Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2011, 17:44
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Onafgerond op CSE en eindcijfer.
Oud 16-06-2011, 18:34
Geriananas
Geriananas is offline
Ik voel me echt zo'n aansteller ik heb zulke goede cijfers gehaald.. :$
Oud 17-06-2011, 08:40
Femkuhhh
Femkuhhh is offline
Ik ook.. zal niet zeggen wat ik voor mn wiskunde examen had
Oud 17-06-2011, 11:39
Imaginairy
Imaginairy is offline
Daar mag je dan toch juist heel trots op zijn? Femkuhhh, ik ben buitengewoon benieuwd! Wiskunde A of B?
Oud 17-06-2011, 12:28
Femkuhhh
Femkuhhh is offline
Haha ben er wel trots op, maar vind het dan sneu voor mensen met iets minder hoge punten of voor mensen die gezakt zijn.. Oke had een 9,8 voor wiskunde B examen Wat waren jouw punten Imaginairy?
Oud 17-06-2011, 14:36
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Haha ben er wel trots op, maar vind het dan sneu voor mensen met iets minder hoge punten of voor mensen die gezakt zijn.. Oke had een 9,8 voor wiskunde B examen Wat waren jouw punten Imaginairy?
Haha, ik had ook een 9.8 voor wiskunde B
Oud 17-06-2011, 14:42
Femkuhhh
Femkuhhh is offline
Citaat:
Haha, ik had ook een 9.8 voor wiskunde B
Haha nice En voor de rest?
Oud 17-06-2011, 14:44
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Haha nice En voor de rest?
Jij eerst

(het is trouwens niet ubergoed hoor, alleen scheikunde, natuurkunde en wiskunde heb ik wel goed gemaakt)
Oud 17-06-2011, 17:24
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Oke had een 9,8 voor wiskunde B examen
Iemand bij mij op VWO6 had een 3,7 voor het examen Wiskunde B en was daar al trots op .

Vanmiddag eindelijk mijn eindlijst gekregen. Om mijn cijfers maar eens te geven .

Vak - SE - CSE - Eindcijfer afgerond

Nederlands - 7,8 - 7,6 - 8
Duits - 9,7 - 7,9 - 9
Engels - 7,0 - 6,2 - 7
Geschiedenis - 7,9 - 7,0 - 7
Aardrijkskunde - 8,0 - 7,7 - 8
Wiskunde A - 8,6 - 7,3 - 8
Economie - 7,6 - 7,0 - 7
M&O - 8,6 - 8 - 8

Combinatiecijfer:
- Maatschappijleer: 8
- ANW: 8
- PWS: 10
Gemiddeld: 9

LO: Goed.
CKV: Goed.

Ik heb nét te weinig om cum laude te slagen. Voor Engels of Geschiedenis had ik i.p.v. een 7 een 8 moeten halen gemiddeld. Bij Engels mis ik daar nu 1,8 punt voor, bij geschiedenis kom ik 0,1 tekort. Daarom ga ik in het Tweede Tijdvak geschiedenis doen, om te proberen of het lukt een 7,1 te halen om dan gemiddeld een 8 te staan en zo cum laude te kunnen slagen .
Oud 17-06-2011, 18:48
Imaginairy
Imaginairy is offline

Nederlands - 8.5 - 6.9 - 8
Frans - 8.7 - 7,8 - 8
Engels - 8,6 - 8,6 - 9
Geschiedenis - 9,1 - 8,2 - 9
Biologie - 8,1 - 7,4 - 8
Wiskunde A - 8,7 - 9,3 - 9
Economie - 8,7 - 7,2 - 8
M&O - 8,1 - 8,6 - 8

Combinatiecijfer:
- PWS: 9
Gemiddeld: 8

Ik had dus voor wiskunde A een 9.3. Maar ik hoorde van mijn wiskunde lerares dat ik alles inhoudelijk goed had, alleen punten verloren door een notatiefout en een denkstap overgeslagen die wat mij betreft gewoon erg logisch was, maar waarvoor ik wel 2 punten misliep.
Oud 17-06-2011, 21:21
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:

Nederlands - 8.5 - 6.9 - 8
Frans - 8.7 - 7,8 - 8
Engels - 8,6 - 8,6 - 9
Geschiedenis - 9,1 - 8,2 - 9
Biologie - 8,1 - 7,4 - 8
Wiskunde A - 8,7 - 9,3 - 9
Economie - 8,7 - 7,2 - 8
M&O - 8,1 - 8,6 - 8

Combinatiecijfer:
- PWS: 9
Gemiddeld: 8

Ik had dus voor wiskunde A een 9.3. Maar ik hoorde van mijn wiskunde lerares dat ik alles inhoudelijk goed had, alleen punten verloren door een notatiefout en een denkstap overgeslagen die wat mij betreft gewoon erg logisch was, maar waarvoor ik wel 2 punten misliep.
Zo'n lijst is echt creepy...
Oud 18-06-2011, 07:45
Femkuhhh
Femkuhhh is offline
Wow echt supergoed Kesa en Imaginairy!
Mijn punten:

Nederlands - 8,0 - 6,7 - 7
Engels - 7,3 - 5,5 - 6
Duits - 8,2 - 6,6 - 7
Latijn - 8,5 - 8,6 - 9
Wiskunde B - 8,8 - 9,8 - 9
Natuurkunde - 8,9 - 9,2 - 9
Scheikunde - 8,5 - 7,2 - 8
Biologie - 8,0 - 7,6 - 8
Economie - 8,3 - 8,7 - 9
Cominatiecijfer - 8

Ben dus beter in de exacte vakken dan in de talen haha Maar toch precies een 8 gemiddeld
Oud 18-06-2011, 12:15
Imaginairy
Imaginairy is offline
Wauw Femkuhhh, daar heb ik écht respect voor. Ik vond biologie al dramatisch vanwege het hoge bètagehalte Wat ga je eigenlijk studeren?
Oud 18-06-2011, 20:35
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik ben volgend jaar aan de beurt (vorig jaar havo examen gedaan ). Moet ook zeggen dat ik een gat in de lucht zal springen als ik een 4.0 voor 't wis-B examen haal hoor Ben er echt een ramp in.

En zo hou ik 't natuurlijk lekker spannendddddddddd, kan me niet voorstellen dat 't leuk is (wel makkelijk!) als je al vanaf de bovenbouw weet dat je je diploma met gemak zal halen.
Oud 18-06-2011, 20:51
roos93
roos93 is offline
Nederlands - 5,6 - 4,6 - 5
Frans - 5,9 - 6,3 - 6
Engels - 5,7 - 6,0 - 6
CKV - G
Gym - V
Combinatiecijfer * - 7
Wiskunde B - 8,8 - 8,7 - 9
Natuurkunde - 6,8 - 6,4 - 7
Scheikunde - 6,7 - 6,8 - 7
Biologie - 6,7 - 7,2 - 7
Aardrijkskunde - 7,0 - 7,0 - 7
Wiskunde D - 9
*Onderdelen van het combinatiecijfer;
Literatuur - 4 (lerares was het niet met mijn mening eens )
Anw - 8
Maatschappijleer - 8
Pws - 8

Ben er op zich wel heel erg blij mee, aangezien ik de laatste tijd een concentratie van drie keer niks heb/had (door een aantal dingetjes). Het is nog een wonder dat ik ben geslaagd. Maar gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
Voel me nu best wel 'slecht' als ik al jullie cijfers zie. Maar goed, ik ben geslaagd en daar gaat t om.

Laatst gewijzigd op 19-06-2011 om 09:03.
Oud 19-06-2011, 08:01
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Nederlands - 5,6 - 4,6 - 5
Frans - 5,9 - 6,3 - 6
Engels - 5,7 - 6,0 - 6
CKV - G
Gym - V
Combinatiecijfer * - 7
Wiskunde B - 8,8 - 8,7 - 9
Natuurkunde - 6,8 - 6,4 - 7
Scheikunde - 6,7 - 6,8 - 7
Biologie - 6,7 - 7,2 - 7
Aardrijkskunde - 7,0 - 7,0 - 7
Wiskunde D - 9
*Onderdelen van het combinatiecijfer;
Literatuur - 4 (lerares was het niet met mijn mening eens )
Anw - 8
Maarschappijleer - 8
Pws - 8

Ben er op zich wel heel erg blij mee, aangezien ik de laatste tijd een concentratie van drie keer niks heb/had (door een aantal dingetjes). Het is nog een wonder dat ik ben geslaagd. Maar gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
Voel me nu best wel 'slecht' als ik al jullie cijfers zie. Maar goed, ik ben geslaagd en daar gaat t om.
Slecht? Wtf?
Kijk je exacte vakken

Ik bewonder jou , dat zou ik ook wel willen met mijn examen over twee jaar.

Was 't eigenlijk heel moeilijk en heb je er veel/hard voor geleerd?
Oud 19-06-2011, 09:27
roos93
roos93 is offline
Citaat:
Slecht? Wtf?
Kijk je exacte vakken

Ik bewonder jou , dat zou ik ook wel willen met mijn examen over twee jaar.

Was 't eigenlijk heel moeilijk en heb je er veel/hard voor geleerd?
Je hebt de cijfers van de mensen boven mij gezien?

Ik vond het best wel moeilijk ja. Ik heb geprobeerd er hard voor te leren, maar dat is niet altijd gelukt. Wiskunde heb ik bijv nauwelijks iets aan gedaan, het ging gewoon niet, te veel dingen die me afleiden (als ik leer ga ik altijd aan dingen denken waar ik niet aan wil denken en dan ga ik meestal iets anders doen om maar niet aan die dingen te hoeven denken). Biologie is me trouwens nog steeds een raadsel, omdat het echt verschrikkelijk ging.
Oud 21-06-2011, 12:30
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Je hebt de cijfers van de mensen boven mij gezien?

Ik vond het best wel moeilijk ja. Ik heb geprobeerd er hard voor te leren, maar dat is niet altijd gelukt. Wiskunde heb ik bijv nauwelijks iets aan gedaan, het ging gewoon niet, te veel dingen die me afleiden (als ik leer ga ik altijd aan dingen denken waar ik niet aan wil denken en dan ga ik meestal iets anders doen om maar niet aan die dingen te hoeven denken). Biologie is me trouwens nog steeds een raadsel, omdat het echt verschrikkelijk ging.
Okay, maar toch vind ik die cijfers goed. Al helemaal als je voor wiskunde nauwelijks iets doet, en een 8,7 haalt...
Oud 22-06-2011, 14:10
sorryh
srry hoor maar als ik jullie SE zie dan denk ik echt dat jullie op zo'n scholl zitten die jullie makkelijk goede cyfers geeft en hoopt op voldoende punten tijdens het CE!!! ik zit op een school die echt heel streng is!! ik zit met 40 mensen op het VWO ik ben niet degene diehet meeste doet maar behoor wel tot degene met de hoogste SE cijfers en die zijn ongeveer allemaal rond de 7.5/8!! ik hoorde dat ook van mijn leraar dat sommige scholen heel gemakkelijk zijn en mensen zo op het nippertje kunnen slagen.
wat ik ook even wil zegge!!want daar irriteer ik me mateloos aan is dat de meeste mensen met een N-profiel zich meer voelen dan mensen met het zogenaamde 'pret-pakket' wat ik dus heb!!! Maar volgens mij is hun pakket jimmal nie zo moeilijk!! als ik zie dat bijna iedereen met een N-profiel een 8/9 op zyn lyst staat meey exacte vakken!! en mensen met talen die staan een 6/7!!! een nerd by my uit de klas heeft zo voor zyn exacte vakken allemaal 9es en voor duits heeft hij een 5!!! en dan zeggen dat wy pretpakketen hebben en dat zy het zo zwaar hebben!! met die fucking hoge normen die ze nog eens extra krijgen!! gekke mensen!! ik ben niet meer maar ook zeker niet minder dan mensen met een N-profiel!! srry hoor!! maar iedereen zegt dat mensen met een M-profiel gewoon dommer zyn!! aaaaaaaaaaa ben egt serieus zoooooo boos!!

sorry hoor!!
Oud 22-06-2011, 14:17
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
srry hoor maar als ik jullie SE zie dan denk ik echt dat jullie op zo'n scholl zitten die jullie makkelijk goede cyfers geeft en hoopt op voldoende punten tijdens het CE!!!
Ik ben eigenlijk altijd benieuwd hoe dat scholen dan te werk gaan . Normeringen extra hoog/laag zetten? Bij ons proberen docenten ervoor te zorgen dat het gemiddelde bij SE's zo rond de 5,5/6,0 ligt, zodat leerlingen die niets hebben uitgevoerd gewoon terecht een onvoldoende halen en leerlingen die hard hebben gewerkt en goed hebben geleerd een voldoende. Een hoge normering kan er echter voor zorgen dat ook de leerlingen die niets hebben uitgevoerd een voldoende halen, dat is dus niet de bedoeling. Maar wat ik me dan afvraag, gebeurt dit op sommige scholen wel echt zo?

Citaat:
maar iedereen zegt dat mensen met een M-profiel gewoon dommer zyn!! aaaaaaaaaaa ben egt serieus zoooooo boos!!sorry hoor!!
Maak je daar niet zo druk om . Daarnaast is een M-profiel is net zoveel waard als een N-profiel. Immers kun je met een N-profiel ook niet alle studies doen die je met een M-profiel wel kunt doen.
Oud 22-06-2011, 14:39
roos93
roos93 is offline
Citaat:
srry hoor maar als ik jullie SE zie dan denk ik echt dat jullie op zo'n scholl zitten die jullie makkelijk goede cyfers geeft en hoopt op voldoende punten tijdens het CE!!! ik zit op een school die echt heel streng is!! ik zit met 40 mensen op het VWO ik ben niet degene diehet meeste doet maar behoor wel tot degene met de hoogste SE cijfers en die zijn ongeveer allemaal rond de 7.5/8!! ik hoorde dat ook van mijn leraar dat sommige scholen heel gemakkelijk zijn en mensen zo op het nippertje kunnen slagen.
dat is helemaal niet waar, een school mag de schoolexamens niet heel makkelijk gaan maken, daar zijn hele strenge regels voor, wijken ze daar van af, dan heeft de school een groot probleem
Oud 22-06-2011, 19:13
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
wat ik ook even wil zegge!!want daar irriteer ik me mateloos aan is dat de meeste mensen met een N-profiel zich meer voelen dan mensen met het zogenaamde 'pret-pakket' wat ik dus heb!!! Maar volgens mij is hun pakket jimmal nie zo moeilijk!! als ik zie dat bijna iedereen met een N-profiel een 8/9 op zyn lyst staat meey exacte vakken!! en mensen met talen die staan een 6/7!!! een nerd by my uit de klas heeft zo voor zyn exacte vakken allemaal 9es en voor duits heeft hij een 5!!! en dan zeggen dat wy pretpakketen hebben en dat zy het zo zwaar hebben!! met die fucking hoge normen die ze nog eens extra krijgen!! gekke mensen!! ik ben niet meer maar ook zeker niet minder dan mensen met een N-profiel!! srry hoor!! maar iedereen zegt dat mensen met een M-profiel gewoon dommer zyn!! aaaaaaaaaaa ben egt serieus zoooooo boos!!

sorry hoor!!
Flip niet zo, je loopt alleen maar onterecht te generaliseren ...

Op het VWO heb je geen pretpakketten, want anders zou 't het VWO niet zijn. Ik heb ook een N-profiel, en ik vind dat mensen met een M-profiel echt geen pretpakket hebben. Iedereen doet gewoon zjin eigen ding, en dat kan hij moeilijk vinden of niet. Jij kan dus niet zeggen dat 'ons vakkenpakket' helemaal niet zo moeilijk is. Je kan niet zomaar gaan zeggen dat een M-profiel makkelijker is, of een N-profiel moeilijker, want dat is dan niet jou vakkengebied.

Dus, maak je gewoon eens niet zo druk...
Oud 22-06-2011, 21:25
Geriananas
Geriananas is offline
Dus eigenlijk vind jij gewoon dat jij beter bent dan de rest, terwijl jij daar helemaal geen bewijs voor hebt. Jij zegt gewoon dat andere scholen slecht zijn omdat de mensen met hogere cijfers onmogelijk slimmer kunnen zijn dan jij. Dat de N-vakken onterecht hogere normen krijgen. Denk je nou echt dat jij, of mensen zoals jij, als enige, in heel Nederland, onrecht wordt aangedaan? Dat alleen jij/jullie terecht een diploma krijgen?
Weet je waar ik boos van wordt? Van mensen zoals jij.
Oud 26-06-2011, 12:59
deick
Citaat:
Dus eigenlijk vind jij gewoon dat jij beter bent dan de rest, terwijl jij daar helemaal geen bewijs voor hebt. Jij zegt gewoon dat andere scholen slecht zijn omdat de mensen met hogere cijfers onmogelijk slimmer kunnen zijn dan jij. Dat de N-vakken onterecht hogere normen krijgen. Denk je nou echt dat jij, of mensen zoals jij, als enige, in heel Nederland, onrecht wordt aangedaan? Dat alleen jij/jullie terecht een diploma krijgen?
Weet je waar ik boos van wordt? Van mensen zoals jij.
Kijk naar de cijfers boven aan in dit topic. De CE cijfers zijn bijna allemaal lager dan de SE cijfers. Dit hoort gemiddeld gewoon gelijk te zijn en eigenlijk hoort het SE juist moeilijker te zijn.
Oud 26-06-2011, 14:28
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:

sorry hoor!!
Dit is verschrikkelijk. Jij bent een troll want als je echt denkt dat je slim bent typ je niet op deze manier.
Oud 26-06-2011, 14:51
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
De CE cijfers zijn bijna allemaal lager dan de SE cijfers. Dit hoort gemiddeld gewoon gelijk te zijn en eigenlijk hoort het SE juist moeilijker te zijn.
Ik heb gewoon hard gewerkt voor de SE's en heb daar goede punten voor gehaald. Zodoende had ik genoeg 'reserve' voor het CSE, dat bij mij niet optimaal is gelopen. Dat het CSE dan ietsje minder qua resultaten is in verhouding met de SE's kan daardoor verklaard worden, niet omdat de SE's zo makkelijk waren. Dat zou ook wel knap zijn, aangezien met name afgelopen jaar alle SE's uit examenopgaven bestonden, bij economie was dat bij alle SE's uit de gehele bovenbouw het geval. De SE's waren dan ook niet makkelijker dan het CSE.

En sinds wanneer 'hoort' het SE per definitie moeilijker te zijn? Zolang de docenten er maar voor zorgen dat het niveau van de SE's de CSE's evenaart en zodoende de verschillen in gemiddeldes binnen de perken blijven, is er niets aan de hand.
Oud 26-06-2011, 17:33
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Kijk naar de cijfers boven aan in dit topic. De CE cijfers zijn bijna allemaal lager dan de SE cijfers. Dit hoort gemiddeld gewoon gelijk te zijn en eigenlijk hoort het SE juist moeilijker te zijn.
Nee. Ik, en ik ben vast niet de enige, heb goed geleerd voor de SE's en toen niks voor de CE's gedaan. Op de school waar ik op zit maken ze SE's expres stukken moeilijker dan de CE's.

Stel je niet zo aan zeg.
Oud 29-06-2011, 09:40
Kesa
Kesa is offline
Update ( dikgedrukt ) .

Citaat:

Nederlands - 7,8 - 7,6 - 8
Duits - 9,7 - 7,9 - 9
Engels - 7,0 - 6,2 - 7
Geschiedenis - 7,9 - 7,5 - 8
Aardrijkskunde - 8,0 - 7,7 - 8
Wiskunde A - 8,6 - 7,3 - 8
Economie - 7,6 - 7,0 - 7
M&O - 8,6 - 8 - 8

Combinatiecijfer:
- PWS: 10
Gemiddeld: 9

LO: Goed.
CKV: Goed.
Kortom, sinds vandaag ben ik cum laude geslaagd !
Oud 29-06-2011, 15:46
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Nederlands - 6,6 - 6,3 - 6
Frans - 6,7 - 6,9 - 7
BSM - 6.9 - 7
Engels - 7,5 - 6,9 - 7
Biologie - 7,5 - 6,2 - 7
Scheikunde - 8,0 - 8,6 - 8
Natuurkunde - 7,5 - 8,5 - 8
Wiskunde B - 8,1 - 9.8 - 9

Combinatiecijfer:
Maatschappijleer - 7
ANW - 7
Godsdienst - 7
PWS - 9
Gem. 8
Oud 29-06-2011, 22:14
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Update ( dikgedrukt ) .

Kortom, sinds vandaag ben ik cum laude geslaagd !
Superrr!!
Oud 30-06-2011, 14:17
Imaginairy
Imaginairy is offline
Citaat:

sorry hoor!!
Ik wilde een poging doen om alle taalfouten in dit bericht te onderstrepen, maar het is me te veel werk. Jouw school mag wel extreem makkelijk zijn om iemand met een taalgebruik van dit niveau, VWO te laten doen.

Een verschil in cijfers tussen het CSE en SE is bijna niet te voorkomen. Er zijn niet veel mensen die het presteren om bij het CSE veel hoger te halen dan op het SE. Het CSE is een momentopname, als je daar een 5 haalt, kun je dat niet ophalen met de komende tien toetsen, zoals bij het SE. En het is niet zomaar een momentopname, het is een periode van ongelooflijk veel stress. Door iedereen wordt erop gehamerd hoe belangrijk het is om op dat moment goed te presteren. Dat komt de prestaties niet echt ten goede. Ik ging fluitend naar mijn SE's, maar op het CSE kon ik wel janken van de stress.
Advertentie

Regels voor berichten