven denken). ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
srry hoor maar als ik jullie SE zie dan denk ik echt dat jullie op zo'n scholl zitten die jullie makkelijk goede cyfers geeft en hoopt op voldoende punten tijdens het CE!!! ik zit op een school die echt heel streng is!! ik zit met 40 mensen op het VWO ik ben niet degene diehet meeste doet maar behoor wel tot degene met de hoogste SE cijfers en die zijn ongeveer allemaal rond de 7.5/8!! ik hoorde dat ook van mijn leraar dat sommige scholen heel gemakkelijk zijn en mensen zo op het nippertje kunnen slagen.
wat ik ook even wil zegge!!want daar irriteer ik me mateloos aan is dat de meeste mensen met een N-profiel zich meer voelen dan mensen met het zogenaamde 'pret-pakket' wat ik dus heb!!! Maar volgens mij is hun pakket jimmal nie zo moeilijk!! als ik zie dat bijna iedereen met een N-profiel een 8/9 op zyn lyst staat meey exacte vakken!! en mensen met talen die staan een 6/7!!! een nerd by my uit de klas heeft zo voor zyn exacte vakken allemaal 9es en voor duits heeft hij een 5!!! en dan zeggen dat wy pretpakketen hebben en dat zy het zo zwaar hebben!! met die fucking hoge normen die ze nog eens extra krijgen!! gekke mensen!! ik ben niet meer maar ook zeker niet minder dan mensen met een N-profiel!! srry hoor!! maar iedereen zegt dat mensen met een M-profiel gewoon dommer zyn!! aaaaaaaaaaa ben egt serieus zoooooo boos!! sorry hoor!! |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op het VWO heb je geen pretpakketten, want anders zou 't het VWO niet zijn. Ik heb ook een N-profiel, en ik vind dat mensen met een M-profiel echt geen pretpakket hebben. Iedereen doet gewoon zjin eigen ding, en dat kan hij moeilijk vinden of niet. Jij kan dus niet zeggen dat 'ons vakkenpakket' helemaal niet zo moeilijk is. Je kan niet zomaar gaan zeggen dat een M-profiel makkelijker is, of een N-profiel moeilijker, want dat is dan niet jou vakkengebied. Dus, maak je gewoon eens niet zo druk... |
![]() |
|
Dus eigenlijk vind jij gewoon dat jij beter bent dan de rest, terwijl jij daar helemaal geen bewijs voor hebt. Jij zegt gewoon dat andere scholen slecht zijn omdat de mensen met hogere cijfers onmogelijk slimmer kunnen zijn dan jij. Dat de N-vakken onterecht hogere normen krijgen. Denk je nou echt dat jij, of mensen zoals jij, als enige, in heel Nederland, onrecht wordt aangedaan? Dat alleen jij/jullie terecht een diploma krijgen?
Weet je waar ik boos van wordt? Van mensen zoals jij. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En sinds wanneer 'hoort' het SE per definitie moeilijker te zijn? Zolang de docenten er maar voor zorgen dat het niveau van de SE's de CSE's evenaart en zodoende de verschillen in gemiddeldes binnen de perken blijven, is er niets aan de hand. |
![]() |
||
Citaat:
Stel je niet zo aan zeg. |
![]() |
||
![]() |
Update ( dikgedrukt )
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nederlands - 6,6 - 6,3 - 6
Frans - 6,7 - 6,9 - 7 BSM - 6.9 - 7 Engels - 7,5 - 6,9 - 7 Biologie - 7,5 - 6,2 - 7 Scheikunde - 8,0 - 8,6 - 8 Natuurkunde - 7,5 - 8,5 - 8 Wiskunde B - 8,1 - 9.8 - 9 Combinatiecijfer: Maatschappijleer - 7 ANW - 7 Godsdienst - 7 PWS - 9 Gem. 8
||
![]() |
Citaat:
Een verschil in cijfers tussen het CSE en SE is bijna niet te voorkomen. Er zijn niet veel mensen die het presteren om bij het CSE veel hoger te halen dan op het SE. Het CSE is een momentopname, als je daar een 5 haalt, kun je dat niet ophalen met de komende tien toetsen, zoals bij het SE. En het is niet zomaar een momentopname, het is een periode van ongelooflijk veel stress. Door iedereen wordt erop gehamerd hoe belangrijk het is om op dat moment goed te presteren. Dat komt de prestaties niet echt ten goede. Ik ging fluitend naar mijn SE's, maar op het CSE kon ik wel janken van de stress. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Welk profielkeuze? MsJador | 10 | 09-02-2011 17:33 | |
VWO |
Je examens tot nu toe blubblubblub | 22 | 19-05-2006 19:12 | |
Algemene schoolzaken |